207 Reacties

4 maanden geleden

Reactie op MamavanRenK

Drinken jullie baby's nog om de 3 uur?
Nee vaker 😂

4 maanden geleden

Fijn om te lezen! Onze dochter moet vaak overgeven na haar een paar hapjes fruit, groenten, brood. Had het cb gebeld en ze zei dat het mogelijk kwam omdat ze nog zoveel bv krijgt.

4 maanden geleden

Reactie op MamavanRenK

Drinken jullie baby's nog om de 3 uur?
Nee hij drinkt 4x overdag. 0700, 1130, 1600 en 1900/1930

4 maanden geleden

Reactie op MamavanRenK

Drinken jullie baby's nog om de 3 uur?
3,5 uur hier. Snacht ook nog vaak

4 maanden geleden

Reactie op JosephineO

Nog steeds maat 1 (dr brown). Merk geen problemen, dus geen reden om te wis ...
Hier idd ook. Met maat 2 verslikt ze zich of spuugt ze alles weer uit omdat ze teveel binnen krijgt in korte tijd. Met speen 1 drinkt ze haar fles alsnog met ong een kwartier leeg dus zie idd ook geen reden om te wisseln

4 maanden geleden

Reactie op MamavanRenK

Drinken jullie baby's nog om de 3 uur?
Ongeveer wel. Soms na 2 uur (op mijn verzoek voor de lunch en voor slaapje) en soms na 3,5 uur (na slapen)

4 maanden geleden

Reactie op MamavanRenK

Drinken jullie baby's nog om de 3 uur?
Ja, hier ook om de drie uur nog.

4 maanden geleden

Reactie op MamavanRenK

Drinken jullie baby's nog om de 3 uur?
Overdag wel, snachts meestal vaker. Maar kan natuurlijk zijn dat dat niet altijd honger is, maar als ik aanleg, drinkt ze wel en slaapt ze daarna weer verder

4 maanden geleden

Reactie op Rizzerd

Overdag wel, snachts meestal vaker. Maar kan natuurlijk zijn dat dat niet a ...
Ja bij mij in de nacht ook vaker. Al huilt ze soms. Geef ik mijn borst en dan slaapt ze weer, zonder te drinken🤭. Ze wil geen speentje

4 maanden geleden

Reactie op MamavanRenK

Ja bij mij in de nacht ook vaker. Al huilt ze soms. Geef ik mijn borst en d ...
Hier hetzelfde idd. Hoewel ik wel probeer om mn borst niet als speen te geven, maar lukt niet altijd 🙈

4 maanden geleden

Hoe eten en drinken jullie baby’s overdag als ze snachts vaker komen om te drinken? Mijn zoontje van 7,5 maand, wilt geen vast voeding. Ik doe ook soms met rapley. Volgens preverbaal logopedist moet ik nachtvoeding volledig afbouwen omdat mijn zoontje vol zit met melk en overdag niet wilt eten. Hoe erveren jullie dat? Ik ga zelf nog niet stoppen met nachtvoedingen.

4 maanden geleden

Reactie op DE31

Hoe eten en drinken jullie baby’s overdag als ze snachts vaker komen om te ...
Het consultatiebureau zei hetzelfde tegen mij. Dat we replay kunnen proberen of ze daar niet van spuugt en anders naar pre logopedist moeten zodat die kan helpen voedingen afbouwen. Maar dat gaan we voor nu niet doen. Ik blijf mijn dochter volgen in waar zij behoefte aan heeft, helemaal nu ik hier lees dat heel veel nog iedere 3 uur en nacht vaker drinken.

4 maanden geleden

Reactie op Rizzerd

Hier hetzelfde idd. Hoewel ik wel probeer om mn borst niet als speen te gev ...
Haha ik wil ook iedere keer niet mijn borst geven, maar ik wil ook slapen. En als ik mijn borst geef, slaapt ze binnen 1 minuut weer. Het is zo makkelijk🙈🤭

4 maanden geleden

Reactie op DE31

Hoe eten en drinken jullie baby’s overdag als ze snachts vaker komen om te ...
Hier eet ze vaak niet door ziek/tanden. En onder 1 groeien ze toch vooral van melk. Ik volg mijn kind erin. Doe volledig Rapley trouwens.

4 maanden geleden

Reactie op DE31

Hoe eten en drinken jullie baby’s overdag als ze snachts vaker komen om te ...
Mijn zoontje eet best wel goed. Heel stuk fruit en een boterham en dan nog avondeten. Ook hij komt nog 's nachts, 1x met honger en eventueel een 2e keer en/of vroeg rond 5/6 uur met meer mama honger. Tot 1 jaar is melk de hoofdvoeding. Laat je niet gek maken dat de nachtvoedingen afgebouwd moeten worden als dat niet goed voelt. Wel goed eten overdag zegt namelijk niet dat ze 's nachts niet komen voor melk.

4 maanden geleden

Reactie op DE31

Hoe eten en drinken jullie baby’s overdag als ze snachts vaker komen om te ...
Wat een onzin (sorry 🙈). Mijn dochter drinkt elke drie uur (bij ons juist op advies van het cb) en komt ‘‘s nachts ook weer. Daarnaast eet ze maar al te graag hapjes en die krijgt ze altijd ná haar melk (omdat melk de hoofdbron van calorieën is op deze leeftijd). Soms laat ze haar melk uit zichzelf gedeeltelijk staan. Ze geven zelf heel goed aan waar ze behoefte aan hebben! Ze is nu 8m. Ik zou je kindje volgen.

4 maanden geleden

Bedankt hoor jullie reacties. Pre logopedist maakte me helemaal onzeker. Ik moest nachtvoedingen afbouwen. Een speentje aanleren en een slaapcoah laten kijken. Ik sta hier totaaal niet open voor. Ik ga lekker mijn kind volgen. Zijn groei is perfect. Als hij snachts wakker is en huilt, geef ik hem de borst en binnen 1 min slapen we lekker verder.

4 maanden geleden

Reactie op DE31

Bedankt hoor jullie reacties. Pre logopedist maakte me helemaal onzeker. Ik ...
Speen aanleren op deze leeftijd is maar een rare tip vind ik. Voor de rest moet je qua nachtvoedingen gewoon doen waar je je het beste bij voelt. En je niet laten aanpraten door de prelogopedist wat je allemaal MOET doen. Als de huidige manier het meeste slaap en vrede oplevert is daar niks verkeerd mee. En veel melk en weinig vaste voeding is op deze leeftijd geen probleem. Mogelijk heeft de prelogopedist wel gelijk dat hij minder vv eet doordat hij veel melk drinkt. Iets om in het achterhoofd te houden als je ooit die balans wil omdraaien. Ik sta er overigens helemaal anders in dan jou, mijn kindje eet veel meer vaste voeding en minder melk. Ook deels doordat ik mee moet in het Belgische systeem. Maar dat neemt niet weg dat ik het belachelijk vind hoe de prelogopedist jou in een bepaalde richting wil pushen.

4 maanden geleden

Reactie op DE31

Hoe eten en drinken jullie baby’s overdag als ze snachts vaker komen om te ...
Ik zou niet stoppen met de nachtvoedingen. Zowel de jouwe als de mijne zijn niet gek op flesjes, dus dan ben je extra blij dat ze het toch een beetje compenseren door de nachtvoedingen. Wat betreft vast voedsel: Onze dochter had helemaal geen interesse tot 7,5 maand. Heb van alles geprobeerd, maar ze wilde gewoon niet. Het consultatiebureau zei ons consequent te blijven en toch elke dag wat aan te bieden. Ook zei ze dat er een dag zal zijn dat het zal omslaan en dat we elke dag dichter bij die dag zijn. Die kwam dus gelukkig met ong 7,5 maand. “Opeens” begon ze te kauwen en wist ze wat ze moest doen met het eten in haar mond. Ik had me voorgenomen dat als ze tot 1 jaar geen interesse zou hebben in vast voedsel, ik dan bv zou minderen. Ga lekker mee in het ritme van je kind en probeer geen verwachtingen te scheppen bij het aanbieden van vast voedsel. Op een dag gaat hij interesse krijgen!

4 maanden geleden

Reactie op Evel3

Speen aanleren op deze leeftijd is maar een rare tip vind ik. Voor de rest ...
Precies, ik werk ook 4 dagen in de week. Mijn huidige manier brengt het meeste slaap voor ons beiden. Anders zou ik de dagen niet overleven als ik mijn zoon niet mag troosten in de nacht. Ooit gaat hij minder drinken en overdag meer willen eten op zijn tempo.