368 Reacties

7 maanden geleden

Hi allemaal! Hoe is jullie schema icm kunstvoeding nu? Ik geef in de avond en nacht borstvoeding, overdag geef ik nu kunstvoeding omdat ik geen tijd meer krijg/kan nemen om te kolven. Ritme is nu; Ze drinkt voor t laatst rond 6 bij mij. Wakker rond 7; 1/2 boterham Eerste slaapje rond 9:00: fles 150/180 Tussendoor: fruit Lunch: 1 boterham en wat thee Tweede slaapje rond 13:30: fles 150/180 Tussendoor: cracotte oid en wat wster Avondeten: beperkt met de pot Mee en als toetje altijd Griekse yoghurt. Avond slaap; de borst Soms in de avond nog een fles van 120 Dan de hele nacht bijna nacht voedingen… overdag wil ze echt niet meer drinken, of vaker de fles. Ook vaste voeding gaat nog niet top. Iemand anders nog tips voor een schema met meer flessen of?

7 maanden geleden

Reactie op strangerthing

Hi allemaal! Hoe is jullie schema icm kunstvoeding nu? Ik geef in de avond ...
Ik denk dat je er vanuit moet gaan dat de nachtvoedingen meer knuffel behoefte is. Ik heb vanaf 9 maanden tot afgelopen week (nu volledig kv) gecombineerd. Ze heeft nooit grotere flessen gewild dan 120 ml. Mijn productie liep wel enorm snel terug. Waardoor ik al snel in de nacht ook een fles gaf.

7 maanden geleden

Reactie op strangerthing

Hi allemaal! Hoe is jullie schema icm kunstvoeding nu? Ik geef in de avond ...
Hier wisselen mijn man en ik nu rond 5 uur snachts, vanaf dan gaat baby over op flessen. Overdag drinkt ze tussen de 150 - 210ml per keer. Meestal een keer of 3. In de avond gaat ze clusteren en drinkt ze tussen half 9 en 10 nog 3x bijna 200ml weg. In de nacht doe ik daarna bv, ze komt dan rond half 1, half 3, rond 5. En daarna weer flessen. Als ik niet voldoende bv heb, met menstruatie bijvoorbeeld, dan doen we snachts ook extra flesjes, ze drinkt dan tussen de 120-180ml per keer. Als ik vrij ben geef ik soms nog wel een keer extra bv overdag. Maar meestal gaat het overdag zo onrustig dat ik er een beetje een afkeer van heb gekregen 😅 voel ik me net zo'n moederpoes die geïrriteerd weg loopt van de kittens, van zoek het maar uit! Hapjes gaan aardig, maar we hebben geen echt schema daarin. En ene keer eet ze veel, andere keer bijna niks. Als ik eet eet ze met mij mee, als de oudste eet, met haar, m'n man, met haar, enz. Oudste en wijzelf hebben ook nooit schema's gehad daarin. Alleen avondeten, altijd rond 8 uur in de avond.

7 maanden geleden

Reactie op Cirche

Hier wisselen mijn man en ik nu rond 5 uur snachts, vanaf dan gaat baby ove ...
Krijgt je kindje niet gigantisch veel melk binnen? Tussen half 9 en 10, dus op 1.5u tijd, alleen al 600 ml?

7 maanden geleden

Mijn zoontje heeft nu sinds ongv twee weken boven en onder tandjes. Hij was altijd wel wat slordig met aanhappen, maar tot nog toe was dat geen probleem. Ik merk nu alleen dat ik schaafwondjes krijg omdat hij net met z'n tandjes langs de tepelhof schuurt. Herkennen meer dit? Z'n tanden worden steeds groter dus ben bang dat het steeds erger wordt.. Ik probeer al steeds even los te koppelen en weer een grote hap te laten nemen.

7 maanden geleden

Reactie op MMHB

Mijn zoontje heeft nu sinds ongv twee weken boven en onder tandjes. Hij was ...
Dat schuren herken ik niet. Maar afhankelijk van hoe ze juist haar mond zet zie je de afdruk van haar boventanden echt in mijn tepelhof staan. Soms voelt het drinken ook ongemakkelijk doordat ik haar tanden voel, maar gelukkig meestal niet. Ik heb destijds ook vrede genomen met een slechte aanhap, ik vrees dat het nu moeilijk is om daar nog veel aan te corrigeren, maar je kan zoals je zegt wel even opnieuw laten aanhappen als het echt slecht zit. Geen andere tips, sorry 😅

7 maanden geleden

Reactie op Evel3

Krijgt je kindje niet gigantisch veel melk binnen? Tussen half 9 en 10, dus ...
Ach we doen vanaf het begin al voeden op verzoek, daarbij vanaf 7 maanden ongeveer deels kv. Sommige dagen eet ze erg veel inderdaad, anderen wat minder. Ze groeit op haar lijntje (wel afgezakt zoals je bij bv baby's verwacht) en eet ook al prima vast voer. Dus we gaan door met haar volgen 🤗 Onze oudste at veel minder vast en veel minder melk. Maar was ook veel minder actief, en was in verhouding 'dikker' en korter dan deze baby. Deze loopt al los en is dus langer en slanker op meer eten. Ik vind het wel grappig om te zien 😊

7 maanden geleden

Hoi dames, ik ben nu zwanger van de 2e eind juni uitgerekend. Maar deze keer wil ik heel graag bv geven. Nu heb ik flesjes gekocht van Hegen want wil ook graag gaan kolven in verband met werk etcetera. Maar moet ik nu dan al een kolf apparaat aanschaffen? Ik heb al een haakaa gekocht. Wilde ook graag een draadloze met welke hebben jullie de beste ervaring? Of moet ik eerst kijken of bv wel lukt? Vind het lastig. Vorige keer had ik veel productie en hele erge lekkage en stuwing. Maar gaf bewust geen bv omdat ik het allemaal erg spannend vond. Nu sta ik er heel anders in.

7 maanden geleden

Reactie op Wallflower

Hoi dames, ik ben nu zwanger van de 2e eind juni uitgerekend. Maar deze kee ...
Ze raden aan de eerste 4/6 weken enkel live te voeden, zodat de bv goed op je kind word afgestemd en juist ook overproductie te voorkomen. Ik zou zeker nog geen kolf aanschaffen, zonde van je geld als het niet lukt.

7 maanden geleden

Reactie op Wallflower

Ik zou nog geen kolf aanschaffen. En een kolfconsult boeken een aantal weken na de bevalling, daar hebben ze ook draadloze om te testen. Ik kan je aanraden om een borstvoedingscursus te volgen, zelf heb ik die van Teddy Roorda - Kickstart je borstvoeding, online gevolgd. Maar er zijn er nu meerdere. Ik heb er heel veel info uit gehaald ookal was het voor mij de tweede keer dat ik borstvoeding ging geven. Ook zijn er een aantal lactatiekundige die advies via Instagram, die zou je ook kunnen volgen. Succes!

7 maanden geleden

Reactie op Wallflower

Zoals al gezegd werd zou ik nog geen kolf kopen op voorhand. Voor als de borstvoeding niet goed zou lopen maar ook omdat je misschien wil uittesten op een kolfconsult welke kolf het beste werkt voor jou (al moet ik zeggen dat ik er zelf op goed geluk gewoon een op internet heb gekocht). Hou wel in het achterhoofd dat je mogelijk in het begin toch al moet kolven als het niet goed lukt met alleen live borstvoeding. Dat was bij mij zo. Ik heb dan even een kolf gehuurd (die zijn vaak ook iets krachtiger dan degene die je koopt) en zo ook gekeken of ik het zou volhouden en wou investeren in een eigen kolf.

7 maanden geleden

Reactie op Evel3

Zoals al gezegd werd zou ik nog geen kolf kopen op voorhand. Voor als de bo ...
Ja precies dan wacht ik even! Ik heb wel een haakaa gekocht maar die zuigt gewoon aan en als daar wat in komt tzt is dat mooi mee genomen en dan van die vriezer zakjes die zijn toch niet zo duur. Ik wacht het dan even af. Ik ga is kijken naar de cursus!

7 maanden geleden

Reactie op Wallflower

Bij mn oudste had ik de philips avent kolf en beviel heel goed. Die was toen nog niet draadloos, of heel duur, maar bij de 2e heb ik die voor 200,- kunnen kopen (wat ik weer volledig terug kreeg van mn zorgverzekering). Heb geen ervaring met andere kolven, ook nooit een kolfconsult gevolgd, maar heb altijd een goede opbrengst met deze.

7 maanden geleden

Reactie op Wallflower

En gefeliciteerd trouwens!

7 maanden geleden

Zo grappig dat consultatiebureau af en toe. ‘Hoeveel melk krijgt hij nog?’ ‘Geen idee, geheel op verzoek’ ‘Het advies is vanaf 1 jaar niet meer dan 300ml melk te geven.’ ‘Nou, we gaan gewoon door op verzoek hoor en we bieden echt wel genoeg vast voedsel aan’ Hoe dacht de beste vrouw eigenlijk dat ik die 300ml ging meten? 🤔

7 maanden geleden

Reactie op Weareone

Zo grappig dat consultatiebureau af en toe. ‘Hoeveel melk krijgt hij nog?’ ...
😂😂

7 maanden geleden

Reactie op Weareone

Zo grappig dat consultatiebureau af en toe. ‘Hoeveel melk krijgt hij nog?’ ...
Lol, wij waren deze week ook bij cb en door jou bericht begrijp ik nu wat ze bedoelde met 300 ml melk. Ik lachte het een beetje weg en liet het gaan want dacht wat zegt zij voor onzin

7 maanden geleden

Reactie op demamvan

Lol, wij waren deze week ook bij cb en door jou bericht begrijp ik nu wat z ...
En ik zit me nu af te vragen of ze er misschien vanuit is gegaan dat ik kunstvoeding gaf🤔

7 maanden geleden

Reactie op Weareone

En ik zit me nu af te vragen of ze er misschien vanuit is gegaan dat ik kun ...
Vanaf 1 jaar mag je ook gewone melk geven toch? Misschien bedoelen ze dat? Maar dan moeten ze maar duidelijker zeggen wat ze bedoelen 😅

7 maanden geleden

Hoi, ik ben al een tijdje niet op de app geweest dus misschien is de vraag al gesteld maar mijn zoontje is onlangs 11 maanden geworden en wilt al 2 weken de fles niet meer. Hij drinkt wel nog live bij mij maar op de opvang en bij de papa duwt hij zijn flesje weg. Is het tijd voor een open beker of rietjesbeker? We hebben aardig wat melk moeten weggooien of geen melk meer meegeven en enkel smorgens en savonds bij mama drinken? Ik kolf wel nog steeds 1 keer op werk in de middag ongeveer 300 ml omdat ik anders begin te lekken. Ik wil zeker nog 2 jaar doorgaan met borstvoeding als dat lukt.