9 Reacties
8 maanden geleden
Geen ervaring maar vraag me af hoe je dat dan doet met pauzes tussen door met in de maxicosi/kinderstoel, lijkt mij erg ingewikkeld 😆 ik had ondanks mijn vliegangst het vliegtuig gekozen of zelf gereden, dan heb je toch meer vrijheid, ook voor je kleine meid.
Dus als tips eventueel vragen of de chauffeur wat vaker stopt of iets om haar toch de beweegvrijheid te geven? Of ja ik weet niet wat ze doen om rekening te houden met kindjes onder de 4.
Sterkte en veel plezier!
8 maanden geleden
Eens nadenken over waar en hoe ze zal slapen. Heeft ze zelf een stoel in de bus, of is het zoals in het vliegtuig (onder de 2 jaar geen eigen stoel).
En moet ze op je schoot.
Voor een lange autorit afgelopen zomer had ik een reiswieg voor in de auto gehuurd. Dan kon zoontje plat liggen. Maar weet niet of dat er nog is voor kindjes van (bijna) 1.
Je zal makkelijk 15 uur onderweg zijn.
Ik zou eens navragen aan de maatschappij hoe ze er in het verleden al mee omgegaan zijn.
8 maanden geleden
Ga je toevallig met Solmar? Daar zijn wij zelf mee geweest, wel voordat onze dochter er was.
Dit is wel handig om dan allemaal te weten;
- Je zit vaak met senioren in de bus, dit vonden wij toen juist wel prettig.
- je stopt gemiddeld wel elke 3-4 uur een keer om te plassen, benen strekken oid.
- er is geen plek om te verschonen in de bus, maar wel een mini toilet aanwezig.
- vanaf 00:00 tot 05:00/06:00 rijden ze aan een stuk door
- bingo spelen ze in de avond in de bus
- er word een film afgespeeld in de avond in de bus
- kinderwagen kan onder in de bus
Wij zouden het zo nog overdoen, maar niet met een baby. Het is een lange rit, en je wilt absoluut niet dat je zelf als gezin niet prettig zit maar ook voor de mensen er omheen.
Wij waren wel moe na de reis, ik gok als wij dit met ons dochtertje doen zijn wij nog vermoeider. We zouden dit wel nog een keer doen als ze een flink stuk ouder is. Meer omdat je niet makkelijk kunt verschonen, en omdat het gewoon een lange vermoeiende reis is.
Mocht je toch gaan: IKEA heeft opblaasbare aankleedkussens, en vergeet vooral de draagzak oid niet omdat je niet telkens de wagen kan pakken. Deze bak openen ze pas bij aankomst.
8 maanden geleden
En mocht je met Solmar gaan; rij zelf naar Maarheeze. Dit kan in de heenreis een ruim uur schelen, maar in de terugreis kan dat oplopen tot wel 4 uur. Je moet namelijk wachten tot alle bussen daar terug zijn gekomen. Sommige staan met pech, en dan duurt het echt enorm lang
8 maanden geleden
Reactie op June 💗
Ga je toevallig met Solmar? Daar zijn wij zelf mee geweest, wel voordat onz ...
Neen met de zigeuner. Komen nog 2 koppels met kinderen mee. Staat ook nog niet geboekt. Ons kleintje kan zelfs een ganse nacht op mijn schoot slapen. Maar in een bus is het natuurlijk niet zo van zelfsprekend
8 maanden geleden
Reactie op JuKaMi
Daar dacht ik ook al aan. Kindje kan slapen op je schoot.
Kleine bedenking ...
Snap ik! Was ook mijn eerste bedenking de veiligheid. Ben zelf maar 1m45. Dus leg mij buj eerdere vakanties met de bus dwars. Ze zou perfect bij mij kunnen liggen. Gaan ook 2 bevriende koppels mee, haar broer en nog 2 kindjes. Ze is kei braaf anders overweeg ik dit zeker niet. Maar op 2 maanden veranderen ze vaak zo hard. Ga ook zeker info inwinnen bij de organisator.
8 maanden geleden
Ik ben wel vaker met de bus (solmar) naar Spanje gegaan, maar ik zou dit persoonlijk echt niet zien zitten met zo’n kleintje er bij en zo weinig bewegingsvrijheid.
8 maanden geleden
Reactie op JennyCrespi
Snap ik! Was ook mijn eerste bedenking de veiligheid. Ben zelf maar 1m45. D ...
Ik zou precies overwegen om zelf met het kindje met het vliegtuig te gaan.
Het lijkt me zo onpraktisch met de bus...
Als je toch wil gaan, wens ik je veel plezier natuurlijk. Probeer gewoon aan alle praktische zaken te denken. Eten, verschonen, spelen, slapen, moet dan allemaal lukken vanop je plek.
Je kan zeker wel wat tips vinden online, tips die helpen voor een lange vlucht kunnen jou misschien ook helpen.