10 Reacties

2 maanden geleden

Hier ook nog steeds geen mama of papa! Ook is ze een been schuiver hele aparte manier van kruipen.. plusss loopt ze niet.. ik maak me geen zorgen, dit is haar tempo.. ik volg der! Ze is niks verplicht volgens grafiekjes of tabbeletjes

2 maanden geleden

Hier ook niet hoor. Zegt alleen ‘deees’ als hij iets aanwijst. Loopt ook nog niet. Maakte me sowieso al geen zorgen. Als ik kijk naar de oudste gaat dit redelijk hetzelfde. Die begon met 16 mnd zoiets te praten en sprak al heel snel meer dan ‘wat moet’ voor de leeftijd en liep net na 1,5j

2 maanden geleden

Hier ook, papa en mama begint nu te komen. Lopen ook nog niet, maak me dan onbewust ook zorgen.. Ze snappen wel veel

2 maanden geleden

Hier met bijna 15 maanden ook nog geen woorden. Hij snapt wel woorden die wij zeggen maar zelf zegt hij niet echt een woord. Lopen doet hij nog niet los, wel langs de tafels enzo lopen.

2 maanden geleden

Hier 14 maanden en wel eea kletsen aan kleine woordjes, maar wel een billenschuiver, dus nog geen tekenen van staan en zeker niet lopen

2 maanden geleden

Hier begon hij rond 10 maanden met zich optrekken en staan aan de hand. Rond 11 maanden stapjes langs de meubels. Nu pas durft hij grotere stukjes los te gaan lopen, is nu 1 jaar en 2 maanden. Sinds dat hij een jaar is begint hij steeds meer woordjes te zeggen. Vertikt het overigens mama te zeggen, dat terwijl ik weet dat hij het kan, want hij zegt het soms wel maar niet tegen mij..

2 maanden geleden

Ieder kind is anders, ze ontwikkelen zich op hun tempo. Het komt allemaal wel, bij het ene kind wat sneller dan het andere. Ik ken kids die liepen tussen de 10 mnd en 2 jaar. De ene snel de andere wat trager. De een op ontdekkjng, de andere heel voorzichtig. Hetzelfde met praten, ze kunnen niet alles tegelijk leren. Blijf oefenen, dan komt het vast goed😊

2 maanden geleden

Vandaag 15 maanden. Loopt sinds twee weken volledig. Ze zei al papa en mama maar vooral random 🙈 maar sinds kort noemt ze ons bewust ook zo, wel zijn we beide mama haha. Verder woordjes zoals die, dees,dat en ze zegt op haar manier poes(ppoe) en wolf (whff)(zo heet onze hond).

2 maanden geleden

14 maanden en hier ook niet zelfstandig staan of lopen, ouders zijn allebei papa en voor de rest alleen geluidjes. Geen zorgen dan denk ik.

2 maanden geleden

Ze liep hier met 11 maanden maar woordjes zeggen ho maar hoor. Ieder kind op zn eigen tempo. Je kindje heeft vast iets anders waar hij verder in is dan veel kindjes. No worries. Sommige kinderen doen het gewoon lekker rustig sant