5 Reacties

9 maanden geleden

Mijn zoontje eet al een tijdje brood. Ik zou grotere stukken geven, hele repen bijvoorbeeld. Dat past niet in de mond dus moet ze wel sabbelen/bijten/kauwen. Het voor doen helpt ook. Dus zelf een boterham eten en overdreven kauwen.

9 maanden geleden

Hi! Mijn dochter deed hetzelfde. Ik heb in eerste instantie kleinere stukjes gegeven omdat ik ook bang was voor stik gevaar, maar ik kreeg hier ook het advies om grotere stukken of repen te geven. Dit werkt inderdaad beter. Ik merk dat mijn dochter nu zelf kleine stukjes afbijt, en te grote stukken meteen uitspuugt. Dit gaat vrij goed maar blijft een beetje opletten op deze leeftijd. Succes!

9 maanden geleden

precies dit doet mijn zoontje ook de afgelopen tijd. ik merk dat hij heel erg hongerig is en daarom "snel" wilt eten door alles in zijn mond te proppen. nog geen oplossing behalve dat ik maar de korstjes in zijn hand geef daar moet hij wel op kauwen namelijk.

9 maanden geleden

Ik herken dit wel! Wij zijn vanwege een operatie nu pas gestart met 8+ hapjes met stukjes en brood. Ik wil misschien te snel.. maar hij kauwt of sabbelt en tuft het dan uit. Ook de stukjes in het hapje. Het ging een tijdje beter en nu gaat het weer minder. Misschien gewoon oefenen.. Merkte vandaag ook dat repen geven wel wat beter werkte. Als ik kindjes van 9 maanden zie die al vanalles eten en zelf pakken en goed water drinken uit een tuitbeker of rietbeker dan denk ik; hehhhh wat doe ik fout haha. Onzeker onzeker

9 maanden geleden

Dat overdreven kauwen hebben we al geprobeerd inderdaad 😂 We gaan morgen grotere stukken geven! @fietjes; elk kindje heeft z'n eigen tempo. Je doet niks fout! Voor allemaal een eigen ontdekkingstocht. Gewoon blijven proberen :)