21 Reacties
3 jaar geleden
Ben al 3 dagen overtijd , en 2x seks gehad maar het heeft nog niks opgeleverd 😅
3 jaar geleden
Bij mij zijn mijn vliezen gebroken na een orgasme. Heb het gevoel dat dit het echt dat extra zetje heeft gegeven. Anders had het misschien een paar dagen langer geduurd. Ik ben overigens met 37 weken precies bevallen. Denk dat de kleine er echt al klaar voor was om geboren te worden.
3 jaar geleden
Er schijnt een stofje in sperma te zitten wat de baarmoedermond weker maakt. Maar daar heb je dan wel héél veel van nodig...
Daarnaast helpen de hormonen die vrij komen bij seks wel om lekker ontspannen te worden, wat je natuurlijk ook nodig hebt bij je bevalling.
Conclusie is vooral "baat het niet dan schaadt het niet" 😉
3 jaar geleden
Er komt oxytocine vrij wanneer je seks hebt, dat heb je nodig voor weeën. Echter moet de bevalling dan al om de hoek zijn, want anders gebeurt er niets. Het kan net als tepelstimulatie dus helpen om het goed op gang te brengen, maar het kan de bevalling niet opwekken/starten. Je kan ook alleen voorweeën krijgen, maar als je kindje en lichaam er klaar voor zijn kan het dus weldegelijk wat doen!
Er zou prostaglandine in sperma zitten, wat kan zorgen voor samentrekkingen van de baarmoeder. Maar dan heb je zoveel sperma nodig, dat gaat volgens mij niet lukken door 1 man 🤣
3 jaar geleden
Bij mijn vorige dag voor de bevalling sex gehad.
Vanmiddag ook, dus hopelijk komt morgen mn 2e😂 ben 38+5 momenteel. En van mij mag ze komen!
3 jaar geleden
Ik ben de vorige zwangerschap op de uitgerekende datum bevallen. 2 augustus. De nacht van 31 Julie op 1 augustus seks gehad en 4 uur later werd ik wakker met weeën. Ik zeg dus altijd ja het werkt maar anderzijds Tsjaa ik was ook al bijna op de 40 weken🤣 nu zeg ik ach laten we er nog maar van genieten! En stiekem hoop ik gewoon dat t wat doet hahaha (maar nu pas 37,4) dus we gaan t zien.
3 jaar geleden
Het werkt niet voor iedereen! Ik denk dat het een toevallig is als het gebeurt! Je kan ook al 1cm tot 5cm ontsluiting hebben als je op je laatste dagen bent door de gerommeld en als je nog sex gaat hebben dan gaat het juist snel!
Gisteren had ik wat gerommeld en stekende onderbuik pijn regelmatig maar na uurtje was alweer weg! Maar moest wel mijn kleren al uit doen! Vandaag voor controle VK even gevoeld en ik had al 4cm. En als ik nu sex gaat hebben dan zou het snel gaan ga ik vanuit !
3 jaar geleden
Mijn man wil niet meer haha maar kan het dan ook helpen om alleen handwerk te doen? 🙈🤣
3 jaar geleden
Reactie op AnoniemS-24
Mijn man wil niet meer haha maar kan het dan ook helpen om alleen handwerk ...
Zeker! Maar volgens mij is tepelstimulatie dan effectiever 🤗 dat kun je doen door ze te masseren of er een beetje aan te “trekken”. Een beetje doen alsof de baby drinkt eigenlijk.
3 jaar geleden
Reactie op baby n & m
Zeker! Maar volgens mij is tepelstimulatie dan effectiever 🤗 dat kun je do ...
Is dat ook handig om te doen als je geen bv gaat geven?
3 jaar geleden
Reactie op AnoniemS-24
Is dat ook handig om te doen als je geen bv gaat geven?
Ja hoor, kan helemaal geen kwaad. De echte productie begint pas rond dag 3 na de bevalling, dus als je geen bv wil geven kun je dit gewoon doen zonder dat je straks meer stuwing gaat krijgen. Ook als er wat druppeltjes melk komen, zegt dit niets over hoeveel melkproductie je hebt na de bevalling.
Je zou zelfs je baby direct na de bevalling aan kunnen leggen zonder gevolgen voor je stuwing 🤗
3 jaar geleden
Op donderdag avond seks gehad, vrijdag de hele dag met voorweeën gelopen, zaterdag ochtend regelmatige weeën en zaterdag avond bevallen