368 Reacties

3 maanden geleden

Reactie op berryberry

Gefeliciteerd met je zwangerschap! Mooi dat het zo natuurlijk is gegaan. ...
Dankjewel! Ik voedde meestal ook nog zo'n 3-4 keer per dag(waarvan 1 ker snachts). We waren bezig om de nachtvoedingen af te bouwen. Mijn cyclus was nog niet weer heel regelmatig, maar wel weer op gang. In principe hoeft bv zwanger worden dus niet in de weg te staan, maar bij mij had ik daardoor wel al snel minder tot geen melk. Nu 18 weekjes zwanger en een paar weken echt gestopt.

3 maanden geleden

Reactie op berryberry

Gefeliciteerd met je zwangerschap! Mooi dat het zo natuurlijk is gegaan. ...
Doe je ovulatietesten? Ik vroeg me hetzelfde af. Het duurde 1 jaar en 6 dagen voor mijn eerste menstruatie kwam. Meteen begonnen met ovulatietesten om te zien of er überhaupt een piek kwam. 2 periodes wel een oploop maar geen piek en nu de 3e periode wel een duidelijke piek. Dat geeft ons weer wat vertrouwen, ik voed namelijk ook nog best wel vaak en ‘s nachts vrij lang (en ik heb gelezen dat met name het ‘lange zuigen’ de hormoonhuishouding kan beïnvloeden) ik houd het nog altijd niet bij maar het kwam neer op 6x per etmaal en toevallig deze week op vakantie ineens 1x ‘s nachts of zelfs helemaal niet. We’ll see..

3 maanden geleden

Reactie op MMHB

Dankjewel! Ik voedde meestal ook nog zo'n 3-4 keer per dag(waarvan 1 ker s ...
Heel erg vergelijkbaar met mijn situatie. Fijn om te weten dat het dan wel kan!

3 maanden geleden

Reactie op Weareone

Doe je ovulatietesten? Ik vroeg me hetzelfde af. Het duurde 1 jaar en 6 dag ...
Ik ga deze maand beginnen met ovulatietesten. Ik temperatuur al wel 2 maanden en dat ziet er opzich wel netjes uit. Mijn menstruatie is al wel een aantal maanden terug, maar nog wat wisselende cycluslengte.

3 maanden geleden

Reactie op Weareone

Doe je ovulatietesten? Ik vroeg me hetzelfde af. Het duurde 1 jaar en 6 dag ...
En goede info van dat lange zuigen! Mijn zoontje houdt er ook echt van om ‘s avonds en ‘s nachts lang aan de borst te hangen 😅 dan drinkt hij langer dan overdag

3 maanden geleden

Reactie op berryberry

Ik ga deze maand beginnen met ovulatietesten. Ik temperatuur al wel 2 maand ...
Wellicht geeft dat je inderdaad meer inzicht. Voor wat betreft de oploop leek het bij mij ook netjes, maar kwam ik dus niet tot een piek. Gisterenavond en vanochtend wel dus super fijn om te zien ‘dat het weer werkt’ nu de rest nog😉

3 maanden geleden

Reactie op berryberry

En goede info van dat lange zuigen! Mijn zoontje houdt er ook echt van om ‘ ...
Haha om jou lekker dicht bij zich te houden🥰 ik vind het ook geen probleem, zeker nu ik zie dat er weer een piek is. Ik wil het hem ook niet ontnemen want hij slaapt er zo goed op😉 maar het maakte me wel onzeker mbt cyclus

3 maanden geleden

Afgelopen week op vakantie 3 nachten doorgeslapen en toen 1 niet! Dus hij kan best wel zonder nachtvoeding 😃 Nu thuis doorgezet dat mijn man gaat troosten als hij wakker wordt en hij accepteert het! Zou fijn zijn als hij leert dat hij ‘s nachts geen voeding krijgt en wat vaker gaat doorslapen 😊 Ben wel benieuwd of hij mijn troosten ook gaat accepteren op den duur of dan drama gaat maken om de borst te willen. Hoe lang zou ik mijn man het werk ‘s nachts laten doen? Hij heeft nog wel wat in te halen aangezien ik alle nachten grotendeels heb gedaan toch 😂

3 maanden geleden

Reactie op berryberry

Afgelopen week op vakantie 3 nachten doorgeslapen en toen 1 niet! Dus hij k ...
Hahaha ik zou het je man idd nog wel even laten doen 🤣

3 maanden geleden

Reactie op berryberry

Afgelopen week op vakantie 3 nachten doorgeslapen en toen 1 niet! Dus hij k ...
En wat fijn dat hij nu doorslaapt! Ik wacht zelf ook nog op dat moment...

3 maanden geleden

Reactie op Rizzerd

En wat fijn dat hij nu doorslaapt! Ik wacht zelf ook nog op dat moment...
Hij wordt nu thuis wel wakker ‘s nachts maar dat lukt mijn man het dus om te troosten zonder voeding! Omgekeerde wereld dat ik een keer mag blijven liggen op bed 😍

3 maanden geleden

Na 14,5 maand is de bv op 😢. Ik ben zwanger en er komt nauwelijks meer iets uit. Mijn zoontje heeft besloten dat hij nu ook niet meer hoeft te drinken. Hij wil de 'tietjes' wel zien en aanraken, dan gaat hij giechelen. Maar drinken is er niet meer bij. Ergens doet dat wel pijn.. (kleine jongens worden groot.) Maar het voelt ook goed zo. Het is op een natuurlijke manier gestopt. Ik heb alles gegeven, letterlijk. Nu is het op. Mooi einde. Wat denken jullie.. Zou hij over een half jaar weer willen drinken als hij zijn broertje/zusje ziet drinken?

3 maanden geleden

Binnenkort ga ik een nachtje weg 🥲 Zoontje krijgt bij opstaan, lunch en voor slapen nog BV. Heb geen vriezervoorraad meer en kolven lukt nauwelijks meer. Door de twee dagen mist hij de voedingen: bij lunch, voor slapen, bij opstaan en weer bij lunch. Dus 4 voedingen. Wat kan ik de oppas hem dan geven? En moet ik die 4 momenten kolven of volstaan alleen ‘s avonds en ‘s ochtends ook wel? En pakt hij de borst wel weer of zakt m’n productie weg als ik zoveel voedingen heb overgeslagen en ik nauwelijks iets gekolfd krijg?

3 maanden geleden

Reactie op berryberry

Binnenkort ga ik een nachtje weg 🥲 Zoontje krijgt bij opstaan, lunch en vo ...
Ik zou hem voor die paar voedingen gewone koemelk geven. Op deze leeftijd kan je productie het meestal wel aan om die voedingsmomenten over te slaan. Ik zou in jouw plaats 2 keer kolven en geen zorgen maken als je maar weinig gekolfd krijgt.

2 maanden geleden

En nog een vraagje: mijn zoontje slaapt nu soms uit, maar ik werk weer. Ik kan hem dan 's ochtends niet voeden (of ik moet hem wakker maken) en hij ligt ook eerder op bed 's middags waardoor ik hem dan 's middags ook niet kan voeden (doe ik normaal wel in mijn pauze). Kan ik op de dagen dat ik werk en hij uitslaapt dan ook 's ochtends en bij de lunch koemelk aan laten bieden en dat ik dan alleen 's avonds voed (zonder te kolven)? En op andere dagen dat ik hem wel 's ochtends en 's middags voed? Of wordt dit wel erg ingewikkeld qua productie?

2 maanden geleden

Reactie op berryberry

En nog een vraagje: mijn zoontje slaapt nu soms uit, maar ik werk weer. Ik ...
Bij mij werkt dit gewoon. Ze krijgt overdag als ik er niet ben nooit melk (kma), ook niet afgekolfd. Op de dagen dat ik er wel ben, geef ik haar smiddags wel bv en dat werkt prima. Op werk kolf ik al een tijd niet meer. Kan haar meestal nog wel voeden voordat ik ga werken, op de dagen dat ze naar de opvang gaat moet ik haar wakker maken. Alleen op papadag hoeft dat niet, dus dan sla ik soms de ochtendvoeding over en dat gaat dan goed

2 maanden geleden

Reactie op Rizzerd

Bij mij werkt dit gewoon. Ze krijgt overdag als ik er niet ben nooit melk ( ...
Wat fijn dat het werkt! In de vakantie sliep hij hier lekker uit soms. Dus eigenlijk wel lekker voor hem om hem dat te kunnen bieden ipv wakker maken (deed ik voorheen altijd). De oppas komt hem hier thuis ophalen, dus die kunnen dan ook met hem ontbijten :) Vooral na zo'n prutsnacht als vannacht met hoektanden die doorkomen, dan den ik slaap nog maar lekker even 's ochtends!

2 maanden geleden

Reactie op Rizzerd

Bij mij werkt dit gewoon. Ze krijgt overdag als ik er niet ben nooit melk ( ...
Dus op zo'n papadag sla je ochtend en middag over en krijgt ze alleen 's avonds? Terwijl op een dag dat je thuis bent, dus 's ochtends, 's middags, 's avonds geeft toch?

2 maanden geleden

Reactie op berryberry

Dus op zo'n papadag sla je ochtend en middag over en krijgt ze alleen 's av ...
Ja, precies! En dat gaat gewoon goed. Ze krijgt hier trouwens wel vaak nog snachts voeding, ze wordt nog veel wakker helaas 😕 En dan zou ik hem idd ook lekker laten liggen hoor

2 maanden geleden

Reactie op Rizzerd

Ja, precies! En dat gaat gewoon goed. Ze krijgt hier trouwens wel vaak nog ...
Ik heb trouwens ook geen stuwing (meer), maar merk wel dat mn borsten voller worden naarmate de dag vordert. Dus draag nog steeds mn voedingsbh's 🙈