Hee allemaal,
Tijdens het inslapen rolt mijn zoontje van 9,5 maand steeds naar zijn buik, maar het lukt hem dan niet om in slaap te vallen. Hij gaat kreunen en na een tijdje huilen. We draaien hem dan om, maar een nanoseconde later ligt hij weer op z’n buik. Hij kan gewoon terug rollen, maar doet dit niet. Dit kan zo anderhalf uur duren en heeft als gevolg dat hij z’n dutje overslaat. Hierdoor raakt hij nogal oververmoeid en slaapt hij ‘s nachts ook slechter. Het werkt blijkbaar niet echt, dus we blijven er elk dutje maar bij om hem een beetje tegen te houden zodat hij op z’n rug of zij blijft zodat hij in slaap kan vallen. Het duurt nu allemaal ongeveer twee maanden en ik begin me af te vragen of we hem met dat tegenhouden niet laten leren om z’n eigen houding te vinden. Alleen lijkt het hem maar niet te lukken en vind ik een oververmoeide en chagrijnige baby ook niet zo prettig voor hem en mijzelf. Ik ben dus wat huiverig voor het hem maar zelf laten proberen… Hij is zo op slaap gesteld. Hij gaat ook binnenkort naar de crèche waar ze hem ook niet gaan vasthouden. Sowieso vind ik het enorm spannend dat hij naar de crèche gaat en daar waarschijnlijk lastig in slaap komt.
Iemand tips of herkenning? Alvast dank!