26 Reacties

9 maanden geleden

Ik ben in november weer voor het eerst ongesteld geworden. Toen de nachtvoedingen minder werden. Geef je nog vaak voeding 's nachts? Dit kan er mee te maken hebben. Tijdens mijn menstruatie is mijn productie wel minder 🫠 Ook wij gaan het over een paar maanden weer proberen, maar ik ben dus al wel ongesteld geworden.

9 maanden geleden

Ik ben na een half jaar weer ongesteld geworden, maar mijn cyclus is nog niet weer regelmatig en veel langer dan vroeger. Ik geef nog steeds net zo veel nachtvoedingen, dus bij mij speelde dat niet mee. Zoontje gaat wel naar de opvang dus een deel van de voedingen is afgekolfde

9 maanden geleden

6 weken na mn bevalling 🥲

9 maanden geleden

nog niet ongesteld geweest. bij mn oudste werd ik pas ongesteld toen ik stopte met bv. was toen wel heel snel weer regelmatig

9 maanden geleden

Ik ben ruim een maand geleden gestopt, toen m’n zoon 7,5 maand was, en ben nog niet ongesteld geworden. Bij m’n oudste ben ik bij 5,5 maand gestopt met bv en werd toen na 2 weken ongesteld. Meteen regelmatig ook. Deze keer duurt het dus iets langer

9 maanden geleden

Bij mijn oudste met 3-4 maanden alweer ongesteld. Nu met 9 maanden nog niet en still going strong met bv.

9 maanden geleden

ik ben na 5 weken gestopt met bv, toen onze dochter 5 maanden oud was werd ik voor de eerste keer ongesteld.

9 maanden geleden

Ik geef borstvoeding aan twins en werd na 6 maanden terug ongesteld. Bij vorige borstvoedingsverhaal na 4 maanden.

9 maanden geleden

Kan je ook al proberen om zwanger te worden als je BV geeft? Of is de kans dan veel kleiner? Ik heb vanaf 7 maanden oud ong. mijn ongesteldheid terug, nu twee keer, maar erg lange cyclussen. Of is het echt dat je moet stoppen als je echt zwanger wilt worden?

9 maanden geleden

Reactie op CeeCee29

Ik ben in november weer voor het eerst ongesteld geworden. Toen de nachtvoe ...
Ja iedere nacht, hoewel we dat sinds deze week aan het afbouwen zijn. Ook overdag doen we het nu om de 4 uur i.p.v. op verzoek. Misschien moet ik geduldig zijn 😀

9 maanden geleden

Reactie op berryberry

Kan je ook al proberen om zwanger te worden als je BV geeft? Of is de kans ...
Volgens mij kun je gewoon zwanger worden als je bv geeft. Alleen blijft je eisprong wel langer uit.. soms komt dat pas als je stopt met bv. Maar niet bij iedereen, er zijn genoeg vrouwen die "tandem voeden" hoeweel sommige kindjes ook niet meer willen drinken al mama zwanger is. Ik wil liever lang bv blijven geven, maar als ik maar niet ongesteld wordt... dan is de wens voor een 2e kindje toch sterker.

9 maanden geleden

Reactie op LiHer

Volgens mij kun je gewoon zwanger worden als je bv geeft. Alleen blijft je ...
Ja lastig is dat dan! Ik wil ook nog niet stoppen, maar denk al wel stiekem na over de wens voor een tweede kindje. Zou ik wel teleurstellend vinden als het dan heel lang duurde als je eenmaal de wens hebt (1e duurde bij ons best lang).

9 maanden geleden

met 6 maanden. ondanks dat ik nog tig nachtvoedingen geef😢

9 maanden geleden

Ik zou ook al wel weer voor een tweede willen gaan. fantaseer er nu al stiekem soms over. 3 weken geleden voor t eerst ongesteld geweest. vind het ook niet de moeite waard om de borstvoeding daardoor op te geven. We proberen t, maar als het nog jaar duurt is dat voor ons ook niet erg. mijn eerste keer menstruatie na bevalling was dus na ca 7,5 maand. En dan nog kan het nu natuurlijk weer lange tijd uitblijven. Ik geef sinds ongeveer dat m'n zoontje een half jaar oud is geen nachtvoeding meer.

9 maanden geleden

Ik geef nog steeds borstvoeding, ook ‘s nachts, maar was na vier maanden doodleuk weer ongesteld hoor. Relatief regelmatig ook (net zo regelmatig als voor de zwangerschap in ieder geval). Het is dus heel persoonlijk en ik denk dat je weinig kan zeggen over hoe het bij jou zal zijn. Ik wens je wel succes!

9 maanden geleden

De oudste drie kinderen heb ik ruim 2 jaar borstvoeding gegeven (ze stopten tijdens de nieuwe zwangerschap vanzelf). Ik werd altijd tussen de 10 en 13 maanden voor het eerst ongesteld. Eerst onregelmatig, later vaak iets regelmatiger. De jongste (mei 2023, dus 9 maanden nu) voed ik ook nog steeds en ben nog niet ongesteld geweest. Voel hormonaal wel van alles rommelen dus ik verwacht dat het niet lang meer op zich laat wachten.

9 maanden geleden

O ja, nachtvoedingen zijn al lang verleden tijd. Momenteel 3-4 voedingen per dag tussen 7.00 en 20.00 uur. Maar wat anderen ook al aangeven: je cyclus is enorm persoonlijk, je kunt eigenlijk niet afgaan op de ervaringen van anderen. Maar ik snap je vraag heel goed hoor! Als je eenmaal het verlangen hebt naar een nieuwe zwangerschap… 😍

9 maanden geleden

Bij mij met 5 maanden, en sindsdien elke 6 weken ongeveer. Best regelmatig, maar niet mijn normale cyclus. Geef nog steeds hoofdzakelijk bv. Dag en nacht elke 2-3 uur.

9 maanden geleden

Reactie op berryberry

Ja lastig is dat dan! Ik wil ook nog niet stoppen, maar denk al wel stiekem ...
ja nou precies.. ik vind bv geven nu heel fijn maar als een tweede kindje daardoor langer op zich moet laten wachten....🤷🏼‍♀️🤷🏼‍♀️

9 maanden geleden

Bij nr 1 kwam het na ruim een jaar weer op gang. Nr 2 is nu 9 mnd en ik hoop dat het nog wel even duurt voordat ik weer ongesteld wordt. Hier geen (snelle) wens voor een 3de😉