1003 Reacties

9 maanden geleden

Gisteren ging ons zoontje voor het eerst een paar uurtjes naar opa en oma, nu liepen we tegen het volgende aan.. de melk, hoe neem je die mee? We hadden een zakje uit de koelkast, en het was maar een heel klein stukje met de auto dus we hebben het gauw zo meegenomen en daar in de koelkast gedaan. Maar hoe doe je dat als je eens verder weg gaat en melk moet meenemen, of als je hebt gekolfd op het werk straks, het lijkt me niet goed als het van koelkast naar warm naar koelkast gaat steeds.. Hoe doen jullie dit?

9 maanden geleden

Reactie op SM1994

Gisteren ging ons zoontje voor het eerst een paar uurtjes naar opa en oma, ...
Koeltas met een koelelement erbij :)

9 maanden geleden

Koeltasje van medela werkt hier perfect. Maar een ander tasje vast ook (kreeg deze zelf gratis van een zus over).

9 maanden geleden

Pff, hier waren we eindelijk goed vertrokken. Al twee weken geen pijn meer, aanhap zat goed, de kleine dronk goed… Het was weer van korte duur. Sinds een paar dagen drinkt hij slechts aan 1 kant en dat voor een paar minuutjes. Nadien is het drama (wenen, wenen, wenen) als ik hem opnieuw of aan de andere kant wil aanleggen. Voordien dronk hij gemakkelijk 20 minuten per borst, nu soms maar 5 minuutjes in totaal voordat hij weer begint te huilen. Soms kolf ik af en geef ik hem een flesje, dat drinkt hij zonder problemen op. Dus honger heeft hij wel degelijk. Maandag was er nog een slot vrij bij de vroedvrouw, gelukkig. Dus ik kan snel ergens terecht. Maar dit is weer zo vreemd en plots 😔 (zoontje is volgende dinsdag 10 weken)

9 maanden geleden

Reactie op ilihan

Pff, hier waren we eindelijk goed vertrokken. Al twee weken geen pijn meer, ...
Ik vrees zo ook voor mijn productie… Van twee borsten telkens 20 minuten naar een borst 5 à 10 minuten. Dan moet ik al na elke voeding gaan afkolven? 😣

9 maanden geleden

Iemand die dit herkent misschien van een vorig borstvoedingsavontuur zoontje is nu 9wk: Afgelopen week was ik er heilig van overtuigd dat mijn menstruatie zou starten. Alle voortekenen. Hoofdpijn, extreme dorst (vreemd i know), knorrig, buikpijn, vreetbuien en roze afscheiding. Ook kelderde mijn productie direct dit herken ik van mijn oudste (menstruatie startte met 12wk) daar had ik ook gelijk last van. Om het op peil te houden heb ik direct 2 ipv 1 borst aangeboden per keer en hij dronk nu gemiddeld 5 minuten langer per borst. (Hiervoor spuugde hij direct na het geven van een tweede borst) en komt hij strak om de 2,5/3 u terwijl er daarvoor 4/5/6 u tussen kon zitten 's nachts. Maar die "dreigende" menstruatie heeft nooit doorgezet. Na drie dagen roze afscheiding is alles gestopt en na 5 dagen twee borsten te voeden spuugt hij me net weer volledig onder en lijkt hij ook weer langer verzadigd zoals voordat het hele riedeltje begon afgelopen week..... Maar een menstruatie kan toch niet zomaar stoppen, want die eisprong zou dan toch gewoon geweest moeten zijn....? En toch al helemaal niet omdat ik ineens meer voed... Ben even in de war 😂 hormonen doen rare dingen 😵‍💫

9 maanden geleden

Normaal had ik moeite met wakker blijven bij nachtvoedingen en begon ik vaker liggend bv te geven maar laatste paar dagen kan ik moeilijk in slaap vallen. Herkent dit iemand? Mijn baby slaapt nu heerlijk en ik wil dat ook 😂 voor ze terug wilt drinken.

9 maanden geleden

Reactie op DE31

Normaal had ik moeite met wakker blijven bij nachtvoedingen en begon ik vak ...
Hij 😂 een jongen 😴

9 maanden geleden

Is het iemand gelukt om hun borstvoeding op peil te houden bij menstruatie en daarna normaal door te kunnen geven?

9 maanden geleden

Reactie op DE31

Normaal had ik moeite met wakker blijven bij nachtvoedingen en begon ik vak ...
Sorry, hier geen herkenning. Vannacht viel mijn telefoon nog op zijn hoofd omdat ik in slaap viel tijdens het omhoog houden 🤣. Niet van hoog gelukkig 🙈

9 maanden geleden

Reactie op Mara21

Sorry, hier geen herkenning. Vannacht viel mijn telefoon nog op zijn hoofd ...
Haha ik had daar ook vaak schrik voor. Gelukkig niet van hoog 😂. Ik weet al waarom ik niet in slaap viel. Ik had voor het eerst in 2 maanden geen white noise aangezet omdat mijn zoontje gelijk in de auto in slaap viel. Mama heeft dus ook white noise nodig om in slaap te vallen 😂😂

9 maanden geleden

Is het iemand gelukt om hun borstvoeding op peil te houden bij menstruatie ...
Strak om de drie uur of eerder als nodig aanleggen.

9 maanden geleden

Vanavond gaan we voor het eerst even samen weg en past mijn moeder op de kleine. Kolven jullie de voeding die je dan officieel overslaat (die krijgt hij via een flesje tijdens het oppassen) of kan ik die gewoon overslaan zonder invloed op mijn productie? Dan komt hij waarschijnlijk pas uren later tegen de ochtend weer en heb ik tussen 18:00-5 :00 niet gevoed.

9 maanden geleden

Reactie op MarNewMom

Vanavond gaan we voor het eerst even samen weg en past mijn moeder op de kl ...
Kolven! Pas bij 9 maanden kan je is een keer overslaan.

9 maanden geleden

Reactie op MarNewMom

Vanavond gaan we voor het eerst even samen weg en past mijn moeder op de kl ...
Idd kolven! Waarschijnlijk wil je zelf ook graag... tenminste, laatst heb ik mijn dochter (5 wk toen) een fles gegeven in een restaurant en toen we weggingen kon ik niet meer een knuffel geven door zere borsten 😅

9 maanden geleden

Als je niet genoeg gekolfd hebt voor de oppas, geven jullie dan poedermelk voeding bij?

9 maanden geleden

Reactie op yoo84

Als je niet genoeg gekolfd hebt voor de oppas, geven jullie dan poedermelk ...
Ja en het advies 50/50 als je kindje niet 100% gewend is aan kv

9 maanden geleden

Reactie op yoo84

Als je niet genoeg gekolfd hebt voor de oppas, geven jullie dan poedermelk ...
Ik bouw alvast een kolfvoorraadje in de vriezer om eventuele tekorten aan te kunnen vullen en anders bouw ik een extra kolfmoment in.

9 maanden geleden

Reactie op Mara21

Ik bouw alvast een kolfvoorraadje in de vriezer om eventuele tekorten aan t ...
Het ritme van de kleine man is elke dag anders waardoor kolven lastig gaat en daarnaast wil ik hem ook af en toe een flesje geven om te oefenen. Kortom alle kleine beetjes helpen 🙃

9 maanden geleden

Reactie op yoo84

Het ritme van de kleine man is elke dag anders waardoor kolven lastig gaat ...
Ik geef ook dagelijks een fles. In de ochtend kolf ik altijd 1 borst vd voorraad en de andere bewaar ik voor de kleine knaap. De dreumes gaat gelukkig altijd een pop voeden als ik kolf, dus die kan zich wel 10 minuten vermaken. In de avond kolf ik terwijl mijn vriend een flesje geeft. Dan ligt de dreumes al in bed.