7 Reacties

9 maanden geleden

Bijwerking slechter qua hoesten hebben we niet gehad. Wel irritaties op de huid, dat kwam bij ons ook door luuf. Wij smeren het in ieder geval niet meer. Een ander middeltje tegen hoesten hebben we eigenlijk niet en is er volgens mij ook niet echt. Kreeg wel de tip dat er een natuurlijker middel dan luuf is, maar hoe dat heet weet ik niet.

9 maanden geleden

Oh echt! Hier smeer ik het rustig een week of langer achter elkaar als hij verkouden is. Ik smeer het wel alleen maar een klein beetje op zijn borst ‘s avonds en verder herhaal ik het niet. Hier nergens last van, al heeft hij wel een eczeemachtige huid op gezicht en handen.

9 maanden geleden

https://www.newpharma.nl/kalip-tus/265335/kalip-tus-baby-balsem-met-essentiele-olie-vrije-ademhaling-50ml.html?utm_campaign=man%20%7C%201st%20in%20basket%20%7C%20pmax%20google%20%7C%20algo%20g%20%7C%20nl%20nl&utm_source=google&utm_medium=cpc&mtm_cid=19030636546&utm_term=&utm_content=&mtm_adtype=mpla&mtm_productad=265335&mtm_group=&mtm_placement=265335&gad_source=1&gbraid=0AAAAADoji6FZJgdoaD12SmnaazAZLX0fH&gclid=CjwKCAiAuNGuBhAkEiwAGId4apZpe1qdMDtTskVrUE7EpALNFVRwv8fiNbQ8_6oAqK-eziDiOFdqTxoC78wQAvD_BwE Je zou deze kunnen gebruiken, die is wat ‘vriendelijker’ volgens mij want deze mag je al vanaf de geboorte gebruiken

9 maanden geleden

Goed dat je dit hier omschrijft! Ik wist alleen dat luuf niet kan onder 6 maanden omdat het de ademhaling oid kan beïnvloeden.. Logisch dus eigenlijk ook dat het ook daarna nog bijwerkingen heeft 😫 Moet wel zeggen dat mijn ouders bij mij ook altijd al Luuf smeerde als ik zelf verkouden was. En ik heb daar nooit bijwerkingen van gehad zover ik weet. En ik smeer het nu alleen als ze écht verstopte neuzen hebben hier. En inderdaad alleen voor het slapen. Maar goed om misschien wat te minderen toch..

9 maanden geleden

Reactie op Ninanonowars

Goed dat je dit hier omschrijft! Ik wist alleen dat luuf niet kan onder 6 m ...
Ja ik dacht idd ook dat het veilig was boven de 6 maanden.. maar kunt dus een kindje hebben dat er toch gevoelig voor is. Ik doe het alleen voor het slapengaan savonds, maar ook dat is misschien al wel teveel voor hem. Toch te toevallig dat hij precies al die bijwerkingen nu heeft. Hij heeft zo’n last van hoesten.. Heb een geurwolkje, maar even zonder geur voor nu, naast zijn bedje gezet. Dat vernevelt. Maar nu weer zo’n heel raar hoestje.. heb het maar uitgezet. We kijken het wel eventjes aan en anders toch maar verder onderzoeken. Hoop dat dit een teken is dat we richting het einde van de verkoudheid gaan en dat we het even uit moeten zingen

9 maanden geleden

Reactie op anniekdc

https://www.newpharma.nl/kalip-tus/265335/kalip-tus-baby-balsem-met-essenti ...
Bedankt voor de tip! Ga meteen even kijken

9 maanden geleden

Als wij luuf op de borst van onze dochter smeerde, dan werd de verkoudheid erger, ook het hoesten werd erger. Sindsdien smeren we het in haar sokken op de voetzolen en die doen we dan aan snachts, dat werkt bij ons wel erg goed.