3 Reacties

9 maanden geleden

hier precies zo! afgelopen dagen drinkt ze ineens wel wat meer bv, maar dat komt denk ik omdat ze pijn in haar mond heeft door doorkomende kiezen en vast voedsel daardoor lastiger is. maar tis eigenlijk al een aantal weken dat ze overdag nog maar weinig bv drinkt, zeker bij de opvang idd. wel steeds meer vaste voeding. op zich is 3x bv per dag rond deze periode best normaal en ze drinkt meestal nog wel vaker, dus prima, maar vind wel dat ze weinig drinkt. mn oudste dronk echt nog vele malen meer rond deze periode, maargoed, ieder kindje is anders. vertrouw er maar op dat ze zelf heel goed aan kan geven waar ze behoefte aan heeft 🫠

9 maanden geleden

Dat kan zeker! Ik zou zelf gewoon tot ongeveer een jaar eerst Bv geven en dan vaste voeding, maar prima als dat steeds minder wordt hoor. Dus lekker zo doorgaan zou ik zeggen! Binnen 5 minuten klaar is prima, ze kunnen snel veel drinken. En super dat de vaste voeding ook zo lekker gaat 😊

9 maanden geleden

Hier hetzelfde. Hij heeft nog nooit melk laten staan maar drinkt om 13 uur echt maximaal 160 ml en ik kolf zelfs maar 125 ml (dus als de ingevroren grotere hoeveelheden op zijn krijgt hij ook nog minder). Hij eet vaste voeding echt heeeel goed. Ik denk dat hij zomaar 1/3e van mij eet. Snap dat hij in de groei is maar vind dat erg veel voor een kereltje van 10kg 🤣 Ik wilde eigenlijk niet mindere met melk omdat dat de belangrijkste voeding is tot 1 jaar maar hij vraagt er echt niet om en heeft zelf behoefte aan vaste voeding dus het gaat zoals het gaat!