Hallo allemaal,
Onze zoon van 9,5 maanden is afgelopen week ziek geweest. Hoge koorts en erg slap, overgeven en diarree en bijna heel de dag slapen. Moest ook wel wat huilen maar niet extreem.
Sinds gisteren huilt hij verschrikkelijk veel. Het gekke is dat het erop leek dat het beter ging. Geen koorts meer, normale ontlasting. Eet weer normaal. Soms kon er zelf een lachje af.
Gisteren wilde hij overdag al bijna niet slapen, wat we begrijpen want zijn hele ritme is natuurlijk in de war, maar sinds afgelopen nacht huilt hij ineens verschrikkelijk veel.
Hij heeft van zichzelf al wel een pittig karakter en wordt snel ongeduldig/boos. Heeft ook veel last van verlatingsangst, maar is daarin tegen ook vaak super vrolijk, lacht om alles en naar iedereen.
Wat er nu gebeurd zijn we niet gewend. Hij huilt eigenlijk heel de dag door met soms korte momenten waarop hij wat rustiger is. Hij heeft afgelopen nacht van 01:30 tot 05:00 gehuild. Met steeds momenten dat hij een paar sec in slaap viel.
Vandaag heel de dag ontevreden. Blijft huilen terwijl we hem vasthouden/knuffelen. Mijn partner en ik kunnen hem allebei niet troosten. Het huilen wordt steeds harder en gaat gepaard met heel veel tranen.
Mijn hart breekt dat ik niks voor hem kan doen. Ik ben mentaal en lichamelijk helemaal op omdat hij heel erg op mij gefocust is en door de verlatingsangst continue bij mij wil zijn. En dus ook erg driftig kan zijn, maar wat er nu gaande is, is echt next level.
Mijn vraag: herkennen jullie dit na het ziek zijn? Kan dit met zijn pittige karaktertje en oververmoeidheid te maken hebben of zie ik iets over het hoofd? Ik ga morgen sowieso de huisarts bellen om hem na te laten kijken.