5 Reacties
9 maanden geleden
Iets andere situatie wel. Onze dochter kwam in 3 maanden nog net geen 1 kg door oa eerst nog afvallen als gevolg van waterpokken, 2x buikgriep, vanaf 6 mnd vast voedsel, met 6,5 mnd gaan zitten en kruipen.
Zij is verder heel tevreden en buitengewoon actief.
Een dip hoort bij BV en dit heeft ze dan vrij laat gehad in combo met andere genoemde kwesties.
Ik twijfel hier niet of ze voldoende eet en drinkt want ze drinkt nog keer of 10 BV (incl . nachtvoedingen) + krijgt zoveel voedzaam mogelijk vast voedsel erbij waar ze dol op is.
Het lijkt mij dat je je zorgen bij een deskundige beter kan neerleggen, want elke situatie en baby zijn anders. Het gaat erom of haar eigen groeilijn aanleiding geeft tot zorg van een arts in de genoemde context? 😊
9 maanden geleden
Ons zoontje is in 4 maanden ook maar 900gr aangekomen. Hij eet ons de oren van het hoofd af, dus daar ligt het niet aan. Bij ons is het te verklaren doordat hij al kruipt, staat en de hele dag van hot naar her gaat en dus veel verbrand! Ik weet niet of je dochter dit ook doet?
9 maanden geleden
Ik kan me inbeelden dat dat schrikken is. Probeer je vooral niet schuldig te voelen. Het is zo moeilijk in te schatten als ze tevreden is en naar jouw gevoel nog veel melk drinkt. Heb je de gewichten al eens ingegeven op een who-curve om te zien hoe erg de afbuiging is? Ik zou als ze beter is het gewicht wel iets nauwer opvolgen, misschien een extra keer gaan wegen op het cb en eventueel raad vragen aan de arts daar? Van vaste voeding zou ik in de mate van het mogelijke wat meer vette dingen proberen geven zoals avocado en olijfolie mengen in een hapje ofzo. Mijn dochter eet net wel best veel vaste voeding vind ik, maar toch is zij de laatste tijd ook niet zoveel bijgekomen. Ik herken het schuldgevoel, heb hier al tranen gelaten omdat ik me er slecht over voelde, maar ik kan haar ook niet echt voller proppen denk ik. Ziekte doet ook veel zoals je al aangaf. Dat gaat in de lente hopelijk minder worden.
9 maanden geleden
Als ze tevreden is, zou ik me niet teveel zorgen maken hoor. Als ze honger heeft, hoor je het echt wel. Misschien is ze nu eerst even een stuk in de lengte gegroeid? Anders idd even CB bellen en overleggen, als je je zorgen maakt.
Mijn docher is ook 7 maart 10 maanden en kan wel goed zitten, maar is nog maar 1 x zelf gaan zitten en kruipen doet ze ook niet. Gaan staan heeft ze ook pas 1 x per ongeluk gedaan, dat was meer omdat ze op de stoel wilde kijken. Dat komt vast allemaal vanzelf. En misschien slaan ze het kruipen wel over.