15 Reacties

3 jaar geleden

Ik heb dit bij mijn vorige zwangerschap gehad alleen dan halve dag later, savonds sex en volgende dag ochtend hevige bloedverlies (was van overtuigd dat ik een miskraam kreeg) was toen 11 weken zwanger savonds controle en hij zat er gelukkig nog! :) tijdens het inleiden 38+5 kwamen ze er achter dat ik een hele gevoelige baarmoeder mond had en bij iets er in doen (eende bek) scheurde er een bloedvaatje dus dat veroorzaakte bloed. Ben nu 9+3 hopelijk hoef ik dit niet nog meer mee te maken maar het kan dan zijn door gevoelige baarmoeder mond.

3 jaar geleden

Ik! Wij doen daarom nu eerst ook geen penetratie... ik heb een heel gevoelige baarmoedermond en daar komt het bloed vandaan. Als ik niet zwanger was dan zouden ze de vaatjes even dichtbranden (hebben ze bij mij al eens eerder gedaan)

3 jaar geleden

Een vriendin van mij heeft dit ook (zij gebruikt om goede redenen zelf geen anticonceptie) en heeft onderzoeken laten doen, waarbij haar artsen dit linken aan haar HPV vaccinatie in de puberteit gezien dit volgens hen vaker voor komt (als latere bijwerking). Volgens hun niet iets om je heel ongerust om te maken, maar ja echt normaal is het ook niet dus ik snap wel als je het verder zou willen laten onderzoeken, zeker omdat je uiteraard ook graag intiem wil wezen zonder bloedverlies. Succes en sterkte 💞

3 jaar geleden

Ik heb het jaren geleden ooit gehad. Maar wel niet zo fel als jij beschrijft. Bij mij waren het cellen uit het baarmoederslijmvlies die zich in de vagina genesteld hadden. Een vorm van vaginale endometriose. Waarschijnlijk is dat ook het enige endo dat ik had vermits ik geen andere klachten had en nu ook al een derde keer vlot zwanger ben. Die cellen konden niet tegen de wrijving en gingen dan bloeden. Gynaecoloog heeft ze weggebrand en ik heb er daarna nooit meer last van gehad. Geen idee natuurlijk of dat ook is wat jij hebt en wat ze dan precies doen in je zwangerschap. Het nu wegbranden niet lijkt me, want mijn baarmoeder trok daarop wel heel erg samen toen. Lijkt me niet ideaal als je zwanger bent. Maar lijkt me sowieso een goed idee het te laten bekijken door de gynaecoloog. Dan heb je misschien een verklaring en ben je gerustgesteld.

3 jaar geleden

Btw: voor een inwendig onderzoek moet je volgens mij geen schrik hebben. Mij hebben ze toen onderzocht door middel van exact de inwendige echo die ik ook elke keer gekregen heb bij mij eerste echo in de zwangerschap. Volledig veilig dus! En qua eventuele behandeling of andere onderzoeken zullen ze er zeker wel rekening mee houden dat je zwanger bent

3 jaar geleden

Ik ben tijdens het vrijen ook telkens bang voor bloedverlies. Maar is goed gegaan. Weet wel dat ik een gevoelige baarmoedermond heb...

3 jaar geleden

Het kan zijn dat je ‘last’ hebt van ectropion van je baarmoedermond. En dat dit door het stoppen met anticonceptie in april en nu ook je zwangerschap (en dus betere doorbloeding) meer tot uiting komt dan daarvoor. Zie ook: https://www.linda.nl/persoonlijk/ectropion-baarmoedermond-afscheiding-bloedingen/ En qua inwendig onderzoek hoef je je geen zorgen te maken, dat zal in je vagina zijn. En je kindje zit veilig in je baarmoeder.

3 jaar geleden

Reactie op HaBa

Het kan zijn dat je ‘last’ hebt van ectropion van je baarmoedermond. En dat ...
Bedankt voor je reactie! Het zal waarschijnlijk ectropion zijn, gezien de andere twee opties uitgesloten zijn. Fijn om te lezen dat het verder geen kwaad kan.

3 jaar geleden

Reactie op Schaakmeisje

Ik heb het jaren geleden ooit gehad. Maar wel niet zo fel als jij beschrijf ...
Fijn, je reactie! Hoe heb jij het wegbranden ervaren?

3 jaar geleden

Reactie op Schaakmeisje

Btw: voor een inwendig onderzoek moet je volgens mij geen schrik hebben. Mi ...
😘

3 jaar geleden

Reactie op MVGVX

Een vriendin van mij heeft dit ook (zij gebruikt om goede redenen zelf geen ...
Bedankt voor je reactie! Ik heb het HPV vaccin niet genomen in mijn puberteit dus deze zal voor mij niet opgaan. Dankjewel hé! 😘

3 jaar geleden

Reactie op Mammabear

Ik! Wij doen daarom nu eerst ook geen penetratie... ik heb een heel gevoeli ...
Bedankt voor je reactie. Ah ja! Hoe heb jij het dichtbranden ervaren? Ik verwacht dat dat dat er bij mij ook uitkomt, en dat ze zeggen dat ik moet wachten tot na de zwangerschap. 😘

3 jaar geleden

Reactie op Lama28

Ik heb dit bij mijn vorige zwangerschap gehad alleen dan halve dag later, s ...
Bedankt voor je reactie! 😘 "fijn" om jouw ervaring te lezen. Het is best heftig als er zoveel bloedverlies is en ik kan me helemaal voorstellen dat je nog erger schrikt als het niet meteen na de seks is, maar pas een halve dag later. Pff... Mag ik je vragen of je ook meer bloed hebt verloren tijdens de bevalling? Of moest er op de een of andere manier rekening mee gehouden worden? 😘

3 jaar geleden

Reactie op Esmeexx95

Bedankt voor je reactie! 😘 "fijn" om jouw ervaring te lezen. Het is best h ...
Ik heb tijdens de bevalling "maar" 300 milliliter bloed verloren. Ze zagen bij inbrengen van de ballon dat de baarmoeder mond erg gevoelig was maar niet extra op gelet tijdens de bevalling ;) Ja was echt dood eng! Dacht echt dat ik miskraam had. Doordat zo laat was. Hopelijk deze zwangerschap niet zo'n bloeding maar ja hou er rekening mee dat mijn baarmoeder mond gevoelig is. Ook omdat mijn zoontje nu 8 maand is en ik 9 weken zwanger haha.

3 jaar geleden

Reactie op Esmeexx95

Fijn, je reactie! Hoe heb jij het wegbranden ervaren?
Het branden op zich voel je niet. Maar mijn baarmoeder trok dus wel samen als reactie erop. Na ondertussen al een bevalling achter de rug te hebben, durf ik het gerust beschrijven als een mini-wee 😉 daarna voelde het gewoon nog een uurtje een beetje kramperig (zoals bij je menstruatie) en dan was het voorbij en tot nu toe nooit meer last van gehad. Blijkbaar heeft trouwens niet iedereen het dat je baarmoeder er zo op reageert. Als die niet reageert, voel je er eigenlijk niets van.