5 Reacties
2 jaar geleden
Wij kwamen al een tijdje op 6 voedingen op een dag waarbij ik 's avonds bewust al wat korter op elkaar voedde zodat ze goed de nacht in ging. Soms werd het 7 als ze 's nachts nog een voeding vroeg. Nu ik terug werk en ze overdag gekolfde melk krijgt, kolf ik 2 keer voor 3 flessen, soms moet ik wel na de live ochtendvoeding of avondvoeding de andere borst bijkolven om genoeg te hebben. Tot nu toe groeide ze goed maar ik ben ook altijd al wat onzeker geweest omdat het in vergelijking met sommige anderen weinig leek. Ik ben nu ook wel een beetje bang dat mijn productie terug kan lopen doordat ik een keer minder kolf dan zij eet (ik wil mijn lunchpauze liefst niet gebruiken om te kolven) en ze eet soms 's avonds een keer minder als ze op de opvang wat later haar fles krijgt.
2 jaar geleden
Als ze tevreden is en goed groeit, zou ik me geen zorgen maken. Schijnt erg verschillende te zijn hoelang en hoevaak baby's drinken. Mijn dochter van 16 weken drinkt 6x per 24u, waarbij de avond vaak clusteren is. In de ochtend vaak 3 tot 4 uur ertussen en 's nachts slaapt ze ook 8 tot 9uur door tussen de voedingen.
2 jaar geleden
Hier ook al een aantal weken 5 voedingen. Globaal om 7/11/15/18u. Die van 18u schuift soms wat op, dan geef ik een ‘dubbele’ voeding (geef normaal 1 kant per keer, maar doe dan beide), dan zijn het dus maar 4 voedingsmomenten. ‘S nachts slaapt ze door🙏🏼😌
Merk dat ik er ook onzeker van werd, maar zolang ze vrolijk is, speelt en slaapt maak ik me niet druk