9 Reacties
6 maanden geleden
Dit heeft mijn dochter ook, ook eigenlijk altijd al gehad. Meeste mensen zeiden dat ik het dan juist vaker moest doen en dat het dan weer went maar dat helpt hier totaal niet. Merk wel dat het steed makkelijker word nu ze wat ouder word. Ze is ook een meisje wat snel over prikkelt is en veel waarde hecht aan de dagelijkse structuur. Denk niet dat je er echt iets tegen kan doen, denk wel dat het echt beter word met de leeftijd. Nu mijn dochter duidelijker kan aangeven wat ze niet wil word het ook makkelijker. Ik geef bij bezoek altijd wel van te voren aan dat ze niet meteen aan haar moeten zitten, daar houdt ze gewoon niet van. Dus ik weet niet wat bij jullie het precies is wat hij niet leuk vind misschien als je daar achter kan komen dat je dat stukje kan voorkomen?
6 maanden geleden
Ik herken het ook wel redelijk van onze dochter, ik hou haar vooral bij me en dan gaat het wel.
Na een half uurtje gaat ze beetje zelf spelen, echt aandacht van mensen wilt ze dan nog steeds niet.
Het is niet dat ze er verder van overprikkeld raakt, maar ze moeten haar gewoon met rust laten.
6 maanden geleden
Reactie op Kirsten230
Dit heeft mijn dochter ook, ook eigenlijk altijd al gehad. Meeste mensen ze ...
Bedankt voor je reactie ! Hoe oud is je dochter nu? Hopelijk wordt het inderdaad beter als hij duidelijker wat kan aangeven. Hier wilt hij inderdaad ook niet aangeraakt worden door mensen maar eigenlijk ook niet dat visite met hem gaat spelen of tegen hem gaat praten. Eigenlijk moet ik tijdens visite van begin tot eind bij hem in de buurt blijven zitten anders komen er gelijk dikke tranen.
6 maanden geleden
Reactie op Doperwt
Ik herken het ook wel redelijk van onze dochter, ik hou haar vooral bij me ...
Ja ik hou hem ook wel veel vast of zit in de buurt maar hij blijft wel gespannen als in snel huilen etc. Op de opvang kon hij ook niet wennen dus zijn nu naar een nanny opzoek 😅. Ik moet zeggen als ik weg ben kan hij wel de hele dag vrolijk zijn bij oma maar zodra hij mij ziet huilt hij meteen van wat ik denk ontlading is.
6 maanden geleden
Reactie op ClaudiaMFR
Bedankt voor je reactie ! Hoe oud is je dochter nu? Hopelijk wordt het inde ...
Ze is net een jaar ( ze is van 28 april). Ja hier is bijna alle visite er nu aan gewend dat ze haar lekker met rust laten en haar eigen ding laten doen dat scheelt echt een heleboel. Zit ze alsnog wel het liefste constant bij mij op schoot hoor
6 maanden geleden
Reactie op atratr
Ons meisje houdt ook van rust, buiten zijn, kat uit de boom kijken. Ze kan ...
Ik vind het ook zeker een prima eigenschap! Begrijp mij niet verkeerd.
Het wordt alleen soms zo lastig als hij alleen maar huilerig is als er visite is. Binnenkort is bijvoorbeeld zijn broer jarig en hebben we een feest met Vaderdag en dan weet ik eigenlijk dat hij het niks vind en vind ik dan zo sneu voor iedereen.
6 maanden geleden
Reactie op ClaudiaMFR
Ik vind het ook zeker een prima eigenschap! Begrijp mij niet verkeerd.
He ...
Ik begrijp dat dat lastig is. Wat wij op zulke dagen doen (bijv afgelopen weekend was de verjaardag van onze meid) is dit zo organiseren dat ze het fijn vindt. Tussen. 13-16 zijn mensen welkom. Mevrouw ging om 12 naar bed en kwam
Om 1315 naar beneden. Rond 1530 was ze op. We brengen haar dan weer naar bedje. Half uurtje later kon ze weer gezellig naar beneden.
We volgen onze dame en verwachten geen volle dagen bezoek/prikkels voor haar.
Doen dan de ochtend rustig aan bijv of gaan lekker de natuur in