29 Reacties

2 jaar geleden

Ik heb er een van YOUHA? Ofzo ben er wel tevreden mee, het is wel een drama met schoonmaken & drogen maargoed boeie 🤣💙

2 jaar geleden

Ik gebruik HunnyBunny, best een fijn ding

2 jaar geleden

Ik heb de elvie stride. Opzich een fijne kolf, maar ik vind het schoonmaken veel werk. Heeft een paar silicone delen die je goed moet afdrogen, die drogen niet goed zelf vanwege alle randjes. Ik merk dat ik hem nu vaak uitkook omdat het dan wel goed droogt als je het een nacht laat liggen. Ik had niet echt nagedacht over het schoonmaken, maar wat dat betreft had ik liever een andere gehad. Een minder bewerkelijke. Hoewel het met uitkoken dus prima gaat, maar als je hem vaker op een dag moet gebruiken en je hem tussendoor gewoon afspoelt, ben je dus even bezig met goed afdrogen.

2 jaar geleden

Ik heb de Medel freestyle handsfree. Vind hem wel fijn, makkelijk in gebruik en schoon te maken. Is niet helemaal handsfree omdat de pomp zelf vastzit met een kabeltje aan de borst schelpen. Maar die kun je in principe gewoon naast je neer leggen en dan heb je je handen vrij. Hij maakt wel redelijk wat geluid, vind ik zelf niet erg.

2 jaar geleden

Ik heb de elvie stride. Opzich een fijne kolf, maar ik vind het schoonmaken ...
Ik vraag me af of er een kolf is, waarbij het schoonmaken niet veel werk is. Ik heb de Medela freestyle en had echt een tijd dat er elke keer een pluisje op zat en dus niet goed vacuüm zoog. Ik werd gek van het uit elkaar halen en schoonmaken, pluisvrij afdrogen. Maar denk dat dit bij alle pompen zo is?

2 jaar geleden

Ik droog de medela handsfree kolf af met een hydrofiele luier, werkt prima en is pluisvrij

2 jaar geleden

Ik heb een Youha. Schoonmaken is wel een klusje hoor. Ik doe het vaak 1x per dag en doe hem tussen de sessies door bewaren in de doelkast. Ook is het ventiel al 2x gescheurd en heb ik die moeten bijbestellen. Hier ook, er hoeft maar iets een millimeter niet goed te zitten of een pluisje/scheurtje ergens en hij werkt niet maar behoren. Ik ben niet helemaal tevreden, hoewel de lactatiekundige deze heeft aangeraden.

2 jaar geleden

Hier een medela freestyle. Bevalt prima! Gemakkelijk schoon te maken. Ik laat hem aan de lucht drogen op een droogrekje voor flessen. Overdag op het werk leg ik hem (zonder motor en snoertjes natuurlijk) in de koelkast, zodat ik tussendoor niet schoon hoef te maken.

2 jaar geleden

Ik heb de Elvie. Super fijn, wil niet meer zonder. Bij oudste dochter zo'n 8 maanden gebruikt en nu ook alweer bijna 3 maanden. Ik kolf fulltime dus voor mij was het het geld ook wel waard, maar ook het gemak is heel wat waard vind ik. Na gebruik spoel ik hem koud af en zet ik hem in de koelkast. Om de dag even afwassen en in het sterilisatie apparaat waar ook een droogfunctie op zit.

2 jaar geleden

Is er een reden waarom jullie hem tussendoor in de koelkast plaatsen :)?

2 jaar geleden

Reactie op Julie2023mei

Dan hoef je hem niet steeds warm af te spoelen..

2 jaar geleden

Reactie op Julie2023mei

Door de koude temperatuur kunnen bacteriën niet groeien, dus je hoeft de spullen dan niet af te spoelen.

2 jaar geleden

Ik heb de horigen, bevalt hier goed. Genoeg zuigkracht en makkelijk in je bh te stoppen. Ook inderdaad wat anderen zeggen is schoonmaken wel meer werk dan een niet draadloze, maar weegt voor mij zeker op tegen de voordelen.

2 jaar geleden

Reactie op Gina - 28 07 2021

Ik vraag me af of er een kolf is, waarbij het schoonmaken niet veel werk is ...
Schoonmaken is altijd een klusje denk ik ja. Blijft gewoon een onding.

2 jaar geleden

Ik droog hem helemaal niet af. Koud afspoelen, beetje schudden zodat de ergste druppels eraf zijn en dan de koelkast in. Nooit last van gehad..

2 jaar geleden

Ik heb een Kolvy. Op een internet forum omschreven als de goedkope optie voor een Elvie. Ik had tijdelijk een Elvie geleend en was bang dat de Kolvy schoonmaken veel meer werk was. Maar eigenlijk bevalt de Kolvy mij wel. Qua melkopbrengst was deze even zo goed als de Elvie, schoonmaken makkelijker of net zo veel werk. Enige nadeel is dat deze nog iets groter is dan de Elvie en dus nog meer ruimte inneemt in je BH. Ik stop hem in een voedings BH en dat gaat echt prima.

2 jaar geleden

Ik heb de Medela handsfree maar persoonlijk zou ik liever een andere willen. Mocht je deze door de vooral positieve ervaringen kiezen, zou je m evt van mij over mogen kopen :)

2 jaar geleden

Felin kolf! Top ding

2 jaar geleden

Ik heb de vulpes... Vind deze heel handig alleen is het kut dat ik van boven niet kan zien hoeveel melk erin zit. Afwassen valt heel goed mee. Duurt echt niet lang

2 jaar geleden

Je kunt ook, als je het niet in de koelkast kunt plaatsen, een tweede kolfset gebruiken. Dus de onderdelen die je normaalgesproken doet afwassen, daar een tweede set van. Minder vaak afwassen, en alles heeft langer de tijd om te drogen. Wat voor mij het beste werkt om te drogen: eerst koud afspoelen, dan met warm/heet water wassen en vervolgens weer met koud afspoelen. Dan de koude waterdruppels eraf schudden en in het droogrek plaatsen. Zo voorkom je dat er condens in de onderdelen blijft zitten