368 Reacties
4 maanden geleden
Reactie op Rizzerd
Heeft iemand een leuke "hippe" bikini gezien waarmee je ook goed bv kunt ge ...
Ik heb deze bikini. Er zitten dunne pads in die eruit kunnen. Ik vind ze door het opzij schuiven wanneer je gaat voeden niet op hun plek blijven zitten, dus ik haal ze eruit. Maar zonder vulling toch een dikke stof zodat je niet enorm je tepels ziet.
https://www.zalando.nl/oneill-baay-maoi-bikini-north-atlantic-on581l00y-c11.html
4 maanden geleden
Hoi ik ben bevallen van mijn tweede en ze is net 1 dag oud. Ze heeft al wat gedronken (geprobeerd) aan de borst maar ze lijkt te moe om te blijven zuigen. Ook lukt aan happen niet en daar word ze heel gefrustreerd van merk ik.
Nu bleef ze maar huilen na elke voedings poging, was even stil en dan na 15 min ging ze weer. Het is natuurlijk niet de bedoeling dat ze nonstop aan de borst zit want dat zorgt ook weer voor onrust en onnodige pijn.
Nu heb ik haar toch 10 cc kunstvoeding gegeven en het is gelijk over. Heb ik hier goed aan gedaan? Ze had blijkbaar dus wel echt honger. Nu ligt ze lekker te slapen.
Ik wil nog wel bv geven hoor maar alles in mij zei ze heeft honger en het lukt dr gewoon even niet. Morgen weer een dag.
Denk wel dat ik zsm wil kolven en een flesje wil geven.
Hoe denken jullie heb ik er goed aan gedaan? Wil ook even tot morgen ochtend kv geven om onrust te voorkomen ik ben namelijk zelf ook helemaal kapot. Ik had een extreem snelle bevalling met weeen stormen. (06:30 eerste wee en 10:30 geboren 🫠)
4 maanden geleden
Reactie op Wallflower
Hoi ik ben bevallen van mijn tweede en ze is net 1 dag oud. Ze heeft al wat ...
Gefeliciteerd! Hopelijk kun je zelf ook bijkomen van je bevalling, zo'n snelle bevallling is niet niks (weet ik uit ervaring.) Ik zou persoonlijk voor je productie geen kv geven. Voor de rust wel! Het is lastig. Heb je hulp van je kraamzorg voor het aanhappen? Hier hielp een goede hamburgergreep erg goed. Ik heb zelf dit filmpje wel 100x bekeken.
https://youtu.be/uGc98O1j9A8?si=LhPKImKDATeicdwr
Geadviseerd wordt om tot 6 weken te wachten met kolven en flesjes. Dan is de productie op peil en heeft je kleintje goed geleerd aan de borst te drinken.
Succes mama! Denk ook aan jezelf laat anderen voor jou en je oudere kindje zorgen💪🏻
4 maanden geleden
Reactie op Wallflower
Gefelicteerd met je dochter!
Voor het opgang komen en afstemmen van de borstvoeding is het belangrijk dat je geen kunstvoeding geeft en gewoon live voeding geeft. Het is een oefening voor jou om goed aan te leggen en een oefening bij je kindje om goed aan te happen. Geef het de tijd en neem rustig de tijd voor een voeding. Ze drinkt nog maar kleine beetjes en dit kost wat moeite soms. Ik zou vooral veel je kraamverzorgster mee laten kijken en tips laten geven wat je misschien nog aan kan passen. Eventueel alvast vragen of een lactatiekundige met je mee wil kijken en tips wil geven, die hebben misschien nog wat meer tips. Even 10cc kunstvoeding geven lijkt me geen kwaad te kunnen als je alles al hebt geprobeerd. Maar de dag na de bevalling zijn kindjes ook gewoon huilerig van alle indrukken en het hoeft geen honger te zijn.
4 maanden geleden
Reactie op Wallflower
Gefeliciteerd met jullie dochtertje! Logisch dat jullie beiden moe zijn na zo'n bevalling, maar fijn dat ze er is 🥰 ik sluit me aan bii char1992 en berryberry. Zou idd niet vaker kv gaan geven nu, maar het is niet erg dat ze dat nu voor een x heeft gehad. Heb ik bij mn oudste ook even een x gedaan kort na de bevalling.
Veel huid op huid is verder goed voor je productie en laat idd de kraamhulp goed meekijken en helpen bij het aanhappen.
4 maanden geleden
Reactie op Wallflower
Gefeliciteerd!
Ik zou kraamhulp of lactatie even laten meekijken. Bij mij ging aanhappen ook moeizaam en ik heb de eerste paar keer via vingervoeden/fingerfeeding gevoed, zodat ze geen speen/borst verwarring kon ontwikkelen
4 maanden geleden
Reactie op Evavd
Gefeliciteerd!
Ik zou kraamhulp of lactatie even laten meekijken. Bij mij ...
Hoi nou eventjes hier mijn trotse eerste melkie haha! Door m'n stort bevalling heb ik hele erge na weeen waardoor aanleggen tegen staat Idem voor kolven.
Gaat nu wat beter en nu al dit opgevangen! Ik voed nog wel bij dus maar mentale gezondheid gaat voor. Thnx allemaal voor de tips!
4 maanden geleden
Ik voed 4x: ‘s nachts, ‘s ochtends bij wakker worden, ‘s middags voor de lunch en ‘s avonds voor het slapen.
Ik vraag me af als ik er een keer overdag niet ben en bij met de lunch een flesje gewone melk krijgt oid, kan ik dan kolven overslaan of raken m’n borsten dan veel te vol omdat ik dan overdag niet voed?
4 maanden geleden
Reactie op berryberry
Ik voed 4x: ‘s nachts, ‘s ochtends bij wakker worden, ‘s middags voor de lu ...
Op de dagen dat ik werk, krijgt ze overdag geen melk meer, dus ik kolf al een tijdje niet meer. Dagen dat ik thuis ben, drinkt ze overdag nog wel bij mij, soms zelfs 2x (meestal voordat ze gaat slapen).
Ik heb als ik werk en niet kolf geen last van stuwing ofzo en op de dagen dat ze wel bij me drinkt, komt er ook nog genoeg uit, dus mn productie is gewoon voldoende
4 maanden geleden
Reactie op Rizzerd
Op de dagen dat ik werk, krijgt ze overdag geen melk meer, dus ik kolf al e ...
Dankje! Zit er dan ook wel eens ongeveer 11/12 uur tussen? Bijv. 7 uur s ochtends en dan 7 uur ‘s avonds pas weer?
4 maanden geleden
Reactie op berryberry
Ik voed 4x: ‘s nachts, ‘s ochtends bij wakker worden, ‘s middags voor de lu ...
Jahoor ik ben al sinds 11 maanden gestopt met kolven op werk. Hij dronk dan alleen 's ochtends en 's avonds en kreeg eerst melk uit de vriezer en daarna koeienmelk. Als ik thuis was dronk hij nog wel bij mij maar daar is hij rond 12,5 maand ook mee gestopt, hij vroeg er niet meer om.
4 maanden geleden
Reactie op berryberry
Dankje! Zit er dan ook wel eens ongeveer 11/12 uur tussen? Bijv. 7 uur s oc ...
Nooit 12 uur, maar 11 uur ertussen wel idd. En dat gaat gewoon goed!
Had laatst wel dat ze toen savonds maar uit 1 borst had gedronken, toen moest ik die andere wel even met de hakaa afkolven.
4 maanden geleden
Reactie op Bosdieren
Jahoor ik ben al sinds 11 maanden gestopt met kolven op werk. Hij dronk dan ...
Krijgt hij dan nog wel koemelk overdag?
4 maanden geleden
Reactie op Rizzerd
Nooit 12 uur, maar 11 uur ertussen wel idd. En dat gaat gewoon goed!
Had l ...
Ga ik dat gewoon af en toe proberen! Heb een bruiloft volgende week, dus zou onhandig zijn als ik dan stuwing krijg midden op de dag 😂
4 maanden geleden
Reactie op Evavd
Wauw! Goed gedaan! Welke keuze je ook maakt met welke reden. You do you! Al ...
Nou vandaag is het gelukt ze is volledig over op de borst hoef ook niet te kolven ze drinkt bij mij goed en heb goede productie. Wel met tepel hoedje... is dit heel erg?
Nu moet het sws wel want ik heb zulke erge stuwing ze glijd er vanaf.
4 maanden geleden
Reactie op Rizzerd
Super goed! Tepelhoedje is helemaal niet erg
Krijgen ze daar niet meer kramp van? Ook hapt ze apart aan maar het werkt wel gewoon zo voor ons is dat dan oke?