18 Reacties
9 maanden geleden
Ik zou sowieso thuis vast je eigen zwemkleding aantrekken want dat scheelt in ieder geval 1 keer gedoe 😄 Bij ons zwembad hebben ze veel plek in het zwembad zelf (dus niet bij de hokjes) waar aankleedkussens zijn, dus dat ik makkelijker om je baby daar om te kleden. Ik zou het even navragen als je bij het zwembad bent
9 maanden geleden
Ik doe dr in de draagzak. Zorg dat we vantevoren alles al aanhebben qua zwemkleding. Bandje al opgeblazen. Kan bijna alles van mezelf uittrekken als ik de draagzak omheb. aankleden daarna is idd ff zoeken soms. Ik wacht ook tot ik een baby-hok gescoord heb. Leg haar daar in de handdoek. Zelf snel aankleden tetwijl ik naast haar sta en kleed haar daarna aan. Opzich prima te doen hoor! Je moet er ff handigheid in krijgen. En die gladde tegels valt opzich mee, ik zet wel kleine stappen dan.
9 maanden geleden
thuis aankleden, makkelijke kleding aan, wij mogen met babyzwemmen de wandelwagens wel meenemen naar het zwembad, dus die neem ik dan ook mee. ik kleed ook eerst mijzelf aan, zij ligt/zit in de handdoek en daarna kan ik haar lekker aankleden. het is niet superpraktisch hoor maar minder erg dan je denkt. vooral: ga op tijd weg, zodat je op je gemak de zwemluier kan aan doen zonder dat je je gehaast voelt. Aan t einde: neem vooral je tijd. het is superleuk!
de tegels vond ik ook spannend maar neem inderdaad kleine stapjes, dan is het prima te doen.
9 maanden geleden
De meeste tips zijn al genoemd! Ik liet haar ook wel eens zitten in de zwemband die ik dan toch mee had haha, maar dat ligt een beetje aan welke (en of) band je hebt. En die tegels vallen mee, maar toen ik zwanger was deed ik wel altijd een slippertje aan voor de zekerheid.
Nog 1 tip: onder de douche wil ik altijd graag het chloor van haar afspoelen omdat ze anders een geïrriteerd huidje heeft. En het ís vies, maar dan douche ik zelf thuis wel: ik ga altijd in een hokje op de grond zitten onder de douche. Zo kan het water via mijn rug over haar heen lopen en klettert het niet zo hard in haar gezicht, en kan ik haar ook uitkleden en goed wassen.
9 maanden geleden
Misschien kun je een extra handdoek meenemen om op de grond te leggen, je zoontje erop laten zitten en jij staan om hem wat stabiel te houden?
Mijn zoontje zit wel stabiel en zet hem op een handdoek neer in de gezamelijke kleedruimte als ik hem heb aangekleed op het aankleedkussen. Dan heb je alle ruimte om jezelf weer aan te kleden na het zwemmen.
Bij ons mogen de kinderwagens ook mee naar de kleedruimtes, ik vind dat gedoe dus doe dat niet.
Ik doe mijzelf en mijn zoontje wel even goed afspoelen en beetje inzepen na het zwemmen. De eerste keer had ik dat niet gedaan en toen hadden we beide een heel droge huid. Maar dat is persoonlijk.
Neem je tijd en er zijn allemaal andere ouders die eventueel een handje kunnen helpen als het je niet lukt!
9 maanden geleden
bij ons zwembad hebben ze hokjes voor families, Met een verhoging erbij met aankleedkussen. Net als bij centerparcs/landal zeg maar. Die kun je gewoon afsluiten, net als een gewoon hokje.
Verder hebben eigenlijk alle zwembaden, die ik heb gezien iig, wel zwembandjes en drijf dingen die je kan pakken. Scheelt weer gedoe met meenemen.
Maar dat zijn dus dingen die je even zou moeten checken voor je gaat. Anders zit je daar met een probleem 😅
Rest is volgens mij al genoemd. genoeg handdoeken, genoeg zwemluiers (hoewel wij altijd genoeg hadden aan 1). Reken niet op een lange zwem sessie. Doe de zwemluier pas in het zwembad aan. Neem evt wat speelgoed mee (bad eendje, bal oid). Neem wat snacks, melk mee. Zwemmen maakt honger! Inderdaad, plastic zak voor natte spul. Gewone luiers niet vergeten voor de terug reis. 😉 evt extra setje kleding, douche spul. Wij gebruikten de zwemdagen ook als baddagen.
Tijdens het zwemmen, wij beginnen meestal in het diepe deel, dat is kouder, en als we merkten dat ze een beetje klaar was, nog naar het peuterdeel, dat is warmer, hield ze het nog wat langer vol. Alleen peuterdeel was ze snel op uitgekeken.
En we gaan zodra ze wakker is, dan houdt ze het het langst vol.
9 maanden geleden
Als ik hier even op in mag haken haha. Gaan jullie naar een soort babyzwemmen les? Of gewoon naar een zwembad waar ze een soort familie zwemmen hebben?
Ik wil heel graag een keer zwemmen met onze zoon. Maar die babyzwem lessen zijn echt op rot tijden. Je hebt hier op zondag ook van 9.00 - 12.00 ofzo familie zwemmen. Maar dat is dan ook met wat grotere kindjes.
Ik weet niet zo goed wat wijsheid is voor de eerste keer 🙈😅
9 maanden geleden
Reactie op Maaikeuh
Als ik hier even op in mag haken haha. Gaan jullie naar een soort babyzwemm ...
Voor de eerste keer is babyzwemmen wel echt ontzettend leuk! Als het een beetje lukt zou ik het ‘ochtend’ slaapje dan even proberen los te laten & lekker gaan zwemmen. Het is voor je kindje een hele ervaring waardoor de slaap wat naar de achtergrond verdwijnt & vaak daarna heeeerlijk slapen!🥰
9 maanden geleden
Reactie op Maaikeuh
Wij hebben speciaal baby zwemmen, een groep van 6 maanden tot 1.5 jaar. De tijden zijn inderdaad niet ideaal (9.45-10.15) maar bij thuiskomst krijgt ze de fles en daarna slaapt ze heeeeerlijk 😊
9 maanden geleden
Reactie op Maaikeuh
We zijn naar een les gegaan, inderdaad hier ook op een super onhandig tijdstip. Maar, het is mij meegevallen, ook al was zn ochtendslaapje een uur later dan anders. Thuis zou het drama zijn geweest, nu ging het best prima.
Weet niet hoe de ervaring is met vrij zwemmen, als er ook grotere kindjes bij zijn.
Vond het een erg leuke en relaxte 'les' in elk geval.
9 maanden geleden
Reactie op Maaikeuh
Wij zijn de eerste keren toevallig in een centerparcs gegaan, niet naar speciaal babyzwemmen. Daarna naar gewoon zwembad tijdens normale uren en normale temperatuur.
Anders hadden we dat laatste direct gedaan. Vooral omdat de tijden voor babyzwemmen inderdaad echt rot zijn 😅
9 maanden geleden
Leuk! Wij zwemmen soms sinds ze 3mnd is en ze vind het geweldig. Doe altijd al haar zwemspullen aan thuis zodat ik daar alleen luier hoef te wisselen. Mag de wagen niet naar het grote kleedhok? Ik doe badmutsen om de wielen. En na het zwemmen omkleden in de babyruimte of familie kleedhokje. Eerst je kindje drogen en aankleden, dan kan je je kindje neerleggen en op zo’n matje en snel zelf aankleden. Ik doe altijd al m’n bikini top al uit en een handdoek om zodat haar kleren niet nat worden voordat ik haar aankleed trouwens. Veel plezier iig! Hoop dat het meeviel en leuk was🥰