11 Reacties

3 jaar geleden

Jeetje wat erg voor je. Ik heb dit bij mijn oudste gehad. Op de dag dat mijn kraamweek voorbij was en mijn partner ook weer ging werken begonnen ze 50 meter van mijn huis met het heijen van een nieuwe winkel. We hebben een jaren 30 huis en ik kon niet thuis blijven, alles trilde. Ik heb dit zelf heel erg als heftig ervaren. Als dit in mijn kraamweek was gebeurd hadden we een vakantiehuisje gehuurd. Onze zoon had er geen last van, baby's worden vaak rustig van geluiden. Maar hij heeft wel mijn stress aangevoeld. Ik hoop dat je zo weinig mogelijk last hebt van het verbouwen en kan ontspannen in je kraamweek.

3 jaar geleden

Pff hopelijk valt het mee. En snap je zorgen. Wel een ding om even na te kijken is dat ze dacht ik officieel pas 7:00 mogen beginnen met herrie maken.

3 jaar geleden

Nou voor baby maakt geluid niks uit. Die vinden het soms zelfs wel fijn als er wat op achtergrond is. Mijn kindjes hoeven ook niet zachtjes te doen. Wel als ze de kamer binnen komen, geen overwachte harde geluiden. Maar gewoon praten enzo. En voor jezelf nu, zet op de achtergrond een muziekje aan ofzo waar je op kunt focussen? Je bent nu natuurlijk ook nog zwanger. En dat is even andere vermoeidheid dan babyvermoeidheid. Ik denk dat als je kindje geboren is je daar lekker op kunt focussen en dan kan de wereld je geschoten worden. En ze zullen toch ook voorgang maken in de bouw. Zullen mooi knooierds zijn als ze zo lang over het zelfde klusje doen 😁

3 jaar geleden

Enige tip is muziek en eventueel white noise aanzetten in de nacht. De baby gaat er sowieso geen last van hebben, dus dat doe je voor jezelf. Ik gok/hoop dat je er zelf straks ook vrij gemakkelijk doorheen tukt, omdat je vaak zo moe bent dat je alleen je babygeluiden hoort en al het andere totaal uitsluit als je slaapt. Dat heb ik iig, mijn vriend hoor ik niet opstaan of snurken, maar de beebs piept 1x en ik lig direct te koekeloeren in de cosleeper.

3 jaar geleden

Ik woon naast een kantoorpand die momenteel omgebouwd wordt tot appartementen. Elke ochtend beginnen de bouw geluiden en hun muziek om 07.00 uur. Mijn kleintje is 2,5 week geleden geboren. Ik was ook bang dat dit haar uit haar slaap zou houden maar zij heeft er totaal geen last van. Ik hoor het wel maar irriteer me er veel minder aan dan ik had verwacht. En door de vermoeidheid kan ik er ook tijdens ons middag dutje doorheen slapen. Hopelijk kun je het een beetje loslaten en lekker gaan genieten van de komende tijd.

3 jaar geleden

Hier wordt ook geboord en geklust, het valt me mee hoe erg ik me eraan stoor nu in de kraamweek. Als ik zelf even moet slapen overdag doe ik oordopjes in als het niet lukt en laat ik m’n man/kraamzorg een oogje op die kleine houden. Die heeft er iig totaal geen last van! Hopelijk stelt dat iets gerust❤️. Maar is je goed recht om er ook ff van te balen. Er zullen straks misschien nog wel meer dingen tegenvallen, gewoon je gevoel toelaten en als het weer behapbaar is, proberen op iets fijns te focussen!

3 jaar geleden

Bij ons is het hele eerste levensjaar van m'n dochter achter ons huis gebouwd aan een nieuwe woonwijk. Met uitloop zijn ze anderhalf jaar bezig geweest zelfs. Eerst sloop werkzaamheden, heien, alles erop en eraan. Weekenden en zomer stop waren iets om naar uit te kijken. Maar voordeel is dat mijn dochter al heel snel letterlijk overal doorheen sliep, en nu nog steeds 😅 dus ook al hadden we er veel ongemak van, het heeft voor m'n dochter en daarmee voor ons, toch iets goeds gebracht.

3 jaar geleden

Twee weken geleden ben ik bevallen en op de dag van thuiskomst zijn de schilders in opdracht van de woningstichting de voorkant van onze woning komen schilderen. Heel hectisch om zo thuis te komen. Slechte communicatie vanuit de woningstichting en hiervoor hebben we ook een klacht ingediend. De komende weken blijven de schilders nog werkzaamheden verrichten aan het appartementencomplex en blijven we overlast houden. Met name het telkens langs ons raam lopen, waardoor de honden beginnen met blaffen. Tijdens mijn zwangerschap maakte in me hierom wel zorgen, echter geeft onze dochter van 2 weken geen kik als de honden starten met blaffen of andere hardere geluiden hoort. Kraamzorg gaf aan dat baby's vanaf 5 maanden geluiden buiten de baarmoeder kunnen horen, dus dat geblaf van de honden was ze in principe al gewend. Ik ben opgelucht dat ze geen kik geeft en/of in huilen uitbarst. Dus wellicht dat jouw kindje de "overlast" ook niet als "vervelend" gaat ervaren. Ik duim voor je! Ik hoop dat je ondanks alles wel tot rust kunt komen zodra de kleine geboren is!

3 jaar geleden

Twee weken geleden bevallen en midden in een renovatie. Precies de dag dat we thuis kwamen begonnen ze bij ons met de buiten gevel te hakken en te boren. Wij hadden er meer last van, dan de kleine. Die sliep overal doorheen.

3 jaar geleden

Lieve dames bedankt voor de reacties!! Doet me goed te lezen 😊💗

3 jaar geleden

Hier liggen aan beide kanten de straten open, en een buurman die aan het verbouwen is! We wisten al van te voren dat de kraamweek zwz hierin zou vallen gezien de duur van de werkzaamheden. Zelf totaal geen hinder gehad en konden we lekker genieten zelfs de kleine had er geen erg in, hopelijk valt het mee voor je