368 Reacties

4 maanden geleden

Reactie op Wallflower

Is er iemand hier die mij kan uitleggen wat mijn hele ouderwetse schoonmoed ...
Ik sluit me helemaal aan bij het antwoord van bosdieren. Als je gezond bent is je melk voedzaam en het beste voor je baby. Het is niet altijd rozengeur en maneschijn, maar wat is het prachtig en bijzonder. Dat gun ik jou ook! Laat je niet gek maken en ga ervoor.

4 maanden geleden

Reactie op Bosdieren

met blauwsel vermengd water waarin men linnengoed na het wassen uitspoelt. ...
Thnx nee is zo! Ze begint er zelf elke keer over zo raar. Denk ik laat me met rust mens 😭 het is indd niet altijd makkelijk maar ik vond dat met kunstvoeding ook niet 🤣 Ging ze ook nog zeggen ja hoe ga je dat meten dan? Hoeveel de baby heeft gedronken dat ze genoeg heeft? Toen dacht ik echt snap jij het wel? 😭 ik zei dat meet je niet dat merk je vanzelf aan het gewicht en verzadigheid ben je echt zo stom🫢🥺

4 maanden geleden

Reactie op Wallflower

Thnx nee is zo! Ze begint er zelf elke keer over zo raar. Denk ik laat me m ...
Ja lastig hoor. Bij mij in de omgeving valt het gelukkig mee. Alleen mijn moeder heeft zulke opmerkingen gemaakt. Volgens haar kreeg hij periodes te weinig of juist teveel en ook dat het niet voedzaam zou zijn. Mens houd je mond, hij groeide als kool en is nu met 13 maanden een mooi gezond mannetje en drinkt nog twee en soms drie keer. Soms lang, soms kort, net waar hij behoefte aan heeft.. Ik vind het juist zo ideaal en mooi met borstvoeding dat de baby zelf in de hand heeft hoeveel melk ze drinken en hoe voedzaam het is. De samenstelling van borstvoeding is namelijk precies afgesteld op je kindje, dat is toch prachtig! Ik hoop dat we je wat steun hebben kunnen bieden om zo kracht te geven om je eigen gevoel te kunnen volgen!

4 maanden geleden

Reactie op Wallflower

Het heeft idd allebei voor- en nadelen. En bv wordt hoe langer je het geeft, alleen maar makkelijker! Je werkt niet toch dacht ik? Dus dan zal je ook niet heel vaak hoeven te kolven, dat scheelt al. Dat vond ik eigenlijk het meeste gedoe altijd 🤭 niet zozeer het kolven, maar alles weer schoonmaken erna. Geef nog steeds bv, maar kolf nu bijna nooit meer. En snachts is het gewoon ideaal

4 maanden geleden

Reactie op Rizzerd

Het heeft idd allebei voor- en nadelen. En bv wordt hoe langer je het geeft ...
https://www.inbakeren.nl/blog/moedermelk-in-beeld/ Dit is een blog over de verschillende kleuren die melk kan hebben. In een van de reacties staat iets over blauwselwater genoemd. Volgens mij bedoelen ze daarmee dat je melk missch blauw is en daarmee niet voedzaam?

4 maanden geleden

Reactie op Wallflower

Ze heeft kennelijk nog volledig de 'oude' ideeën over bv en kv, zo dacht men vroeger. Misschien dat eens laten weten, dat er inmiddels veel meer bekend is, overzocht is, en dat er gebleken is dat veel van die oude ideeën niet kloppen? En eventueel doorverwijzen naar informatie daarover? Ik vind het inderdaad juist ideaal zat als je op verzoek voedt (geen schema's), je kindje het echt zelf regelt en je je geen zorgen hoeft te maken of er wel genoeg in gaat. Bv kan in het begin echt wel een uitdaging zijn, kan flink pijn doen (lang niet bij iedereen hoor) en sommigen kindjes (zoals mijn beide zoontjes) happen niet goed. Dus als je graag bv wilt geven en het valt tegen: schakel snel en lactatiekundige in die je kan helpen. En weet dat het beter wordt! Het wordt na de eerste periode steeds makkelijker. En inderdaad s nachts en als je de deur uit gaat sowieso veel makkelijker. Fijn er van vond ik ook bij ziek zijn, dat je weet dat ze via jou meteen antistoffen krijgen. Lastiger vond ik wel dat er daardoor meer op mij neer kwam, m'n man minder kon doen (want ook als hij een fles geeft, moet je zelf natuurlijk kolven, en borstvoeding maakt - bij ons in ieder geval - dat de kinderen meer op mama gericht zijn)

4 maanden geleden

Hoi, ik heb een vraagje over het afbouwen van borstvoeding. Ik ben sinds 3 dagen gestopt (daarvoor dronk mijn zoontje nog maar 1x per dag, de andere voedingen waren al afgebouwd), en merk nu op dag 3 echt wel dat m'n borsten wat zijn vol gelopen en gevoelig zijn. Ik heb dus even gekolfd, maar daar kwam bijna niks uit (en wilde ook niet te lang kolven, want ik wil het niet met activeren), maar het voelt nog niet zo soepel als zou moeten. Gaat dat nog vanzelf weg, of pas als ik het er uit kolf? Bij mijn oudste ging het nog wat geleidelijker, dus daarbij voelde ik het eigenlijk niet toen ik stopte. En hebben jullie eventueel nog tips om het af te laten nemen? Dank!

4 maanden geleden

Reactie op R84

Hoi, ik heb een vraagje over het afbouwen van borstvoeding. Ik ben sinds 3 ...
Hoi, ik ben vorige maand ook gestopt waarbij ik daarvoor nog maar 1x per dag kolfde. Ik had toen op dag 3 ook echt stuwing en heb toen met de hand onder de douche alleen er wat uit gehaald tot de druk eraf was. Dus toen was het echt niet leeg, maar had ik er geen last meer van. Daarna nooit meer stuwing gehad en dus ook niks meer mee gedaan. Wel goed in de gaten gehouden of ik geen harde plekken kreeg ofzo. Dus ik denk dat als het niet oncomfortabel is dat je het zo kunt laten!

4 maanden geleden

Reactie op yrea

Hoi, ik ben vorige maand ook gestopt waarbij ik daarvoor nog maar 1x per da ...
Ah fijn, dank voor je reactie!

4 maanden geleden

Pff ze bijt me steeds weer tijdens het voeden. Deed ze eerder eigenlijk alleen bij doorkomende tandjes, maar ze heeft al haar tandjes al. Behalve de achterste kiezen, maar dat kan het toch niet zijn?!

4 maanden geleden

Reactie op Rizzerd

Pff ze bijt me steeds weer tijdens het voeden. Deed ze eerder eigenlijk all ...
Toch wel 😭 ze zit nu ook steeds met haar vingers in dr mond en was vandaag de hele dag aan t jammeren. Dat ze maar snel door zijn dan, want au! 😣

4 maanden geleden

Reactie op Rizzerd

Toch wel 😭 ze zit nu ook steeds met haar vingers in dr mond en was vandaag ...
Oef, vervelend. Sterkte! Maar in elk geval weet je waar t door komt dan

4 maanden geleden

Hi allemaal! Ik geef mijn dochter s ochtends en s avonds nog borstvoeding, en soms overdag ik het weekend en als ze ziek is. Als ik een keertje s avonds weg ben dan heb ik nog een voorraadje bv in de vriezer. Mijn dochter heeft nog nooit kunstmelk gehad. Nu mijn vraag: zal ik poedermelk in huis halen voor wanneer mijn voorraadje op is en ik een keer weg ben, of kan een flesje warme koemelk ook? Wat doen jullie?

4 maanden geleden

Reactie op LC2023

Hi allemaal! Ik geef mijn dochter s ochtends en s avonds nog borstvoeding, ...
Je dochter is ouder dan 1 jaar toch? Dan zeker zonde van je geld om poedermelk te kopen voor een enkele keer. Dat kun je niet onbeperkt bewaren ook. Ik heb nog wat melk in de vriezer maar als ik niet thuis ben dan vraagt mijn zoon niet om melk. Maar zo wel zou hij warme koemelk krijgen als de vriezer leeg is. Hij vind halfvolle melk super lekker en krijgt dit nu koud bij zijn boterham al.

4 maanden geleden

Reactie op Bosdieren

Je dochter is ouder dan 1 jaar toch? Dan zeker zonde van je geld om poederm ...
Thanks! Bedoel ie dat als je s avonds weg bent, je zoontje geen melk drinkt voor het slapen? Overdag drinkt mn dochter een paar slokjes water voor haar dutje. S avonds heeft ze wel echt behoefte aan (veel) melk, ook als ze goed gegeten hebt. Maar ik zal dan inderdaad koemelk gebruiken (ze is 13 maanden inderdaad)

4 maanden geleden

Reactie op LC2023

Thanks! Bedoel ie dat als je s avonds weg bent, je zoontje geen melk drinkt ...
Mijn zoon drinkt nu voor het slapen gaan 's avonds nog bij mij en vraagt daar ook om. Maar als ik er niet ben vraagt hij niet om melk en drinkt het wel op maar niet met enthousiasme. Ik heb nog wat afgekolfde melk in de vriezer dus als ik er niet ben krijgt hij dat nog wel aangeboden.

4 maanden geleden

Reactie op Bosdieren

Mijn zoon drinkt nu voor het slapen gaan 's avonds nog bij mij en vraagt da ...
Dank je wel!

4 maanden geleden

Heeft iemand een leuke "hippe" bikini gezien waarmee je ook goed bv kunt geven? Qua zwangerschapsdingen hebben ze alleen maar tankini's of badpakken en dan zit er vaak ook geen voedingsfunctie in... heb zelf 2 mooie bikini's van beach life, maar die zijn moeilijk open te vouwen om te voeden. Dus draag nu vaak een oude bikini die ik minder mooi vind, maar gewoon (een "vaste") triangel is, maar zelfs met die vind ik het niet heel ideaal. Het beste gaat het dan nog met een losse triangel zeg maar, maar vind die niet meer passend bij mijn figuur... dilemma's 🙈

4 maanden geleden

Reactie op Rizzerd

Heeft iemand een leuke "hippe" bikini gezien waarmee je ook goed bv kunt ge ...
Een niet voorgevormde bikini met beugel heb je wel, die stof vouw je makkelijk aan de kant. Je hebt dan wel een hele blote borst. Ik weet wat je planning is waar je allemaal wil voeden en of je nog vaak moet voeden overdag haha

4 maanden geleden

Reactie op berryberry

Een niet voorgevormde bikini met beugel heb je wel, die stof vouw je makkel ...
Ja, nou met dit weer nog niet echt veel in de planning 🙈 eind augustus gaan we wel op vakantie naar de middellandse zee, dus wilde alvast voor dan naar een bikini kijken. Hoef niet zo heel vaak meer te voeden overdag, meestal voed ik haar voordat ze gaat slapen, maar soms is het ook wel handig als troost als ze niet in haar hum is, vandaar! Maar ga maar gewoon even wat gewone bikini's opzoeken en kijken welke me geschikt lijken 😊 de bikini's die ik heb zijn dus idd voorgevormd en daardoor onmogelijk. En die had ik pas nieuw 🙈 en nu heb ik dus steeds mn oude nog aan die niet voorgevormd is idd