368 Reacties

10 maanden geleden

Ik kan wel wat meer slaap gebruiken. Verder wel fit. Hij eet wel heel goed en heeft overal zin in. Dat kan ook een natuurlijke afbouw zijn dan. Heb afgelopen paar dagen wel even wat extra rust genomen en dat lijkt wel wat te helpen. Ga dat even proberen vast te houden! Dank voor de antwoorden.

9 maanden geleden

Mijn zoontje is bijna 9 maanden. Sinds een week of 2/3 is hij echt een stuk meer vast voedsel gaan eten (halve appel, driekwart boterham en paar stukjes groente, hapje zalm etc). Nu merk ik dat hij overdag dus veel meer vraagt om melk. Ik leg hem af en toe maar op mijn verzoek aan tussendoor, maar ik worstel hiermee. Ben vooral zo bang dat mn productie misschien terug gaat lopen. Om 22u drinkt hij vaak nog wel een keer goed en de rest van de nacht is open bar dus dat weet ik niet zo. Lang verhaal, mijn vraag is: denken jullie dat dit kwaad kan voor de productie en zouden jullie bijv toch meer volgens een schema gaan voeden ofzo, om er overdag meer melk in te krijgen?

9 maanden geleden

Reactie op JosephineO

Mijn zoontje is bijna 9 maanden. Sinds een week of 2/3 is hij echt een stuk ...
Ik vermoed dat je bedoelt dat je zoontje veel minder ipv meer melk vraagt overdag? Kan zo schelen van persoon tot persoon maar op deze leeftijd is je productie meestal wel bestand tegen verminderde vraag. Ik geef zelf nog maar 3 keer borstvoeding per dag sinds dit weekend en lijkt voorlopig goed te lukken.

9 maanden geleden

Reactie op Evel3

Ik vermoed dat je bedoelt dat je zoontje veel minder ipv meer melk vraagt o ...
Dank voor je reactie. Ik bedoelde minder inderdaad! Fijn dat het bij jou goed lijkt te gaan, dat geeft hoop

9 maanden geleden

hoeveel/hoe vaak krijgen jullie kindjes nog bv? ik merk hier dat ze overdag nog maar weinig drinkt. ze krijgt bv als ze wakker is, als ik werk geef ik 2x 160ml mee, maar daar drinkt ze vaak maar 1x 160ml van over de hele dag. en dan drinkt ze savonds als ze naar bed gaat weer bij mij. bij goede nachten drinkt ze dan nog een x rond 23.00 en een x rond 02.00. dan kom ik dus op 5 voedingen, van 150ml per keer ofzo denk ik ongeveer, dus 750ml op een dag. mn oudste dronk toen ze een maand ouder was (en dus eigenlijk al minder melk nodig zou moeten hebben) 5x 180ml per dag, das nog 900ml! dronk mn oudste dan nog zoveel melk voor haar leeftijd of drinkt de jongste te weinig?

9 maanden geleden

Reactie op Rizzerd

hoeveel/hoe vaak krijgen jullie kindjes nog bv? ik merk hier dat ze overda ...
Sinds ze goed vaste voeding eet doen we het al een tijdje zo: om 07.30u borstvoeding, in de opvang 2x 60ml gekolfde melk na haar vaste voeding, om 18u en 20u borstvoeding. Sinds deze week weigert ze grotendeels de melk overdag, dus lijkt erop dat ze nog minder melk binnen gaat krijgen. Ik vind het zelf wel weinig, maar in België is dit blijkbaar de normale gang van zaken, zo goed als geen enkel kindje van deze leeftijd krijgt in onze opvang nog melk. Ik denk dat 750ml niet zo gek is en dat 900ml eerder aan de hoge kant is.

9 maanden geleden

Reactie op Rizzerd

Onze dochter vindt vast voedsel nog niet geweldig. Fruit vindt ze lekker, brood niet en groenten ongeveer een 5 of 6 lepeltjes. Ze drinkt om 7.30, 11.30 (150cc op de opvang), 15:30 (150cc op de opvang), vaak 2/3 minuten voor het eten rond 17:45 uur (tijd dat we thuis komen van opvang en ze gewoon), 19:30, 23:00. Dus ook 5x, al soms iets vaker als we de hele dag thuis zijn. In de nacht wordt ze wel een paar keer wakker, maar drinkt ze niet (gebruikt mijn tepel als speen🙈)

9 maanden geleden

Reactie op Rizzerd

Mijn zoon drinkt overdag nog 4x en 's nachts 0-2 keer. Als ik werk drinkt hij nog graag 2x 180 ml maar hij krijgt minder want ik kolf niet meer genoeg. Maar dan komt hij 's nachts dus wel. Maar geen idee hoeveel hij bij mij drinkt. Mijn zoon heeft nog nooit zijn melk niet opgedronken dus heb geen indicatie wanneer hij vol is 😅

9 maanden geleden

Reactie op Rizzerd

Vaak 😂 En dan krijgt ze nog 2 kleine flessen kv erbij. Zitten we denk ik nog wel op 8 borstvoedings momenten.

9 maanden geleden

Reactie op Evel3

Sinds ze goed vaste voeding eet doen we het al een tijdje zo: om 07.30u bor ...
hier dus hetzelfde. ik geef altijd 2x 160ml mee, maar daar had ze vandaag dus 2x 100ml van op. en snachts kwam ze eerst echt nog iedere 2/3 uur, maar nu ineens ook niet meer 🤷🏼‍♀️ sinds ze goed vaste voeding eet idd

9 maanden geleden

Reactie op Rizzerd

hier dus hetzelfde. ik geef altijd 2x 160ml mee, maar daar had ze vandaag d ...
de nachten mis ik trouwens niet hoor 🤭 dus je hoort me niet klagen. maar vond meer dat ze maar zo weinig melk nog drinkt, zeker in vergelijking met mn oudste. maar

9 maanden geleden

Reactie op Rizzerd

de nachten mis ik trouwens niet hoor 🤭 dus je hoort me niet klagen. maar v ...
maar ze zal wel minder nodig hebben dan/meer behoefte hebben aan vast voedsel ofzo

9 maanden geleden

Reactie op Rizzerd

Wij zitten gemiddeld op 4 voedingen, inclusief de nacht. Merk ook dat ze veel minder behoefte heeft. M’n productie is ook echt teruggelopen. Eerst kolfde ik 130 cc om het 3 uur en nu 80/90 cc om het 4 uur. M’n eerste kreeg vaker een afgekolfd flesje melk en m’n tweede drinkt meer aan de borst. Heb geen idee wie er meer binnen kreeg qua hoeveelheid

9 maanden geleden

Reactie op BabyRH

Wij zitten gemiddeld op 4 voedingen, inclusief de nacht. Merk ook dat ze ve ...
En oja, ze krijgt 1 flesje kv voor ze aan haar nacht begint

9 maanden geleden

Reactie op Rizzerd

4-5 voedingen. Mijn oudste dronk meer dan de jongste per keer. Nu gemiddeld per keer 150-160 ml terwijl de oudste 180 wegdronk. Maar die at rond deze tijd weer meer vaste voeding en had minder bv momenten. Het verschilt dus per kind is mijn ervaring. Zo lang ze goed groeit maak ik me geen zorgen.

9 maanden geleden

Sinds ik 2 flesvoedingen kv geef groeit ze opeens hard. Voel me er echt best een beetje ellendig bij dat ik dat niet sneller heb besloten😅

9 maanden geleden

Reactie op Doperwt

Sinds ik 2 flesvoedingen kv geef groeit ze opeens hard. Voel me er echt bes ...
Kan ook een groeispurt zijn hè en net toevallig tegelijk zijn met de kunstvoeding. Mijn zoon groeit enorm hard en staat daarna een tijd stil in groei van lengte en gewicht. Zo was hij met 7 maanden al ruim 74 cm en bijna 10 kg maar nu 1,5 maand later is hij dat nog steeds.

9 maanden geleden

Reactie op Bosdieren

Kan ook een groeispurt zijn hè en net toevallig tegelijk zijn met de kunstv ...
Nee ze daalde sinds 3 maanden al heel langzaam op de curve, dus dat is het zeker niet. Stond laatste maand echt volledig stil. Ze is nu ook veel blijer. Achja beter laat dan nooit 😅

9 maanden geleden

Reactie op RJumper

4-5 voedingen. Mijn oudste dronk meer dan de jongste per keer. Nu gemiddeld ...
mn oudste dronk dus juist meer en grotere hoeveelheden dan mn dochtertje nu. de oudste dronk 5-6 keer 180ml en nu drinkt ze dus maar max 160ml per keer ofzo. moet wel zeggen dat ze echt goed vast voedsel eet, beter dan mn oudste, dus missch dat dat het is 🤷🏼‍♀️

9 maanden geleden

Ik wil na 9 maanden gaan stoppen met borstvoeding. mijn zoontje valt wel telkens in slaap aan de borst en ook snachts krijg ik hem ermee in slaap. ergens ben ik bang dat hij een soort trauma op loopt omdat hij ineens die troost niet meer krijgt. en ik ben ook bang dat hij niet meer gaat slapen of valt dit allemaal mee?