10 Reacties
4 maanden geleden
Hier ook niet hoor. Zegt alleen ‘deees’ als hij iets aanwijst. Loopt ook nog niet.
Maakte me sowieso al geen zorgen.
Als ik kijk naar de oudste gaat dit redelijk hetzelfde. Die begon met 16 mnd zoiets te praten en sprak al heel snel meer dan ‘wat moet’ voor de leeftijd en liep net na 1,5j
4 maanden geleden
Hier ook, papa en mama begint nu te komen. Lopen ook nog niet, maak me dan onbewust ook zorgen.. Ze snappen wel veel
3 maanden geleden
Hier 14 maanden en wel eea kletsen aan kleine woordjes, maar wel een billenschuiver, dus nog geen tekenen van staan en zeker niet lopen
3 maanden geleden
Hier begon hij rond 10 maanden met zich optrekken en staan aan de hand. Rond 11 maanden stapjes langs de meubels. Nu pas durft hij grotere stukjes los te gaan lopen, is nu 1 jaar en 2 maanden. Sinds dat hij een jaar is begint hij steeds meer woordjes te zeggen. Vertikt het overigens mama te zeggen, dat terwijl ik weet dat hij het kan, want hij zegt het soms wel maar niet tegen mij..
3 maanden geleden
Ieder kind is anders, ze ontwikkelen zich op hun tempo. Het komt allemaal wel, bij het ene kind wat sneller dan het andere.
Ik ken kids die liepen tussen de 10 mnd en 2 jaar. De ene snel de andere wat trager. De een op ontdekkjng, de andere heel voorzichtig. Hetzelfde met praten, ze kunnen niet alles tegelijk leren. Blijf oefenen, dan komt het vast goed😊
3 maanden geleden
Vandaag 15 maanden. Loopt sinds twee weken volledig. Ze zei al papa en mama maar vooral random 🙈 maar sinds kort noemt ze ons bewust ook zo, wel zijn we beide mama haha. Verder woordjes zoals die, dees,dat en ze zegt op haar manier poes(ppoe) en wolf (whff)(zo heet onze hond).