22 Reacties

één jaar geleden

Heb je al met een kussentje geprobeerd?

één jaar geleden

Hier precies hetzelfde verhaal! Ik volg even mee ☺️

één jaar geleden

Ik weet niet hoe oud je dochtertje is maar mijn dochter weigerde het ook voor lange tijd langer dan 10 seconden vol te houden terwijl ze hartstikke sterk is. Bij het consultatiebureau deed ze hem zelfs amper optillen. En van de een op de andere dag besloot ze dat het toch niet zo erg was en nu ligt ze rustig een kwartier op haar buik te kijken en spelen 😊 Zij is nu 16 weken

één jaar geleden

Wat bij ons echt het verschil heeft gemaakt is het volgende: baby op zijn buik op de eettafel. Wel met een zacht dekentje eronder. En wij gingen op ooghoogte met hem zitten kletsen. Dit vond hij zo ontzettend leuk, sinds we dit doen houdt hij het veel langer vol.

één jaar geleden

Hoihoi! Herkenbaar hoor. Toevallig maandag bij CB geweest en onze dochter deed echt werkelijk niks toen ze haar op haar buik legde. Bij ons thuis doet ze ook niet zoveel, maar haar nekje is wel giga sterk als ze rechtop zit. Cb adviseert fysio. Vandaag de fysio gebeld en ze vond het maar een storm in een glas water. Het cb heeft bepaalde richtlijnen waar ze zich aan moeten houden en hameren hier enorm op. Fysio zei: kom maar langs, maar het is ook een kwestie van tijd geven. Sommige kindjes vinden het nou eenmaal verschrikkelijk op de buik. Om je gerust te stellen. Ik heb als baby het ook nooit gewild en mijn ouders kende de term tummy time niet eens. Het is ook wel een giga trend tegenwoordig. Ik kan prima mijn hoofd recht houden en heb er niks van overgehouden. Zou je kleintje gewoon volgen daarin. Wel blijven aanbieden maar bij huilen weer rustig terugdraaien. Morgen weer een nieuwe dag om het te proberen!

één jaar geleden

Wij hebben ook goede ervaringen met beginnen op de tafel (op het aankleedkussen). Ons mannetje wilde juist geen kussentje onder z'n armen, dus als je die wel gebruikt een paar keer zonder proberen misschien?

één jaar geleden

Laat het los, ze kan het duidelijk wel want ze doet het als ze slaapt, ze vind het gewoon niet leuk. Dus ni forceren, meer als wat je nu doet kan je niet doen. Mijn zoontje vond het vreselijk op zijn buik en is nu 3 jaar, en kan zijn hoofd echt wel recht houden. Mijn dochtertje doet niet liever dan op haar buik liggen dus ieder kindje is anders. Had ik dat maar geweten 3 jaar geleden, dat had me veel zorgen gescheeld dat het dus niet aannons lag, dat we het zogenaamd niet voldoende stimuleerden. Het is gewoon het willetje van het kindje.

één jaar geleden

Reactie op BL12922

Heb je al met een kussentje geprobeerd?
Ja ook al, en met een opgerolde deken die iets minder hoog is en ook zonder deken. Daarnaast ook een wat hardere en zachtere ondergrond geprobeerd

één jaar geleden

Reactie op -Elvira

Ik weet niet hoe oud je dochtertje is maar mijn dochter weigerde het ook vo ...
Ze is nu 13 weken. Bedankt voor je reactie dat geeft me toch goede hoop!😊

één jaar geleden

Reactie op SylvieSammie

Wat bij ons echt het verschil heeft gemaakt is het volgende: baby op zijn ...
Ga ik dat ook eens proberen, bedankt!

één jaar geleden

Reactie op chnt1995

Ze is nu 13 weken. Bedankt voor je reactie dat geeft me toch goede hoop!😊
Ik denk dat onze dochter het nu zo'n 3 weekjes doet, dus met 13 weken deed ze het ineens. Door een reactie bedacht ik me wel dat door het aankleedkussen op tafel te leggen en zelf op ooghoogte gaan zitten voor haar wel een goede trigger was! Dus dat kan je ook proberen eventueel. En verder komt het echt vanzelf wel, zeker als je weet dat ze sterk genoeg is. Zeker geen zorgen maken hoor! ♥️

één jaar geleden

We hebben een verwijzing van de fysio hiervoor gekregen. En die heeft oefeningen gegeven om met name met de voetjes te spelen. Dus voetjes in de hand geven etc. Als op de buik liggen moeilijk is, heeft dat te maken met te lage buikspanning. En met voetjes spelen wordt de buikspanning hoger. Hier heeft het al effect en we krijgen nog een sessie.

één jaar geleden

Je voeten op een krukje/lage tafel zetten zodat je knieën een hoek maken en dan je kindje op de buik er tegenaan leggen. Kunnen ze nekje ook trainen (en werkt hier top bij boertjes).

één jaar geleden

Ze adviseerden ons om zo'n yoga bal te gebruiken als we die zouden hebben. Baby met de buik op de bal leggen en zachtjes naar voren en naar achteren. Om eerst aan het buikliggen te wennen

één jaar geleden

Hier hetzelfde! Zoontje is 15 weken en heeft echt een enorme hekel aan tummy time. Hij klaagt en kreunt en krijgt z’n hoofd maar amper omhoog. Als we vliegtuigje met m doen, kan hij z’n hoofd wel goed omhoog houden, dus dat zijn we maar vaak gaan doen. Ik merkte ook met babyzwemmen dag hij op z’n buik ook langere tijd z’n hoofd omhoog kan houden! Ik denk dat tummy time niet voor alle baby’s is weggelegd :)

één jaar geleden

Reactie op Nienke_

Laat het los, ze kan het duidelijk wel want ze doet het als ze slaapt, ze v ...
Dit inderdaad. Vorige meisje had er ook een hekel aan en m’n zoontje nu ook. Kans is alleen dat ze niet gaan kruipen, maar zoals mijn dochtertje (en ikzelf ook) billenschuivers worden. Nou en, die komen ook overal. Ik laat het dit keer dus ook los, dan maar geen tummytime.

één jaar geleden

Fysio is een fijne aanrader! En ook gratis voor kleintjes! Als je geluk hebt is er eentje in je regio die bij je thuis komt. Hier ook handige tips gekregen die we thuis makkelijk kunnen oppakken. Zowel mijn dochter als zoon hebben fysio nodig gehad.

één jaar geleden

Reactie op Ave28

Fysio is een fijne aanrader! En ook gratis voor kleintjes! Als je geluk he ...
Ze zeiden bij het consultatiebureau dat als het over 3 weken nog niet beter gaat we de fysio in konden schakelen. Misschien toch maar eens eerder iver nadenken dan?

één jaar geleden

Ik probeer het inderdaad ook wel een beetje los te laten, maar ben dan ook weer bang dat ze een plat achterhoofdje gaat krijgen omdat ze bijna alleen maar op haar rug ligt of met haar hoofdje tegen ons aan zit. Hoe doen jullie dat? Haar hoofdje draaien is als ze wakker is geen optie omdat ze heel duidelijk is in waar ze heen wil kijken haha

één jaar geleden

Reactie op Lucy91

Hier hetzelfde! Zoontje is 15 weken en heeft echt een enorme hekel aan tumm ...
Bedankt voor de tip! Dit zijn we ook gaan proberen en als ik dit voor de tv doe trekt dit best wel haar aandacht waardoor ze haar hoofd wat omhoog probeert te doen! (Nu al tv verslaafd🫣)