21 Reacties

2 jaar geleden

Je kan het insmeren met olie en zachtjes proberen weg te borstelen met een babyborstel

2 jaar geleden

Veel olie lekker laten intrekken paar uur en dan borstelen na 2 keer herhalen was het over

2 jaar geleden

Mijn zoontje heeft hier ook last van. Ik smeer z’n hoofdje 2x per dag in met vaseline paraffine van de Etos, dit is een vrij vette zalf. Het werkt hier erg goed, hij heeft er nu helemaal geen last meer van. Je kan ook vaseline cetomacrogol gebruiken die is minder vet

2 jaar geleden

Je kan het weghalen maar het hoeft niet. Gaat meestal vanzelf weg. Bergzalf van dr. Leenarts schijnt dan heel goed te zijn.

2 jaar geleden

Reactie op MMHB

Je kan het weghalen maar het hoeft niet. Gaat meestal vanzelf weg. Bergzalf ...
Ik heb die gekocht en mijn zoontje kreeg beginnende eczeem. Kreeg echt droge plekken en door droogte barstjes op zn hoofd. Zoontje moest ook veel krabben. Zou het op een klein plekje proberen als je het echt wilt kopen. Wat ik nu gebruik en echt heel goed helpt is pure biologische kokosolie van de Holland en barret.

2 jaar geleden

Heel erg bedankt! Welke olie raden jullie aan?

2 jaar geleden

Reactie op Selena92

Heel erg bedankt! Welke olie raden jullie aan?
Kokosolie ofzo is prima!

2 jaar geleden

Ik heb het laten zitten, hij heeft het al weken. Ik merk nu dat als ik met een washandje met water+badolie voorzichtig zn hoofdje was de schilfers los komen. Dus nu doe ik elk badje een beetje, en heeft hij steeds minder berg op zn hoofdje :)

2 jaar geleden

Wij hebben deze gekregen van de arts omdat het bij ons niet vanzelf weg ging: avène xeracalm zalf. Werkt super goed!

2 jaar geleden

Mijn zoontje heeft ook al een tijdje berg en ik heb het laatst weggehaald met een kammetje toen hij in bad zat 👍

2 jaar geleden

Reactie op Layla 1234

Veel olie lekker laten intrekken paar uur en dan borstelen na 2 keer herhal ...
Dit heb ik ook gedaan. Werkt goed!

2 jaar geleden

Reactie op Layla 1234

Veel olie lekker laten intrekken paar uur en dan borstelen na 2 keer herhal ...
Thanks! Welke olie heb je gebruikt?

2 jaar geleden

Reactie op Selena92

Thanks! Welke olie heb je gebruikt?
Om heel eerlijk te zijn die bad olie van inoli “intensief vettend” gebruik het voor in bad ivm hard water wat we hebben maar af en toe ook gwn in bodylotion mengen of bv voor berg op z’n hoofd. Had na ongeveer 3/4 uur hem wel in bad gestopt en rustig zijn haar met shampo gewassen en geborsteld. Maar je moet even kijken wat voor jou babytje het beste werkt❤️

2 jaar geleden

Kokosolie!

2 jaar geleden

Iets vettigs idd. Ik vond de shea butter van https://puurgelukstore.nl erg fijn! Heel natuurlijk product is dit. Gebruikte dit zelf al voor mijn eigen droge huid.

2 jaar geleden

Na elke badje voorzichtig met een dunne kam doorkammen, zo is het bij mij helemaal verdwenen.

2 jaar geleden

Gewoon savonds babyolie erop smeren en nacht laten intrekken! Dag erna in bad kam je het er zo uit!

2 jaar geleden

Met de luizenkam kammen na badje als de haartjes nog goed nat zijn. Eventueel extra nat maken kan helpen. Meer niet nodig. ☺️

2 jaar geleden

Reactie op MMHB

Je kan het weghalen maar het hoeft niet. Gaat meestal vanzelf weg. Bergzalf ...
Klopt! Bij mijn oudste zoon gebruikt en nu bij de tweede weer, 1x gebruiken en het is weg en komt niet meer terug. Een aanrader!

2 jaar geleden

En om te voorkomen, elke dag even haartjes kammen, goed naar achteren evt met wat haarolie. Daarna kun je het gewoon weer normaal doen natuurlijk :)