9 Reacties

4 maanden geleden

Het kan een slaapregressie/sprong/verlatingsangst zijn, vaak is dat tijdelijk. Als ze wel erg moe is zou ik het persoonlijk wel echt blijven proberen.

4 maanden geleden

Reactie op -Elvira

Het kan een slaapregressie/sprong/verlatingsangst zijn, vaak is dat tijdeli ...
Ga ik doen... Ja sprong 9 begint normaal over een paar dagen maar nu is het echt wel extreem.. Nog nooit zo gehad.. Ik heb het proberen echt opgegeven.. Heb 4 dagen aan een stuk langer bezig geweest met haar slapen te leggen dan iets anders.. Wiegen, wandelen, auto rijden... Alles gedaan en niets helpt..

4 maanden geleden

Reactie op Anowe

Ga ik doen... Ja sprong 9 begint normaal over een paar dagen maar nu is het ...
Wat doet ze als je haar in bed legt? T is echt heel lastig hoor. Hier laat ik haar een paar minuutjes huilen en als ik dan merk dat het afzwakt laat ik haar, en anders ga ik naar haar toe, ga er even bij zitten zonder wat te zeggen. Als dat ook niet helpt mag ze even knuffelen maar wel alleen op haar kamer. Ben soms ook meer dan een uur bezig, zowel 's middags als overdag. Maar sinds ik haar eerst een paar minuutjes laat huilen (mn moederhart breekt maar het is het enige waardoor ze nog relatief snel slaapt) gaat het veel beter. Hier overigens de luxe dat papa haar ook in bed kan leggen en dan huilt ze veel minder vaak

4 maanden geleden

Reactie op -Elvira

Wat doet ze als je haar in bed legt? T is echt heel lastig hoor. Hier laat ...
Spelen en zitten en rechtstaan. Moet haar echt k.o. Hebben met wakkertijd van 6u voor ze slaapt. Meestal ook nog wiegen want direkt in bed werkt helemaal niet dan is het hup recht.

4 maanden geleden

Reactie op Anowe

Spelen en zitten en rechtstaan. Moet haar echt k.o. Hebben met wakkertijd v ...
Maar spelen en zitten en rechtstaan is toch niet erg? Dat doet ze hier ook zeer regelmatig, best een lange tijd. Vaak is dat een prikkelverwerking. Bij spelen, zitten en staan zou ik me er niet mee gaan bemoeien als ik eerlijk ben, laat haar maar gewoon haar ding doen.

4 maanden geleden

Hier hetzelfde, hiervoor nooit problemen mee gehad. Mijn zoon sliep standaard om 19:00 en werd wakker om 06:00/06:30 maar gisteren bijvoorbeeld werd hij wakker om 09:30 maar hij sliep pas om 23:00 met een dutje van een uurtje de gehele dag. Hij was zo moe dat hij aan het einde van de dag heel de tijd bleef huilen, vond het zo sneu. Rond de 14 maanden begint de slaapregressie en idd sprong 9, ik lees er ook meer over op dit forum. Een fase laten we zeggen 🤐

4 maanden geleden

Reactie op dimple

Hier hetzelfde, hiervoor nooit problemen mee gehad. Mijn zoon sliep standaa ...
Pff... Hopelijk is deze snel gedaan want 't is echt niet meer normaal. Ze heeft gister na een week eindelijk nog eens een dutje gedaan van anderhalf uur... Was gewoon zelf omgevallen in haar bed na een half uur spelen en rechtstaan en zitten en roepen 😅

4 maanden geleden

Reactie op Anowe

Spelen en zitten en rechtstaan. Moet haar echt k.o. Hebben met wakkertijd v ...
Dat doet onze dochter ook best vaak, kan soms zeker een half duren en soms maar 10 min. Maar dan gaat ze lopen staan, rollen en lachen en zitten en kletsen tot dat ze in eens moe is en zelf in slaap valt. Zolang her geen echt huilen is, zou ik het even laten rusten. Even laten uitrazen! Gebeurt hier ook vaak nog bij de oudste, die gaat in eens liedjes zingen 😅

4 maanden geleden

Wij hebben er ook last van sinds we een weekendje weg zijn geweest paar weken geleden. 2 dutjes van totaal 3 uur zijn nu 1 dutje van 1,5 uur. En ze mist het duidelijk, want is moe en valt heel moeilijk in slaap, slaapt licht. Ik hoop dat het een sprongetje is en dat het voorbij gaat, maar dus iets wat meerderen ervaren rond deze leeftijd.