368 Reacties
9 maanden geleden
Ik wil na 9 maanden gaan stoppen met borstvoeding. mijn zoontje valt wel telkens in slaap aan de borst en ook snachts krijg ik hem ermee in slaap. ergens ben ik bang dat hij een soort trauma op loopt omdat hij ineens die troost niet meer krijgt. en ik ben ook bang dat hij niet meer gaat slapen of valt dit allemaal mee?
9 maanden geleden
Reactie op Babylove1991
Ik wil na 9 maanden gaan stoppen met borstvoeding. mijn zoontje valt wel te ...
Er zijn andere manieren om je zoontje te troosten. Vasthouden en beetje wiegen, hand op z’n buikje leggen of zijn handje vasthouden. Het kan ook zijn dat hij met het flesje ook in slaap valt terwijl je hem vast hebt. Het is misschien even zoeken wat werkt, maar daar kom je vast wel uit.
VRIEND
9 maanden geleden
Ik voelde dit weekend iets vreemds in mijn linkerborst. Ik zag ook dat er een bolling op zat een heel anders als de rechterborst. Gisteren bij de huisarts geweest en kon vandaag terecht bij de mammapoli. Echo gehad, zag er verdacht uit, mammografie gehad, ook verdacht. Daarna de punctie en moesten wachten tot de uitslag vanmiddag. Het is niet goed, kwaadaardig. Aankomende week gaan ze kijken of er uitzaaiingen zijn. De plek in mijn borst is zo'n 5cm , dus echt groot. Ik ben 38 met 3 kleine kinderen en geen borstkanker.
ik geef nu nog volledig borstvoeding en zal dit moeten van afbouwen, ze gaan binnen een maand starten met de behandelingen. Hoe en wat hoor ik nog. Hoe moet ik het afbouwen aanpakken? Ik moet in korte tijd volledig ermee stoppen.
9 maanden geleden
Reactie op MamavanRenK
Ik voelde dit weekend iets vreemds in mijn linkerborst. Ik zag ook dat er ...
Jeetje wat heftig! Heel veel sterkte!
Qua afbouwen, ik zou een voeding stoppen. Zodra je geen last meer hebt van stuwing, nog een voeding eraf en zo door.
Een maand is vrij snel, misschien als dit niet lukt, dan over een maand nog wat kolven?
Je moet er natuurlijk nu geen borstontsteking bij krijgen.
9 maanden geleden
Reactie op MamavanRenK
Ik voelde dit weekend iets vreemds in mijn linkerborst. Ik zag ook dat er ...
Wat heftig! Heel veel sterkte🤍
Heb je contact met een Lactatiekundige? Misschien kan je begeleidt worden tijdens het stoppen als je het zelf nu even niet overziet hoe dit handig snel kan.
VRIEND
9 maanden geleden
Bedankt voor jullie berichtjes. Heel fijn. Ik heb geen goede ervaring met de lactatiekundige, maar heb iemand van het consultatiebureau gesproken. Ze heeft me een schema gegeven waarmee ik binnen 9 dagen van de borstvoeding af ben (mits onze dochter een flesje die ik haar geef wil drinken, want dat is wel een dingetje).
Het zit er waarschijnlijk al een paar maanden en nu is me heel veel duidelijk waar ik steeds tegenaan liep met kolven. Achteraf had ik eerder aan de bel moeten trekken, maar ik dacht dat het gewoon een grote klier van de borstvoeding was, zo stom! Heb vandaag te horen gekregen dat het een milde vorm is en mits er geen uitzaaiingen zijn, goed te behandelen is. De uitslag van de scans waarop dit te zien is krijgen we vrijdag en volgende week behandelplan.
Ik heb mijn dochter 8 maanden mogen voeden, daar ben ik trots op🩷
9 maanden geleden
Reactie op MamavanRenK
Bedankt voor jullie berichtjes. Heel fijn. Ik heb geen goede ervaring met d ...
fijn dat je het zo snel kunt afbouwen. en neem jezelf niks kwalijk, tuurlijk denk je daar niet aan/wil je daar niet aan denken.
gelukkig dat het maar een milde vorm is. hopelijk is dit dan ook de enige plek 🙏 maar sowieso heel veel sterkte, met dat soort nieuws stort je wereld wel even in 😥
hoop dat het allemaal meevalt. in elk geval fijn dat ze zo snel actie ondernemen, dan zit je tenminste niet ook nog eens heel lang in spanning...
9 maanden geleden
Reactie op MamavanRenK
Ik lees je verhaal nu pas. Wat heftig. Veel sterkte en ik wens je een vlotte genezing toe. Gelukkig dat het goed te behandelen is. Je moet jezelf vooral niet verwijten dat je niks door had. En inderdaad, je mag super trots zijn dat je zolang borstvoeding hebt gegeven! Spijtig dat er nu noodgedwongen een einde aan komt. Ik weet niet hoe vaak je nog voedde maar afbouwen op 9 dagen klinkt best snel. Kan zeker een goede leidraad zijn, maar ik zou ook naar je lichaam luisteren. Als je veel stuwing hebt, zou ik wat langer wachten voordat je een nieuwe voeding afbouwt. Succes in ieder geval! ❤️
9 maanden geleden
Reactie op MamavanRenK
Wat fijn om te lezen dat je trots op jezelf bent! 8 maanden je dochtertje gevoed te hebben is ook heel knap.
Veel beterschap in deze spannende en soms nog onzekere tijd😘
9 dagen klinkt heel snel. Ik heb eerder 1 week per voeding aangehouden als richtlijn. Soms ging het sneller, maar meestal wel wat dagen nodig voordat ik er geen last meer van had. Succes met afbouwen en het flesje.
9 maanden geleden
Mijn zoontje slaapt tegenwoordig van 19:00-6:30. Hij drinkt overdag nog om 7:00- 12:00 en 18:30. Nu kolf ik altijd nog rond 21:00-22:00 maar het is nog weinig wat er uit komt. Mijn vraag is nu: wat voor nut heeft het s’avonds kolven nog? Ik ben bang dat mijn productie stopt of dipt als ik dit niet doe… of is dit gewoon overbodig om te doen?
Het gaat mij niet om de melk die ik kolf, ik lig liever optijd in bed 😅
9 maanden geleden
Reactie op Emmmmaaaa123
Mijn zoontje slaapt tegenwoordig van 19:00-6:30. Hij drinkt overdag nog om ...
Naar mijn weten kan je productie nu wel wat hebben, maar dat zal ook voor iedereen verschillen. Persoonlijk zou ik niet afkolven, als er weinig uitkomt is de productie prima afgestemd.
Mag ik vragen wat je op andere voedingsmomenten geeft? Geef je dan alleen vaste voeding of ook nog kunstvoeding oid?
9 maanden geleden
Reactie op Emmmmaaaa123
Mijn zoontje slaapt tegenwoordig van 19:00-6:30. Hij drinkt overdag nog om ...
oh wat fijn dat hij zo goed slaapt! ik merk hier ook dag ze minder behoefte heeft aan bv. Vannacht heeft ze voeding gehad om 22.30 en toen ik haar vanmorgen om 07.30 wakker maakte, wilde ze bijna niks. als ze uit haarzelf een voeding overslaat, kolf ik niet en mn productie blijft gewoon stabiel. van het weekend dronk ze ineens meer overdag. Omdat dr kiezen doorkomen en haar mond daardoor pijn doet, wilde ze minder vast voedsel. maar zelfs als ze dus ineens meer melk wil dan daarvoor, heb ik nog genoeg.
9 maanden geleden
Reactie op berryberry
Naar mijn weten kan je productie nu wel wat hebben, maar dat zal ook voor i ...
Hij eet veel vaste voeding en ook 2 keer per dag griekse yoghurt. Het drinken van thee gaat 7/10 keer nog niet echt goed, hij neemt een paar slokjes maar.
9 maanden geleden
Reactie op Emmmmaaaa123
Hij eet veel vaste voeding en ook 2 keer per dag griekse yoghurt. Het drink ...
7:00 boterham
9:00 fruit (2 lepels griekse yoghurt en havermout)
11:00/12:00 boterham + bv
15:00 snackje (+thee)
17:00-17:30 avondeten (en 2 lepels yoghurt met fruit voor smaak)
18:30-19:00 bv
VRIEND
9 maanden geleden
Reactie op Rizzerd
was even benieuwd hoe het nu met je gaat 🙏
Wat lief dat je het vraagt. Vandaag de hele dag in het ziekenhuis geweest. Ze hebben een punctie van mijn lymfeklier gedaan. Morgen horen we of daar ook kanker in zit. Zo niet gaan ze eerst opereren. Zo wel dan starten ze met chemotherapie. Mijn hele borst moet er iig helaas af, maar ze gaan er een prothese voor terugplaatsen.
Ik heb mijn dochter binnen 5 dagen volledig aan de kunstvoeding. Ze heeft zelfs de afgelopen 2 nachten voor het eerst helemaal doorgeslapen in de nacht in haar eigen bedje. Ik heb nu wel last van stuwing, maar dat is vast snel over (hoop ik hihi)
9 maanden geleden
Reactie op MamavanRenK
Wat lief dat je het vraagt. Vandaag de hele dag in het ziekenhuis geweest. ...
jeetje wat heftig zeg... binnen welke termijn zou je dan geopereerd worden (of evt chemo krijgen)? hoop op een goede uitslag voor je morgen 🤞🍀
knap dat je je dochter zo snel al op kv hebt! en als de stuwing teveel is, evt gewoon een x kolven. desnoods met de hand of met een hakaa, dat alleen de druk er een beetje af is zonder dat je lichaam denkt dat het een echt voedingsmoment is.
ben trouwens wel echt positief verbaasd dat je de onderzoeken zo snel hebt, én de uitslagen ervan ook. vandaag punctie en morgen al de uitslag, vind ik echt super snel. moet vast fijn zijn, weet je tenminste ook snel waar je aan toe bent.
en knap dat je het zo nuchter vertelt. zal vast niet altijd makkelijk zijn. heel veel sterkte en hopen op het beste 💪🙏🍀
9 maanden geleden
Mijn zoontje slaapt nu af en toe nachten door🎉
Als hij dan wakker wordt laat hij zichtbaar merken dat hij heel veel dorst heeft en dan drinkt hij de ene borst drinkt hij goed leeg. Dan gaan ik hem verschonen en omkleden en dan geef ik altijd de andere borst. Maar hij is na een nacht doorslapen zó hyper. Hij heeft dan al wat voeding binnen en gaat dan kruipen, wil alles pakken en niet aan de borst. Ik zit dan met 1 hele volle borst. Een uurtje later komt hij dan alsnog voor de andere borst, wat hij waarschijnlijk zeker kan gebruiken na 12 uur zonder voeding. Maar onpraktisch dat hij ze niet na elkaar drinkt ‘s ochtends (als ik naar werk moet).
Iemand tips? Gewoon een uurtje later de andere borst blijven geven? Of tips om wel zijn aandacht nog even te trekken?😅
9 maanden geleden
Reactie op berryberry
Mijn zoontje slaapt nu af en toe nachten door🎉
Als hij dan wakker wordt la ...
Wat als je de andere borst direct geeft en daarna pas verschoont? Heerlijk trouwens dat ie doorslaapt!