12 Reacties
9 maanden geleden
Ik draag vaak merinowollen kleding van Dilling (legging, hemd en shirt met lange mouwen). Op die manier kan ik makkelijk mijn borst ontbloten, maar blijf ik wel grotendeels bedekt tegen de kou. Slaap daarnaast overigens wel meestal met een laken over me heen die ik tussen ons in stop om er vervolgens op te liggen, zodat mijn dochter er niet onder kan komen.
9 maanden geleden
Bij koude nachten doe ik mijn Soxs aan (warme voeten scheelt al een hoop) en heb ik mijn dekbed tot mijn middel (eenpersoons dekbed) en dan aan mijn voor en achterzijde ingestopt of tussen mijn knieën geklemd.
Ik heb een heel lelijk maar warm teddy lounge vestje bij HEMA gekocht voor extra warmte.
Met capuchon, jawel heel sexy 🤭 en soms heb ik hem maar half aan (alleen mijn bovenste zijde zodat mijn arm, rug en nek warm blijven.
Een vest zodat ik nog gemakkelijk kan voeden (shirt omhoog, hemd omlaag)
Op naar minder koude nachten want dat was echt wel wat comfortabeler😉
9 maanden geleden
Ik ga hier sowieso commentaar op krijgen maar ik slaap met mijn dochtertje onder een grote donsdeken. Ik trek die dan tot boven, zij ligt hoger dus bij haar komt die tot haar middel en ze draagt een slaapzakje. We doen dit al maanden zo en gaat helemaal prima. Verder draag ik een warme joggingbroek en sokken + een t-shirt en warme trui :)
9 maanden geleden
Reactie op Mommo
Ik ga hier sowieso commentaar op krijgen maar ik slaap met mijn dochtertje ...
Wij doen dit nu ook de laatste paar weken als ons zoontje bij ons slaapt. is anders niet te doen, ik ben zo'n koukleum zelfs met 30graden lig ik nog onder een dekbed met pyjama.
VRIEND
9 maanden geleden
Reactie op Mommo
wij ook. Onze dochter ligt in een zomer dekbed bij ons onder de deken, anders is het voor haar te warm. Zo hebben we het ook met onze zoons gedaan
9 maanden geleden
ik heb mijn stuk dekbed tot over mijn schouder en stop hem aan mijn voorkant onder mij, vanaf mijn borst, zeg maar (geen open bar), baby ligt in een slaapzak, met haar voeten op mijn dekbed dat over mijn knieën ligt. Zo zijn mijn bovenste arm, schouder en rug lekker bedekt. En ik draag een katoenen pyjama met lange mouwen van Happy Snooze
9 maanden geleden
Reactie op Mommo
wij doen dit ook op deze manier 🙈. idd gewoon de baby een stukje hoger leggen. ik heb dit zo met onze andere kinderen ook altijd gedaan. en ik zie uit andere berichten hieronder dat we niet de enigste zijn 😅
9 maanden geleden
Reactie op Mommo
Wij ook (ongeveer) zo. Niet volgens de norm veilig slapen dus, maar wel veel comfortabeler. Ik heb een gewoon dekbed, wel extra breed. Afhankelijk van hoe koud het is slapen we er samen onder, dat we elkaar raken. Of ligt zij een stukje verder op het bed met de deken tussen ons in plat gevouwen op het matras zeg maar. Zij ligt hoger dan ik. Zij draagt alleen een romper, verder niets. Ik alleen ondergoed. Het is sneller te koud dan te warm voor haar, dus ik heb nog wat losse dekentjes die ik er bij haar op kan leggen, of weg kan halen. Laatst had ze flinke koorts, toen sliep ze ook wel juist alleen met een dun lakentje, op haar eigen plekje.
Met mn oudste ook zo gedaan, en goed bevallen. Zijn allebei buikslspers.
9 maanden geleden
Reactie op Cirche
Wij ook (ongeveer) zo. Niet volgens de norm veilig slapen dus, maar wel vee ...
Overigens, we slapen ook wel regelmatig zoals beschreven. Maar ik heb dan het dekbed achter mij, over mijn schouder naar voren getrokken, over haar schouder, naar beneden. Dan zijn eigenlijk allebei onze lichamen vrijwel volledig bedekt. Ik krijg dan alleen altijd een koude arm, die arm die naar boven ligt. Ik leg het kussen er dan zoveel mogelijk overheen.
Zij draagt dus nog steeds alleen een romper, ik alleen ondergoed. De deken houdt ons allebei goed warm, zonder te warm te zijn.