14 Reacties

7 maanden geleden

Toen onze oudste net zo oud was, was er ook een periode van geen middagdutjes willen doen en 's nachts vaker wakker worden, dit zien wij nu ook terug bij de jongste, ze wil nu al een aantal dagen geen middagdutje doen maar slaapt de nachten nog wel goed door. Probeer in ieder geval zoveel mogelijk jullie vaste ritme aan te houden. Ik kan mij niet meer herinneren hoelang dit bij de oudste heeft geduurd (vgm niet heel lang) ze sliep iig de nachten weer door toen ze net 1 was geworden

7 maanden geleden

Ik herken dit wel bij onze zoon! Vanmiddag heeft hij welgeteld een half uur geslapen….. Maar het wisselt hier. Ene dag slaapt hij overdag perfect, andere dag lijkt het alsof niks lukt. Hij kon ook heel goed zelfstandig in slaap vallen, draaide zich altijd meteen om en sliep, maar nu moet ik hem met name overdag vaak helpen met in slaap komen. Ook merken we weer wat meer onrust in de avond/nacht. Hij is dinsdag 11 maanden en speelt nu al een tijdje. Zal wel bij de leeftijd horen! Waait vast wel over (hoop ik voor ons haha)

7 maanden geleden

Hier ook drama. Alle dutjes moeilijk. Hier nu nog een baby die wakker is, normaal slaapt ze tussen 7 en half 8

7 maanden geleden

Reactie op strangerthing

Hier ook drama. Alle dutjes moeilijk. Hier nu nog een baby die wakker is, n ...
Ik heb haar nu eindelijk in slaap! Succes nog even 😅

7 maanden geleden

Hier exact hetzelfde. Tot een paar weken geleden nooit gedoe met bedtijd. We legde haar neer en dan sliep ze. Maar sinds een paar weken is het 100% anders. Helemaal overstuur als we haar in bed leggen (soms duurt het uren). Ze valt wel gelijk in slaap bij ons, maar zodra we haar neerleggen begint ze te gillen. Aan begin van de nacht is ze klaarwakker en gaat ze staan en spelen. Kan ook zo uren duren. En als ze slaapt, slaapt ze super onrustig. Ze gaat het hele bed door, van buik naar rug en weer terug. De hele nacht. 😅

7 maanden geleden

Hoort beetje bij de leeftijd idd. Maar als tip, sta dan juist níet een hazenslaapje toe tijdens het eten. Daarmee neem je alle slaapdruk weg en hou je dit juist in stand. Je kindje raakt langzaamaan oververmoeid, gaat daardoor nog minder slapen en dat is niet fijn. Dus juist dan, als het altijd tijdens het eten gebeurt, wakker houden en daarna vlot het bedritueel in.

7 maanden geleden

Hier ooook! Ze wil s nachts opeens aleen nog maar op mij slapen. Zodra ik haar neerleg begint het huilen. Ben benieuwd hoelang het gaat duren. Vind dit te zwaarste periode tot nu toe

7 maanden geleden

Ik volg.... zo herkenbaar!!

7 maanden geleden

(nog) niet herkenbaar. Maar rond de 12 maanden schijnt er een flinke slaapregressie te zijn omdat kindjes dan heel veel leren. Misschien zijn sommige er iets vroeger bij? Hoe dan ook wel heel vervelend! 😵‍💫😫

7 maanden geleden

Je bent niet de enigste.... Vanaf maand 1-6 sliep ze hele nachten door, wat mis ik die tijd. Van 6-10 maanden kwam ze 2-3 keer per nacht voor voeding en sliep ze vrij snel weer. Alleen nu....dit is nacht 2 met een baby die niet wilt slapen. Na 45 minuten wordt madam wakker, gaat zitten op haar kont en krijsen. Elke keer als je haar neerlegd herhaalt dit zich tot ongeveer 4 uur sochtends dan stort ze in. We zitten nu maar weer beneden op de bank, aangezien manlief morgen moet werken. Slaapt nog een van ons. Het zal wel weer een fase zijn...

7 maanden geleden

Vanaf deze week is mijn dochter ook zo (11maanden +2weken) dacht dat het kwam doordat ze tandjes kreeg maar als ik zo lees , een sprongetje of een regressie idd

7 maanden geleden

Yes hier ook…! Geen oplossing so far, moeten we met z’n allen doorheen vrees ik. Hou vol alle lieve hardwerkende ouders ❤️

7 maanden geleden

Herkenbaar! Overdag heel kort slaapje.. en savonds normaal tussen 7 en half 8 naar bed en nu gerust pas om half 10 gaan slapen. Echt een gedoe soms. Maar gewoon even doorzetten hier met naar bed brengen, zelfde rituelen ed. Het zal wel weer een fase zijn😉

7 maanden geleden

Fase 🙈. Hier laten we de deur op een kier want bij de klik wordt hij wakker en zit hij rechtop te huilen tot je weer komt. Op de opvang is hij maar in de wagen buiten gelegd, want de deur daar maakt ook teveel geluid. De avonden/begin vd nacht zijn ook vaak erg onrustig op het moment. Loslaten en accepteren dat het ff vermoeiend is werkt hier het beste. Hiervoor was het overigens ook al niet veel soeps qua avonden en nachten, dus de lat ligt al sinds de geboorte erg laag 🙈.