22 Reacties

9 maanden geleden

wij hebben onze dochter weer onder het nunki lakentje gelegd toen ze dit soort grapjes ging uithalen. dat helpt heel goed, sindsdien draait / kruipt ze niet meer in het ledikant maar valt ze vrolijk keuvelend in slaap

9 maanden geleden

Reactie op Wajomanza

wij hebben onze dochter weer onder het nunki lakentje gelegd toen ze dit so ...
Goeie! Helpt alleen niet meer bij ons!! Aaa

9 maanden geleden

Misschien wanneer hij naar z’n buik rolt z’n heup/buik zacht vasthouden en met je andere hand zachtjes op zijn billen kloppen. Hem een beetje ‘settelen’ lekker op zijn buik dat hij snapt dat hij op z’n buik ook kan slapen. Benen een beetje lekker neerleggen

9 maanden geleden

Reactie op berryberry

Misschien wanneer hij naar z’n buik rolt z’n heup/buik zacht vasthouden en ...
Leuke! Hoe liggen die benen eigenlijk lekker? Kan me er nog weinig bij voorstellen

9 maanden geleden

Reactie op Wijsjemijsje

Leuke! Hoe liggen die benen eigenlijk lekker? Kan me er nog weinig bij voor ...
Hoe je zelf ook een beetje lekker ligt als je op je zij of buik ligt, maar als hij in de kruiphouding gaat zitten, dan kan je hem een kloppen op zijn billen naar beneden dat hij in z’n matrasje zit. Je hoeft niet teveel te sturen, zodat het wel z’n eigen comfortabele houding blijft

9 maanden geleden

Geen tips wel herkenning. Onze dochter probeert ook heel hard op haar buik in slaap te vallen, maar zij kan zichzelf dan niet settelen. Heel af en toe, zoals vannacht, als zij bij mij ligt kan ze dit wel en slaapt ze lekker (soms met voetjes tegen de muur of met haar gezichtje bij mij in de buurt). In haar ledikant is het nog nooit gelukt.

9 maanden geleden

Reactie op Kamila92

Geen tips wel herkenning. Onze dochter probeert ook heel hard op haar buik ...
En hoe lang is dit nu bij haar gaande? Help je haar ook om op haar rug te blijven liggen? Ik ben bang dat ons zoontje afhankelijk is geworden van het vastgehouden worden

9 maanden geleden

Reactie op Wijsjemijsje

En hoe lang is dit nu bij haar gaande? Help je haar ook om op haar rug te b ...
Maand of anderhalve nu. Zij valt niet zelfstandig in slaap hoor, dus we laten haar proberen, maar eindstand is altijd dat we haar alsnog oppakken knuffelen/wiegen en dan pas slapend wegleggen hoor.

9 maanden geleden

Reactie op Kamila92

Maand of anderhalve nu. Zij valt niet zelfstandig in slaap hoor, dus we lat ...
Ja heel herkenbaar! Uiteindelijk houden we hem ook vast in een soort houdgreep zodat ie z’n slaap kan vatten. Ben jij niet bang voor een ‘afhankelijke associatie’?

9 maanden geleden

Reactie op Wijsjemijsje

Ja heel herkenbaar! Uiteindelijk houden we hem ook vast in een soort houdgr ...
Hi, nee ik ben verre van dat demoniseren van hulp bij inslapen. Uiteindelijk zullen ze allemaal in slaap leren vallen eerder of later, ik vertrouw het leerproces. Zij mag nog lang genieten van onze armen als zij dit nodig blijft hebben, dat is eenmaal haar veilige haven. Maar het is en blijft persoonlijk 🤷🏼‍♀️ Voor mij is dit een teken dat zij nog niet klaar is om het zelf te doen. Bij haar crèche helpen zij haar (wiegend) ook overigens om in slaap te komen en zij is bijna 9 mnd.

9 maanden geleden

Reactie op Kamila92

Hi, nee ik ben verre van dat demoniseren van hulp bij inslapen. Uiteindelij ...
Ah wat lief. En mooi woord demoniseren. Bij onze opvang hebben ze gezegd dat ze geen tijd hebben om hem te helpen, maar ja, ze zijn wel heel lief daar dus ik hoop dat ze hem toch een beetje zullen helpen. Hij was vandaag voor de tweede keer wennen, heeft anderhalf uur gehuild, de arme ziel!

9 maanden geleden

Bij de opvang hebben ze nu weer genoemd dat we hem zelf moeten laten inslapen, ik zou echt niet weten hoe het zou moeten! Iemand tips? Het heen en weer gewip wordt maar niet minder, hij lijkt zichzelf er alleen maar wakker mee te houden. Totdat ik hem neerleg en hem een beetje tegenhoudt om weer op z’n buik te gaan draaien, dan valt ie zelf in slaap. Ik vind het maar lastig… vraag me af of het ooit voorbij gaat

9 maanden geleden

Reactie op Wijsjemijsje

Bij de opvang hebben ze nu weer genoemd dat we hem zelf moeten laten inslap ...
Lukt het om dat tegenhouden langzaam af te bouwen? Hij valt dan dus wel zelf in slaap verder? Dus steeds iets korter/minder stevig vasthouden

9 maanden geleden

Reactie op Wijsjemijsje

Bij de opvang hebben ze nu weer genoemd dat we hem zelf moeten laten inslap ...
Sorry, heb niet alles gelezen. Maar helpt het Nunki lakentje? onze zoon draaide zichzelf steeds wakker (waren eigenlijk met 6 maanden gestopt met het lakentje) Echter nu er maar weer bijgepakt en slaapt weer heerlijk en draait niet meer om!

9 maanden geleden

Reactie op berryberry

Lukt het om dat tegenhouden langzaam af te bouwen? Hij valt dan dus wel zel ...
Ja goeie hoor! Dat probeer ik erg te doen, en het lukt wel met minimaal tegenhouden maar als ik het laat, dan gaat ie weer in de weer…

9 maanden geleden

Reactie op JAIS93

Sorry, heb niet alles gelezen. Maar helpt het Nunki lakentje? onze zoon dra ...
dank voor je reactie! Ja we hebben het Nunki lakentje maar daar draait ie zich gewoon lekker onder om

9 maanden geleden

Reactie op Wijsjemijsje

dank voor je reactie! Ja we hebben het Nunki lakentje maar daar draait ie z ...
Ah wat vervelend! Hier blijft hij er weer onder liggen.. dat is wel fijn..

8 maanden geleden

Nog meer tips bij mensen? Ik word best wel gestoord, niks lijkt te helpen: hem helemaal z’n gang laten gaan, hem elke keer omlaag op z’n rug helpen, herhaaldelijk zeggen “ga maar liggen en slapen”, Nunki lakentje. Alleen tegenhouden werkt maar dat lijkt me toch niet handig voor de lange termijn…

8 maanden geleden

Wij hebben dit een aantal maanden geleden ook gehad. Wat bij ons heeft geholpen om haar eerst even te laten woelen/draaien terwijl je aan het hoofdeinde van het bedje gaat staan en dit een beetje op en neer te tillen (vergt nogal wat armspieren, scheelt wel weer bezoekje aan de sportschool😝) zodat ze gewiegd werd maar zonder dat ze werd vast gehouden. Dit hielp haar in slaap komen, maar zonder lichamelijk contact. Dit hebben we zeker 2 weken gedaan. Dit wiegen hebben we op gegeven moment afgebouwd/steeds korter gedaan en opgegeven moment gewoon gestopt. Nu woelt ze eerst haar hele bedje door op dr buikje, opzoek naar een lekkere houding maar valt altijd zelf in slaap!

8 maanden geleden

Reactie op amywever

Wij hebben dit een aantal maanden geleden ook gehad. Wat bij ons heeft geho ...
Hahaha wat een geweldig creatieve oplossing!