15 Reacties

2 jaar geleden

Mijn zoontje krijgt gemiddeld nog 7x bv per dag en dan daarnaast 1x fruit, 1x groente en we proberen brood, maar hij kokhalst daar enorm van. Op de opvang krijgt hij ongeveer een uur na de fles de hapjes. Hij drinkt daar 2 flesjes van 120/130ml.

2 jaar geleden

Ik geef 100 a 120 ml per voeding mee. Dat is ook wat ik ongeveer kolf. Ze geven dat ongeveer elke 3 uur. Hij drinkt thuis ook vaak elke 3 a 3,5 uur overdag. Hij komt niet vaker thuis voor voeding na een dag opvang, dus ik denk dat het goed is. Maar blijft een beetje gissen. Mijn zoontje is 7,5 maand. Hij krijgt ook fruit s morgens. Rond de middag sinds een broodkorst of maisvingers ofzo.

2 jaar geleden

Sinds mijn dochter goed groentepap en fruitpap eet (minstens 200g elks) geven ze nadien nog max een halve fles melk na waardoor ze op 120ml in totaal uitkomt, soms minder. Daarnaast drinkt ze nog 3 keer live bij mij. Ik vind het op het randje van hoeveelheid melk maar ik krijg er in de tijd thuis niet meer in en vind het ook stom om op eigen initiatief terug nachtvoedingen te geven nu ze er sinds kort niet meer om vraagt. Mijn kolfrecht is net gedaan trouwens omdat ze 9 maanden wordt, dus als de voorraad uit de diepvries binnenkort op is zal ze geen melk meer krijgen in de crèche.

2 jaar geleden

Hier krijgt mijn zoontje van 8 maanden: 7:00 borstvoeding 9:00 fruit met water 10:30/11:00 borstvoeding of een fles van 170ml borstvoeding op de opvang 12:00 een boterham met boter of pindakaas en water 15:00 borst of 170 borstvoeding uit fles 17:00 aardappels, vlees en groenten 19:00 borstvoeding

2 jaar geleden

Melk is in eerste jaar hoofdvoeding. Dus eerst melk aanbieden en daarna vast voeding. Ik geef 3 flesjes mee van 120-130 ml. Mijn zoontje is over paar dagen 8 maanden.

2 jaar geleden

Reactie op Danii-elle

Hier krijgt mijn zoontje van 8 maanden: 7:00 borstvoeding 9:00 fruit met ...
Ik heb ook dit schema en mijn zoon is ook 8 maanden, tijden ietsje anders maar globaal hetzelfde met flesjes van 180ml. Ik kolf sinds een paar weken alleen wel minder. Voorgeen kolfde ik altijd meer dan 2x 180ml maar dat is niet meer. Dus ik maak de vriezer vooraad van 180 potjes op en dan krijgt hij minder. Ik kolf nu gemiddeld 160ml. Over een maand ga ik door met kolven maar dan in de pauze. Kolfrecht behoud je, het is alleen niet meer betaald!

2 jaar geleden

Ik geef 2 flesjes mee, ongeveer 160/170cc per stuk (dat is wel veel, wat ik hier zo lees 😅). Daarnaast krijgt ze in de ochtend wat fruit en in de middag warm eten / maaltijdje.

2 jaar geleden

Hier 7,5 maand en krijgt: 6:30 borstvoeding. Daarna eet hij bij het ontbijt wat stukjes brood mee. 10:00 200 gram fruit en water 12:00 1 boterham en daarna 200 ml bv (of live bv als ik thuis ben) 15:00 snack (maisvingers oid) en water 17:00 100 gram groente, daarna geef ik hem bij het avondeten wat stukjes. Soms gaat dit op, soms beland dit op de grond. 18:30 borstvoeding

2 jaar geleden

Reactie op Dominique_88

Ik geef 2 flesjes mee, ongeveer 160/170cc per stuk (dat is wel veel, wat ik ...
Ik doe dat ook nog, 2 flesjes van 150ml. Ze krijgt sochtends als ze wakker wordt bv, dan rond 10.00 fruithapje, rond 12.00 weer bv, smiddags groentehapje en rond 16.00 weer bv en dan savonds om 19.00 weer bv en ook snachts nog een 1x

2 jaar geleden

Hier nog altijd 3x 150 ml, maar hapjes nog alleen thuis en niet bij KDV. Dit zodat ze niet met zulke ideeën komen om BV nu te vervangen (dochter 7,5 maand) 😅 Ze krijgt hapjes nog even altijd na BV etc.

2 jaar geleden

Hoe zit het eigenlijk ook alweer, vanaf welke leeftijd mogen hapjes een fles bv vervangen?

2 jaar geleden

Hier is het op het moment 120 en dan fruit, 50 en dan brood en dan smiddags nog 120. Maar vind het ook lastig hoeveel te geven hoor, maar wel altijd melk voor de hapjes.

2 jaar geleden

Reactie op Rizzerd

Hoe zit het eigenlijk ook alweer, vanaf welke leeftijd mogen hapjes een fle ...
Ik denk dat het erg persoonlijk is. Naar mijn idee begin je daar met 7/8 maanden al mee als je kunstvoeding geeft. Ik lees soms dat er nog maar 2 flesjes kunstvoeding gegeven worden. Dan moet er ander eten en drinken gegeven worden want dat is niet genoeg. Maar je leest ook 'food under one is just for fun' en zou je dus pas vanaf 1 jaar melk moeten minderen. Volgens mij verschilt het per land want standaard is. Ik denk dat NL ook aan de vroege kant al mindert met melk. Ik volg mijn zoon. Hij krijgt altijd eerst borstvoeding en daarna vast voedsel en eet dan wat hij wil. Ik merk wel met kolven dat hij minder melk drinkt maar hij eet ook al best aardig vast voedsel dus niet heel gek.

2 jaar geleden

Reactie op Bosdieren

Ik denk dat het erg persoonlijk is. Naar mijn idee begin je daar met 7/8 ma ...
Thanks. Dat food under one is just for fun ken ik idd ook, maar ze lijkt hier toch al best wat behoefte te hebben aan vast voedsel, vandaar. Soms bied ik mn borst aan als ze huilerig is en wil ze niet, maar wil dan wel fruit/groente/soepstengel/etc. Probeer haar zoveel mogelijk te volgen ook

2 jaar geleden

Mijn dochtertje (8 maanden) krijgt dit op de opvang: - fruithap en water - boterham met 150cc borstvoeding - tussendoortje met 150cc borstvoeding Ze heeft dan thuis in de ochtend borstvoeding op en krijgt als ze in de avond thuis komt nog haar groentehap met water en einde van de avond nog 1x borstvoeding