12 Reacties

9 maanden geleden

Als ze zo ziek is zou ik lekker zorgen dat ze gewoon veel flesjes krijgt, allemaal kleine flesjes. Desnoods veel flesjes van 90ml. Vooral niet teveel in 1x willen geven, dat kan het lichaampje op dit moment niet aan. 🥰 Maak je maar geen zorgen over het andere eten, melk is veruit het belangrijkste! Mag ik vragen waarom je 150ml ipv 180 geeft als het water nog niet zo goed gaat bij haar? 😊 (Op haar niet-zieke dagen dan natuurlijk)

9 maanden geleden

Reactie op -Elvira

Als ze zo ziek is zou ik lekker zorgen dat ze gewoon veel flesjes krijgt, a ...
Normaal gaat het wel wat beter maar nu weigert ze waardoor het niet goed gaat. We hebben de flesjes verminderd omdat ze altijd al veel gespuugd heeft en met 150ml is dat beter onder controle. Ze krijgt veel vaste voeding.

9 maanden geleden

Hoi, ons meisje is ook heel ziek (ook diarree en spugen) en was uitgedroogd, dit gebeurde wel echt snel, binnen een dag: geen plasluiers meer, geen traantjes en droge lippen. Om te voorkomen dat ze naar het ziekenhuis moest hebben we haar ORS gegeven op advies van de kinderarts met een spuitje: 5ml per keer, iedere vijf minuten een uur lang. En dat een aantal keer per dag. Mega intensief en zielig maar heeft hier goed geholpen. ORS is echt wel een tip en misschien pakt ze het bij jou wel uit een flesje of tuitbeker?

9 maanden geleden

Reactie op Tanja-S

Hoi, ons meisje is ook heel ziek (ook diarree en spugen) en was uitgedroogd ...
Mag ik vragen hoe ik die droge lippen moet zien? Ze heeft nu soms wel beetje rimpels op haar lippen? Huid is niet droog. Had je nog andere opvallendsten?

9 maanden geleden

Zijn dit bijvoorbeeld droge lippen?

9 maanden geleden

Hier ook net een ziek kindje gehad. Ons werd aangeraden de vaste voeding even te laten voor wat het was en elk uur een klein flesje melk aan te bieden. ORS hebben we ook geprobeerd, maar vond ze maar niets dus af en toe is een klein slokje binnen maar meer niet.

9 maanden geleden

Reactie op Babymays91

Mag ik vragen hoe ik die droge lippen moet zien? Ze heeft nu soms wel beetj ...
Ik weet niet zo goed wat jij met rimpels bedoelt, maar dat klinkt wel een beetje droog. Ja hoe ziet dat er uit.. een beetje ruw en kloofjes, gewoon droog 😅 Verder waren vooral die plasluiers een signaal en het huilen zonder tranen: dat zegt eigenlijk al genoeg. Overigens die ORS wilde ze bij ons ook niet hè. Het was echt spuiten in haar mondje, onder veel huilen, terwijl de ander haar vasthield. Niet leuk, wel noodzaak.

8 maanden geleden

Oh nu maak ik me ook zorgen over mijn dochter!!! Ze weigert ook altijd water te drinken of thee.. ik blijf het geven maar het is hooguit 4 a 5 slokjes per dag. Ze duwt haar bekertje letterlijk uit mijn handen en als ik haar mee flesvoeding aanbied sluit ze haar mondje heel erg dicht .. ze krijgt zo n 300 tot 400 ml per dag. Heeft 3 a 4 plasluiers. Ze is verder vrolijk en niet suf ofzo. Moet ik toch huisarts bellen?

8 maanden geleden

Reactie op helangel

Oh nu maak ik me ook zorgen over mijn dochter!!! Ze weigert ook altijd wate ...
Oh ja die plasluiers zijn ook niet heel vol .. alleen ochtenden wnr ze wakker wordt.. droge mond weet ik niet of ze dat heeft!! Weet niet hoe dat eruit ziet 😵‍💫

8 maanden geleden

Reactie op helangel

Welnee, niks aan de hand! Als ze gewoon fit zijn geven ze prima aan waar ze zelf behoefte aan hebben. En 3-4 luiertjes met een beetje plas is prima toch. Bij uitdroging hebben ze echt langere tijd helemaal niets, ook niet een beetje. Uitdroging gebeurt echt alleen bij ziekte hoor.

8 maanden geleden

Reactie op helangel

3-4 plasluiers is prima hoor. Een plasluiers telt zelfs als er maar een theelepeltje hoeveelheid plas in zit. Als ze 300-400ml binnenkrijgt en ze spuugt niet alles uit en heeft geen spuitluiers droogt ze niet uit hoor 😊

MOD

8 maanden geleden

Op verzoek van TS topic gesloten.