368 Reacties

2 maanden geleden

Reactie op Rizzerd

Ik heb trouwens ook geen stuwing (meer), maar merk wel dat mn borsten volle ...
Hier nu ook weer nachtvoeding ter kalmering van de pijn. Daarvoor werkte het om m’n man te laten troosten 😊 Haha ik draag ook nog steeds zoogcompressen voor de zekerheid🤣

2 maanden geleden

Reactie op berryberry

Dus op zo'n papadag sla je ochtend en middag over en krijgt ze alleen 's av ...
Hier hetzelfde! En de nachten

2 maanden geleden

Reactie op HelloRose

Hier hetzelfde! En de nachten
Super! Gisteravond kreeg m’n zoontje koemelk en lekker de nacht doorgeslapen ☺️

2 maanden geleden

Ontbijt jullie kindje ook nog na de borstvoeding ‘s ochtends? En wat geven jullie dan 😊

2 maanden geleden

Reactie op berryberry

Ontbijt jullie kindje ook nog na de borstvoeding ‘s ochtends? En wat geven ...
Ons zoontje wel, meestal een sneetje brood of een bakje yoghurt met granen. T wisselt hoeveel trek ie dan nog heeft, maar ik bied wel altijd wat aan.

2 maanden geleden

Reactie op berryberry

Jazeker! Een tot twee boterhammen met een beker halfvolle melk. Soms een beetje kwark erbij omdat hij dat mij ziet eten. Ik wissel af en toe af met havermout (overnight) en dan doe ik er banaan en notenpasta doorheen

2 maanden geleden

Reactie op berryberry

Jahoor! Gewoon een boterham

2 maanden geleden

Reactie op berryberry

Hier gestopt met deze voeding. Eerst bewust na het ontbijt gedaan, maar toen bleek er weinig behoefte aan. Wat eten kindjes nog goed na de borstvoeding, fijn zeg! Hier gaan er met geluk twee happen yoghurt en drie stukjes brood in😉

2 maanden geleden

Even benieuwd of jullie dit herkennen: sindskort gaat mn man er snachts uit als ze huilt, omdat we van de nachtvoedingen af willen. Maar als hij dus bij haar komt, wordt ze heel snel weer rustig en gaat heel makkelijk weer slapen. Als ik kom, wordt ze maar niet rustig, wat ik ook doe. Behalve dan als ik haar bv geef. Nu is dat op zich niet zo erg, mag hij er lekker een x uit 😉🤫 maar op zich is het ook wel fijn als ze bij mij rustig wordt zonder bv...

2 maanden geleden

Reactie op Rizzerd

Even benieuwd of jullie dit herkennen: sindskort gaat mn man er snachts uit ...
Herkenbaar! Denk dat deze associatie moeilijk te breken is. Je kindje heeft gewoon andere dingen nodig van z’n papa an z’n mama

2 maanden geleden

Reactie op Rizzerd

Even benieuwd of jullie dit herkennen: sindskort gaat mn man er snachts uit ...
Ik denk dat dit vooral even volhouden/wennen is. Na een tijdje zal de associatie weg zijn en zul jij haar ook wel zonder voeding kunnen troosten lijkt me

één maand geleden

Goedemiddag, Ik had een vraagje.. Mijn dochterje van 16 maanden kreeg tot 7 dagen geleden nog 1 borstvoeding moment in de avond voor het slapen gaan. Nu weigert zij de afgelopen 6 dagen de borst in de avond. Nu dacht ik omdat ik weinig produceer het wel zou afnemen. Maar ik heb onwijs harde schijven en pijn in mijn borsten. Wat kan ik doen dat de pijn weggaat en de melkproductie stopt.

één maand geleden

Reactie op Coconutjes

Goedemiddag, Ik had een vraagje.. Mijn dochterje van 16 maanden kreeg tot ...
Misschien kun je even met een hakaa af en toe de druk er afhalen? Daar gaat je productie verder niet van omhoog, maar kun je wel je borsten wat mee legen.

één maand geleden

Reactie op Rizzerd

Misschien kun je even met een hakaa af en toe de druk er afhalen? Daar gaat ...
Bedankt voor je reactie! Ik heb zojuist even gekolft en de druk is er gelukkig vanaf.

één maand geleden

Hallo medemama’s, Ik ben vorig weekend voor het eerst ongesteld geworden sinds geboorte van m’n bijna 18 maanden. Ik geef nog steeds bv op verzoek. Drie dagen licht en daarna was het alweer voorbij (vroeger altijd zo’n 5 dagen en de eerste paar dagen best zwaar). Daarna was het een 6 dagen stil en toen begon het bloeden weer. Nu lijkt het meer op wat ik voorheen had: eerste 2-3 dagen wat zwaarder ongesteld en nu (dag 4) begint het af te nemen. Meer mama’s die dat hadden toen de cyclus weer op gang kwam na al die tijd? Dat je meerdere keren ongesteld was kort na elkaar? Ik zit trouwens niet aan de pil, heb wel een koperspiraal. Verder geen andere klachten of zo.

één maand geleden

Ik wacht er nog steeds op! Zoontje is ruim 16 maanden.

één maand geleden

Reactie op Ninanonowars

Hallo medemama’s, Ik ben vorig weekend voor het eerst ongesteld geworden s ...
Hi, Hier ook onlangs voor het eerst ‚ongesteld’ (dochter 16 mnd.) - eerste 2-3 dagen eerder spotting, week niets en daarna nog eens 2-3 dagen licht bloedverlies/ iets meer spotting. Ik zit wel aan minipil zonder stopweek maar een gelijksoortige situatie dus 🙃

één maand geleden

Wauw wat een geluk! Ik geef al 16 maanden borstvoeding maar werd de 4e maand al ongesteld 🫠

25 dagen geleden

Reactie op Ninanonowars

Nee, dat heb ik niet. Ik werd het snel weer regelmatig, maar heb juist veel bloedverlies. Meer dan voor de bevalling Echt het tegenovergestelde van jouw situatie😅 Heb je contact gehad met de huisarts hierover? Misschien dat het nog even kan duren voor je cyclus weer goed op gang zal komen

21 dagen geleden

Reactie op Ninanonowars

Hi! Mijn cyclus kwam op gang 12mnd post partum. Eerste keer was 2 dagen licht bloedverlies, inmiddels 5 menstruaties gehad en iedere keer zwaarder en langer. Geef 3x per dag bv. Laatste 2 menstruaties zoals voor de bevalling en dat komt denk ik omdat ik vlak daarvoor gestopt was met nachtvoedingen.