21 Reacties

9 maanden geleden

Hier ook bijna 9 maanden en met nacht nog zeker 8 voedingen. Ook hij eet bij lange na niet zoveel. Het is echt maar een paar hapjes of niks en dan is het ook klaar. Ikzelf maak mij er niet zo druk om :)

9 maanden geleden

Hi, ik volg de kleintjes methode en Stefan Kleintjes zegt daarover in zijn boek dat dat geen enkel probleem is, dat duurt bij de ene baby een stuk langer dan bij de andere baby. Tot een jaar is de BV/kunstvoeding de hoofdvoeding dus geen probleem als ze nog niet zoveel binnen krijgen met eten.

9 maanden geleden

Hier BV maar wel keer of 10 per 24uur. Onze dochter begon echter uit niets vanaf 8 maanden grotere portie hapjes te eten nadat ze net week of twee juist minder trek daarin vertoonde. Ieder baby zijn eigen tempo, ik zou iedere keer blijven aanbieden en op gegeven moment eet die vanzelf wat meer. Misschien maakt het moment en de manier waarop dit geeft uit? Het is overigens doodnormaal dat ze diverse hoeveelheden eten en soms helemaal weigeren schijnt erbij te horen dus zou mij daarover geen zorgen maken. Kortom het heeft niets met BV te maken, vind ik, maar tempo en noden van je kindje 😊 Niets forceren, smaken laten proeven en vooral genietmomenten ervan maken werkte hier vanaf 6 mnd, ze smult nu echt van pasta met spinazie/tomatensaus etc, terwijl ze eerst minimaal groentjes at, eet ze haar bordje leeg met grote glimlach (en vies gezichtje 😅😂).

9 maanden geleden

Hoi hoi, ons dochtertje is ook negen maanden en krijgt overdag ook nog 5 keer borstvoeding excl. de nachtvoedingen. Zij eet ook weinig, maar juist de avondmaal met groente vindt ze heerlijk, wel altijd 100-200 gram. . Brood helemaal niet, daar blijft ze zich in verslikken tot spugen aan toe. We geven een volkoren cracotte in repen met smeerkaas of groentespread, maar zeker de helft daarvan geeft ze stiekem aan de hond. En fruit wisselt enorm, ik denk gemiddeld: 50-100 gram fruit.

9 maanden geleden

Super herkenbaar, 9 maanden en borstvoeding op verzoek (in de zin van geen idee hoe vaak) en eet soms met enthousiasme maar ook dagen vrijwel niks. Drinkt ‘s nachts op het moment wel heel vaak. ‘Hij zal het wel weten’ denk ik maar, het komt vanzelf.

9 maanden geleden

Herkenbaar, sinds een week probeer ik wat meer ritme in t voeden te krijgen. Daardoor nu op 4/5 voedingen overdag en 2 s nachts. Over de hele dag eet ie meestal een half stuk fruit, half sneetje brood en soms paar happen groente, soms niks. Dat brood en fruit gaat er eigenlijk alleen goed in als ik hem af en toe een stukje aanbiedt tijdens t spelen (weet het, niet zoals t hoort). Als we hem in zn stoeltje zitten heeft ie er na 2 happen wel genoeg van, gaat zich dan vervelen...

9 maanden geleden

mn oudste at ook nooit super goed, maar dronk idd wel nog heel veel melk (gaf rond deze leeftijd bv en kv bij haar). deze baby krijgt nog volledig bv, maar drinkt veel minder melk dan de oudste maar eet wel weer beter vast voedsel. ik denk dus dat het gewoon een beetje per kind verschillend is. intussen is mn oudste nu bijna 3 en eet ze over het algemeen gewoon netjes dr bordje leeg 😉 kindjes kunnen gewoon heel goed zelf bepalen wat ze nodig hebben. zolang ze vrolijk zijn en goed groeien is het prim hoor! en met goed groeien bedoel ik dat ze hun eigen lijntje volgen, mn oudste bijv was en is nog steeds altijd wat aan de lichte kant, maar groeit wel op haar eigen lijntje verder.

9 maanden geleden

ik loop tegen precies hetzelfde aan! nog weinig tot geen interesse in eten. Fruithapje gaat er soms in, maar groenten of brood helemaal niet. Hij gaat huilen of gooit het op de grond. Wij zitten ook nog op 5 voedingen en meestal 1 nachtvoeding. Heel lastig! Ik zit echt een beetje te wachten op het moment dat hij iets meer plezier en interesse gaat krijgen in het eten, zodat ik iets kan afbouwen qua borstvoeding. Ik vraag me soms af of het zal helpen als ik hem minder melk geef, als hij geen trek heeft kan ik me ook voorstellen dat hij niet geïnteresseerd is in andere dingen, maar als hij erge trek heeft wil hij ook niks dus lastig

9 maanden geleden

mijn dochter ook 9 maanden en bv, ook ongeveer 5 voedingen op 1 dag. eet ook geen brood, ze at een tijdje supergoed hapjes maar nu dus super slecht... heb het gevoel dat m'n productie minder is geworden want nu hangt ze elke x een half uur aan m'n borsten en als ik haar los wil maken is t huilen. melk is de beste voeding voor baby's alles voor het jaar is proeven en ontdekken. melk zit de meeste calorieën in en de beste voedingstoffen. zal echt wel toenemen wel gewoon blijven aanbieden en zelf laten ontdekken. ik at vandaag mango en liet m'n dochter er ook aan happen. dat vond ze leuk! plakjes en groente hap gaat er nu heel slecht in helaas...

9 maanden geleden

Reactie op Weareone

Super herkenbaar, 9 maanden en borstvoeding op verzoek (in de zin van geen ...
Onze zoon vindt het overigens wel heel erg leuk zijn nieuwe tool (1e tand) te ontdekken en te schrapen over een stukje appel of echt te bijten in een soepstengel zodat ‘ie breekt🤭

9 maanden geleden

Hier ook 9 maanden en volledig bv. Wij hadden precies hetzelfde qua vaste voeding. Ze at normaliter een paar stukjes brood en 5 babyeetlepels aan avondeten. Ineens sinds gister eet ze haar broodje en avondmaal helemaal op (naast nog 6-8x bv overdag). Het komt vanzelf als hij of zij er klaar voor is denk ik 🩷

9 maanden geleden

Dankjewel mama's voor de reacties. De herkenbaarheid geeft me iets rust. Ik zelf ben ook van borstvoeding is basis maar kinderdagverblijf push me een beetje om een melk te vervangen voor eten en ik werd daar een beetje onzeker van. Waarom ik dit berichtje ook deelde is omdat ik mijn borstvoeding wil afbouwen maar durf dit dus niet omdat hij niks eet. Maarja ik ga dan gewoon langzaam afbouwen en over op kv en dan zien we het wel met eten.

9 maanden geleden

Reactie op Tanja-S

Hoi hoi, ons dochtertje is ook negen maanden en krijgt overdag ook nog 5 ke ...
Haha wat schattig. Vind ze hond vast niet erg en de grond is vast erg schoon🤣

9 maanden geleden

Reactie op Weareone

Onze zoon vindt het overigens wel heel erg leuk zijn nieuwe tool (1e tand) ...
Neemt hij dan geen grote happen en stikt hij dan niet?

9 maanden geleden

Zal het dan aan borstvoeding liggen dat ze minder behoefte hebben aan vast voedsel? Naar mijn idee eten kv babys echt veel meer vast voedsel

9 maanden geleden

Reactie op Babylove1991

Zal het dan aan borstvoeding liggen dat ze minder behoefte hebben aan vast ...
Nee hoor, kv bouw je wel vaak af. Dan hebben ze enorme honger en ‘moeten’ ze wel eten. Maar mijn zoon met kv at echt niet veel. Mijn dochter met bv meer. Echter is mijn dochter kieskeurig haha, het ene gerecht propt ze naar binnen. Het andere eet ze echt geen hap van. Vooral fruit gaat hier goed (mango en banaan).

9 maanden geleden

Reactie op Babylove1991

Neemt hij dan geen grote happen en stikt hij dan niet?
Nee, ik houd hem natuurlijk wel scherp in de gaten als hij aan het experimenteren is want het is natuurlijk niet de bedoeling dat hij grote stukken in zijn mond heeft.

9 maanden geleden

Bij de oudste met 7 maanden gestopt met bv, toen verder volledig kv. Ook zij had weinig interesse in eten, en ik herken hetzelfde patroon in onze jongste. Die krijgt nog steeds volledig bv. Ik weet bij de oudste dat het lang heeft aangehouden, we zijn ook lang door gegaan met kv ernaast omdat we bang waren dat ze tekort zou hebben. Tot 1 deden we eerst melk, daarna hapjes. Daarna eerst hapjes, en daarna melk. Intussen al lang gestopt hoor, en het is gewoon geen grote eter. Soms een fase eet ze veel, heeft ze een groeispurt, andere fasen bijna niets. Maar ze wordt er nooit slanker op. efficiënte stofwisseling denk ik. Als ik vergelijk met leeftijdsgenootjes eet ze echt veeeeel minder. Maar voor haar blijkbaar genoeg. Dus we vergelijken niet meer. Jongste zijn we nu ook relaxter, ze doet het goed, hapjes zijn nog niet echt noodzaak, het komt vanzelf wel.

9 maanden geleden

Reactie op Cirche

Bij de oudste met 7 maanden gestopt met bv, toen verder volledig kv. Ook zi ...
dit heb ik ook precies met onze oudste. is ook een licht poppetje, maar ja, als ze honger heeft, heet ze wel. want die fases heeft ze idd ook haha

9 maanden geleden

Reactie op Babylove1991

Dankjewel mama's voor de reacties. De herkenbaarheid geeft me iets rust. Ik ...
je kunt als je wil afbouwen ook gewoon 1 bv vervangen voor kv en dan zo steeds verder afbouwen. het ligt in elk geval niet per se aan bv, want mn oudste kreeg al meer kv dan de jongste en zij had dit juist. de jongste die geen kv krijgt, alleen bv, eet de hapjes juist echt super goed en drinkt daardoor uit haarzelf steeds minder melk.