95 Reacties

één jaar geleden

Bij 24 weken al een opname wegens dreigende vroeggeboorte dus we wisten dat het kon gebeuren. Maat het ging de afgelopen weken zo goed dat die zorgen toch een beetje naar de achtergrond waren gezakt. Zondag 19 maart. Opeens veel meer slijm verlies, regelmatig ook wel roze slijm. Harde buiken komen ook vaker dan eerder. Oke kan, misschien slijmprop en voor weeën. Nog geen zorgen. Dinsdag 21 maart. Helder rood bloed bij het slijm. De harde buiken worden inmiddels ook gevoeliger en komen vaak. Gebeld met het ziekenhuis en langs voor controle. Harde buiken zichtbaar op het ctg. Ongeveer elke 5 minuten maar nemen niet toe, ook de intensiteit niet. De kleintjes doen het super goed en baarmoedermond is zelfs langer dan eerder. We mochten weer naar huis en moesten laagdrempelig bellen als er iets is. Donderdag 23 maart. De harde buiken zijn niet minder geworden sinds dinsdag en ook het bloedverlies blijft. Het zit me toch niet helemaal lekker. Ik zeg tegen mijn man dat ik denk dat het een deze dagen wel door zal gaan zetten. Verder een rustige dag een beetje thuis aan het rommelen met onze andere dochter. 16.00 uur heb net fruit gegeten met onze dochter en loop even richting toilet. Heb net mijn broek naar beneden en dan komt er een hele stroom water. Ik schrok en besef me direct wat er gebeurt. Ik roep meteen mijn man 'schat mijn vliezen zijn gebroken'. Met mijn broek nog op mijn enkels en al druppelend bel ik direct mijn moeder, zij zou immers op onze dochter passen. Inmiddels komt mijn man beneden met een handdoek en helpt mij in wat droge kleding, wat 2 pogingen kost want net als ik mijn droge broek aan wil doen komt er weer een plons. Eenmaal in een broek gehesen, met een kraamverband en matje erin want het blijft maar stromen, bellen we het ziekenhuis. Zo snel mogelijk die kant op natuurlijk, dus tas in de auto, dochter mee want oma is er nog niet en gaan. De harde buiken waren wel opeens weg dus dat was wel even prettig. In het ziekenhuis aan het ctg, kweken afgenomen en ik blijk koorts te hebben dus aan het infuus met antibiotica. Er komen langzaam weer wat harde buiken maar niets noemenswaardig. Om 18 u word onze dochter eindelijk opgehaald (natuurlijk precies nu heel veel file). Ook blijkt dat ik overgeplaatst ga worden naar een ander ziekenhuis omdat er maar 1 nicu plek is en we er misschien 2 nodig hebben. Al snel staar de ambulance voor de deur en daar ga ik....met zwaailicht en sirene. Om 19.15 komen we aan in het andere ziekenhuis. Het lijkt wel of mijn lichaam denkt ' oke nu mag het' want de weeën barsten direct in alle hevigheid los. Het is meteen al heel heftig en ik beland in een weeenstorm. Mijn hoofd kan niet bijhouden wat mijn lichaam aan het doen is. Het gaat allemaal zo verschrikkelijk snel. Binnen anderhalf uur heb ik volledige ontsluiting en na 3 minuten persen word onze zoon hens geboren om 20:45 uur. Hij ligt even bij mij maar moet al snel met de kinderartsen mee omdat hij toch wat opstart problemen heeft. Ik heb even rust, even geen wee, heerlijk dit. Maar dit duurt niet lang want al snel komt er toch weer een wee. Onze dochter ligt goed voor de uitgang en de gynaecoloog breekt de vliezen. Eigenlijk word ze direct daarna in 1 pers geboren. En 7 minuten na haar broer, om 20.52 is lotte geboren. Ze doet het heel goed en mag bij mij blijven liggen. Nog geen 10 minuten later worden ook de placentas geboren, er zijn geen hechtingen nodig, ik ben klaar. Het is me gelukt. Onze tweeling is er. Ze doen het super goed en liggen in de couveuse bij mij op de kamer. Ook met mij gaat get goed!

één jaar geleden

Reactie op FemFF

Bij 24 weken al een opname wegens dreigende vroeggeboorte dus we wisten dat ...
Boven Lotte van 1936 gram Onder Jens van 2410 gram

één jaar geleden

Reactie op FemFF

Boven Lotte van 1936 gram Onder Jens van 2410 gram
Ach wat lief. Met hoeveel weken zijn ze geboren?

één jaar geleden

Reactie op Babylove1991

Ach wat lief. Met hoeveel weken zijn ze geboren?
Meet 33 weken en 4 dagen

één jaar geleden

Dankjewel voor 't delen en wat fijn om te lezen dat 't allemaal goed gaat!well done!! En prachtig stel zo ❤️

één jaar geleden

Ik weet niet waarom, maar ik word heel emotioneel van jouw verhaal en moet plotseling huilen 🥺 Supergoed gedaan en wat fijn dat het goed gaat met jullie! ♥️

één jaar geleden

Linde en Evert 2005 en 2395 gram Geboren op 8 april met 32+2 weken via ongeplande keizersnede 
Soepele tweelingzwangerschap, lekker groeiende baby’s, tot plotseling veel bloedverlies om 02.30 uur ‘s nachts op 8 april. Verder geen pijn of klachten. Snel naar het ziekenhuis. Bevalling kwam spontaan op gang, dat bleek uit bepaald stofje dat van mijn baarmoedermond kon worden getest. Baby’s deden het gelukkig goed in m’n buik. Tussendoor nog twee keer veel bloed kwijt. Arts kon het niet goed verklaren. Eind van die middag werden harde buiken iets intenser, later bij de weeën ook steeds weer veel verlies van bloed. Het werd te gevaarlijk om de bevalling voort te zetten daardoor. Gynaecoloog heeft rond 23.00 uur besloten om door te gaan met keizersnede. Dankbaar voor dat besluit, de placenta van Linde bleek een stukje los te laten. Om 23.41 en 23.42 uur zijn Linde en Evert geboren. Ze maken het goed voor hun jonge leeftijd 💛💛 We zoeken balans tussen herstellen (ik ben 2,5 L bloed verloren en dus de keizersnede) en het op en neer rijden naar het ziekenhuis waar onze lieverds in goede handen zijn en couveusezorg krijgen.

één jaar geleden

Reactie op vvvvv

Linde en Evert 2005 en 2395 gram Geboren op 8 april met 32+2 weken via onge ...
Wauw, gefeliciteerd. En wat moet het schrikken zijn geweest voor jullie. Wat een prachtige gewichten hebben ze!

één jaar geleden

Reactie op vvvvv

Linde en Evert 2005 en 2395 gram Geboren op 8 april met 32+2 weken via onge ...
Wat heftig! Gelukkig gaat het nu goed met jullie. Gefeliciteerd 💙🩷

één jaar geleden

Reactie op vvvvv

Linde en Evert 2005 en 2395 gram Geboren op 8 april met 32+2 weken via onge ...
Gefeliciteerd met jullie kanjers! Probeer goed je rust te pakken na het vele bloedverlies en geniet van deze bijzondere tijd 😘

één jaar geleden

Reactie op vvvvv

Linde en Evert 2005 en 2395 gram Geboren op 8 april met 32+2 weken via onge ...
Wat hebben ze het goed in je buik gehad met de gewichten die ze hebben met 32-2. Even schrikken dat ze eerder kwamen dan gepland. Pas je ook goed op jezelf en laat je lekker verzorgen. Hopelijk mag je ze over paar weekjes mee naar huis.

één jaar geleden

Reactie op vvvvv

Linde en Evert 2005 en 2395 gram Geboren op 8 april met 32+2 weken via onge ...
Wauw die hebben het gelukkig goed gehad. Wat goed dat de arts door heeft gepakt! Wellicht als ze sterk genoeg zijn over naar een afdeling waar je 24 uur bij je kleintjes mag blijven? Bij onze vorige zwangerschap ben ik met 31+1 bevallen en kon ik terug naar ons eigen ziekenhuis na paar dagen en daar kon zowel ik als de vader 24 uur blijven. Dat gaf veel rust.

10 maanden geleden

Lyra geboren op 30-04-2023 Met 39+2 weken Ik werd zaterdag 29-4 wakker met menstruatie krampjes. Ik had dit in de zwangerschap nog niet eerder gehad, dus Google erbij gepakt. Ik kwam uit op oefen weeën, hoort bij het termijn (39+2weken). “Oké dacht ik, mag ik dit ook eens ervaren”. Ze deden ook absoluut geen zeer, waren alleen vervelend. Mn partner en ik zijn naar onze kwekerij gegaan, wat gerommeld daar en nog naar “open landje dag” van z’n vader gegaan en daarna effe de stad in. Toen ik thuis kwam dacht ik “nou ik ga maar effe een dutje doen, heb nog steeds krampen misschien zet het toch wel door.” Na het dutje was het inmiddels alweer avond haha 🙈 We hebben nieuwe houten kasten, die moesten nog in de olie, dus dat heb ik nog gedaan want ik dacht het kan maar klaar zijn. M’n partner verklaarde me voor gek 😛 Daarna dacht “ik nou ga effe douche”, douche werd een bad en om 22:00 zei m’n partner “Ik denk dat het verstandig is dat je vroeg naar bed gaat” ik had namelijk nog steeds die niet pijnlijke maar wel vervelende menstruatie krampjes. Ik kon niet in slaap komen. Partner onder tussen ook in bed. Ik dacht wil hem niet wakker houden ik ga eruit. Ik ben op de bank gaan liggen, beetje indutten en draaien. Op dit moment werden de krampjes toch wat vervelender en sneller achter elkaar. Het was inmiddels ook al midden in de nacht. Ik weer googelen “verschil tussen oefen weeen en ontsluiting weeeen.” ontsluiting weeeen moeten 1 min aanhouden. Ik timen, ja hoor 1 min. Met de cursus wat houdingen geoefend om weeen op te vangen. Met de skippybal vond ik toen fijn. Ik dacht het is nu tijd om deze op te gaan blazen. Helaas lukte het niet hij liep elke keer leeg en onder tussen werden de krampen erger. “ Oké skippybal laten we voor wat het is ik ga weer douche” ik kon geen houding meer vinden die comfortabel was. Na het douche rond 3 uur half 4’dacht ik ja het gaat beginnen. Partner wakker gemaakt. Weeeen getimed en de app zei direct “je bent in actieve bevalling.”Verloskundige gebeld was er met een half uur, na controle zat ik al op 4cm ontsluiting. Wij naar het ziekenhuis. Ze hebben mijn vliezen gebroken en toen ging het rap. Had hevige rug weeen maar kon ze gelukkig hangend over de rugleuning van het bed goed opvangen. Om half 9 was Lyra geboren. Ik heb het zonder pijnstilling gedaan. Zat heerlijk in m’n eigen bubbel. Ik denk ook als ik het wilde het niet had gekregen omdat t zo snel ging. Ik kijk heeel positief terug op de bevalling. Had er geen verwachtingen bij, maar het is me alles meegevallen. Nu genieten met z’n drieën 🌸🥰

10 maanden geleden

Reactie op Lolena1994

Lyra geboren op 30-04-2023 Met 39+2 weken Ik werd zaterdag 29-4 wakker me ...
Van harte gefeliciteerd! En dit klinkt als een hele fijne bevalling❤️.

10 maanden geleden

Reactie op Lolena1994

Lyra geboren op 30-04-2023 Met 39+2 weken Ik werd zaterdag 29-4 wakker me ...
Goed gedaan!

10 maanden geleden

Nolan, 21 april, 3147gram met een termijn van 37+4 weken. Ik lag heerlijk in bed op m’n telefoon te scrollen, 23:00 uur bedacht ik me maar eens te gaan slapen. Telefoon weg, lamp uit en gaan liggen. Moest hoesten en verloor daarbij vocht. Geïrriteerd want was net daarvoor nog naar het toilet geweest. Toch maar terug naar de badkamer. Ja toch iets plassen, nee Volgensmij is dit geen urine? Toch maar naar beneden, vriendin zei als je op de hand blaast dan is het vruchtwater. Getest en oké, dan is dit misschien toch vruchtwater. Ziekenhuis gebeld want ik moet een geplande keizersnede. (Welke nog gepland moest worden) Heb je krampen? Harde buiken? Nee niks aan het handje, kleine is actief zoals altijd op dit tijdstip. Oké dan kom morgenochtend maar op de poli, kijken we of het inderdaad vruchtwater is. Terug naar bed; binnen een half uur voor m’n gevoel 10x naar de wc geweest en meermaals een kraamverband vol vocht. 00:00 uur besloten om even te gaan douchen, het lekken zal nu wel een keer ophouden gezien de hoeveelheid. Tijdens de douche kreeg ik lichte menstruatie krampen. Om 00:30 de schoonouders uit bed gebeld en het ziekenhuis gebeld dat ik krampen had. Toch komen. 1:00 komen de schoonouders binnen, inmiddels de koffer ingepakt en de maxi cosi gevonden op zolder. Inmiddels toch wel krampen die pijn beginnen te doen. Gauw de auto in naar het ziekenhuis. 1:25 komen we aan op de afdeling met actieve weeen. Gelijk infuus erin en ontsluiting meten. 5cm. OK wordt klaargemaakt en om 1:30 uur kunnen we naar de ok. Onderweg moet ik een paar weeen wegpuffen. Op de ok moeten ze me helpen om over te komen op het ok bed. De gynaecoloog kijkt en zegt; het is te laat voor een keizersnede. Ik mag 1 keer met een wee meepersen. Ze laat me halverwege de wee stoppen en in de volgende wee zet ze een knip. Dan nog 2x persen en is onze Nolan om 1:47 geboren. Bevalling heeft nog geen 3 uur geduurd in z’n totaliteit. En wat een verschil met de eerste!

10 maanden geleden

Reactie op marr-27

Nolan, 21 april, 3147gram met een termijn van 37+4 weken. Ik lag heerlijk ...
Gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoontje!! Waarom moest je een geplande keizersnede? Wel bizar hoe dit gelopen is dan zeg, fijn dat alles goed is gegaan!

10 maanden geleden

Reactie op marr-27

Nolan, 21 april, 3147gram met een termijn van 37+4 weken. Ik lag heerlijk ...
Wat bijzonder zeg. Goed gedaan

10 maanden geleden

Reactie op marr-27

Nolan, 21 april, 3147gram met een termijn van 37+4 weken. Ik lag heerlijk ...
WoW wat ging het snel, en je hebt ook super gedaan, ze zeggen meestal dat het 2e snel gaat.. heel bijzonder

10 maanden geleden

Reactie op Lolena1994

Lyra geboren op 30-04-2023 Met 39+2 weken Ik werd zaterdag 29-4 wakker me ...
WoW ik vind het zo leuk ok te lezen… En hoe ging het snel, het is echt heel bijzonder. Goed gedaan Gefeliciteerd nog met jullie kleine