Hoi allemaal! Is iemand bekend met bijwerkingen luuf? Ons zoontje is 9,5 maand en is echt al weken verkouden. Het was een maand lang vooral een flinke snotneus die niet minder werd en loopoortjes, maar sinds 1,5 week ook gaan hoesten. De afgelopen dagen alleen maar erger geworden. Wij hebben de luuf voor 6+ maanden en die smeerde ik op zijn rug, soms borst als ik merkte dat hij een verstopte neus had. We spoelen ook zijn neusje goed door met zoutoplossing. Nu kreeg hij 2 weken geleden plots vlekjes op zijn huid (eczeem). Zalf voor gekregen. Gister bij de huisarts geweest vanwege zijn langdurige verkoudheid en die hoorde een wat piepende ademhaling bij uitademen, dat is wat astmatisch. Puffer meegekregen maar die lijkt niet echt effectief. Nu gingen we eens nadenken over het moment waarop het erger werd en dat brachten we in verband met luuf. Gegoogled en ja hoor; precies de bijwerkingen. Onder de voetjes smeren schijnt toch effectief te zijn, maar dat durf ik niet meer te proberen. Hij hoest zooo erg.. Heb het uiteraard vandaag niet meer gesmeerd.. hoop dat die bijwerkingen snel uit zijn systeem zijn.. Straks heb ik m’n kind astmatisch gemaakt met die troep pffff. Is er een alternatief wat minder bijwerkingen kent en ook effectief is tegen hoest? Bedankt voor jullie tips!