17 Reacties

2 maanden geleden

Drinkt ze op het kdv helemaal geen fles dus?

2 maanden geleden

Misschien kan je voor die dag koemelk aan laten bieden? Drinkt ze het niet, dan is het minder zonde. Eet ze wel goed? Aangezien ze nog best veel bv drinkt. Ik zelf heb het na 1 jaar meer gekaderd tot ‘‘s ochtends, ‘‘s middags, ‘‘s avonds. Maar heb een totaal ander ritme ook qua slaapjes als ik het zo lees, dus misschien ook niet te vergelijken.

2 maanden geleden

Als ik jou was zou ik gewoon die dag van kdv borst aanbieden vlak voor ze naar de opvang gaat en meteen na thuiskomst en dan overdag niet kolven. Is even zelf aanvoelen natuurlijk of dat prettig kan. Voor jouw beeld: mijn dochter gaat 2 dagen per week naar kdv en drinkt dan overdag geen bv, ik kolf dan ook niet. Op de andere dagen drinkt ze overdag wel bij me. 😊

2 maanden geleden

Kun je niet stoppen met kolven en de dagen dat je bij haar bent wel voeden? Ze kan dan koemelk drinken bij de maaltijd op het kdv. Heeft ze dit al wel eens op? Ik voed ook vanaf 8 maanden niet meer 's nachts en 12 maanden 3x per dag waarbij ik niet meer kolfde (kreeg er niets meer uit vanaf 11 maanden) en mijn zoon koemelk dronk als ik werkte. Als ik thuis was dronk hij nog wel bij mij, maar daar stopte hij zelf mee bij 13/14 maanden.

2 maanden geleden

Op dagen dat ik werk, krijgt ze hier geen bv meer. Op dagen dat ik er wel ben, drinkt ze overdag wel nog 2x. Bij ons gaat dat prima zo! Ze mist het niet als ik er niet ben en als ik er wel ben, dan wil ze het wel. Ik kolf ook niet meer en qua productie gaat dat gewoon goed.

2 maanden geleden

Reactie op Manon 25

Drinkt ze op het kdv helemaal geen fles dus?
Nee klopt! Voorheen wel maar nu sinds een maand weigert ze de fles. En meteen antwoord op de rest: Ze krijgt op kdv net als thuis met ontbijt en lunch koemelk in een beker en thee. Ook eet ze genoeg denk ik thuis! ‘s ochtends pap of Griekse yoghurt met fruit, einde ochtend fruit, ‘s middags brood, tussendoortjes knuipfruit/cracker/rozijnen etc, en avondeten met de pot mee een kinderbordje vol en als toetje een danoontje of yoghurt/fruit. En dan daarnaast nog bv (gok 100ml) Meer eten krijg ik er ook niet in😂 Maar ik ben zo bang dat m’n productie omlaag gaat als ik een dag stop met kolven, bij jullie gaat dat dus goed?

2 maanden geleden

Ik doe precies hetzelfde als Rizzerd. Heeft ging invloed op mijn productie. Hij krijgt havermelk wel nog in de fles op het kdv.

2 maanden geleden

Reactie op Charlotte23

Nee klopt! Voorheen wel maar nu sinds een maand weigert ze de fles. En met ...
Qua productie gaat dat idd gewoon goed. En bij mij gaat t zelfs om 4 dagen. Als ik niet kolf zijn mn borsten aan het einde van de dag wel wat voller, maar heb geen stuwing ofzo

2 maanden geleden

Reactie op Charlotte23

Jahoor ging bij mij prima met productie. Zeker als je nog 's nachts zo vaak voed hoef je daar echt niet bang voor te zijn. Gewoon eens proberen hoe je borsten voelen en of je het haalt met stuwing. Misschien dat jij nog wel wat stuwing krijgt i.v.m. het voeden 's nachts maar dan kun je eventueel een beetje de druk eraf kolven als het nodig is.

2 maanden geleden

Ben trouwens ook wel blij te lezen dat jij ook nog zoveel nachtvoedingen geeft.. mn dochtertje wordt ook nog vaak wakker snachts, niet door honger denk ik hoor, maar ze gaat na bv wel weer makkelijker slapen. Tis alleen wel heel vermoeiend 😓

2 maanden geleden

Reactie op Charlotte23

Ik volg Teddy Roorda op insta. Zij geeft waardevolle informatie over bv. Bijvoorbeeld ook dat je productie rond deze leeftijd stabiel blijft. Extra kolven is dus niet nodig. Ik kolf nu 1 keer overdag als ze niet bij mij is. Meer ook om de druk er een beetje af te halen en dat ik het fijn vind als ze nog 1 flesje melk heeft. Verder drinkt ze gedurende de dag echt meerdere keren nog aan de borst. En ook de nachten. Bij de oppas en mijn man drinkt ze overdag 1 flesje van 100 ml. Daar heeft ze genoeg aan. Na zo'n dag haalt ze meestal ff tijd in bij mij aan de borst.

2 maanden geleden

Reactie op Manon 25

Ik volg Teddy Roorda op insta. Zij geeft waardevolle informatie over bv. Bi ...
Vooral in periodes van het doorkomen van tandjes hangt ze meerdere keren aan de borst. 🤣

2 maanden geleden

Herkenbaar! Die van mij ging anderhalve maand geleden ook ineens weigeren! Ik vond dat wel een grote overgang ook van 2x100 ml maar niks! Dat was ik bij mijn oudste niet gewend. Ik kolf nu op mijn werk nog als het uitkomt (zeker toch wel twee van de vier dagen), toch om het gevoel wel te hebben dat de productie niet omlaag gaat. Maar ik kolf niet meer na 12.30 ongeveer. Zodra ze van het kdv komt is het ook het eerste wat ze wil BV. Van de melk maak ik nu ijsjes 😊 die gaan er goed in, blanco of met een paar aardbeien erin! En die geef ik op warme dagen, of als extra vocht voor wanneer ze laat uit kdv komt en er dus weinig tijd zit tussen die voeding na kdv en voor het slapen gaan.

2 maanden geleden

Oh maar stiekem denk ik, dat wanneer je niet kolft dit echt wel goed gaat. Maar voor de overgang en voor mijn hoofd werkt dit erg prettig ☺️

2 maanden geleden

Reactie op Manon 25

Vooral in periodes van het doorkomen van tandjes hangt ze meerdere keren aa ...
Ja precies dit ook. Ze krijgt er nu 4 tegelijk door waaronder kiezen en ik voel het meteen aan gevoelige tepels🫠 Ik heb maandag meteen niet gekolfd maar ze komt pas 17.30 uit kdv en ik had om 15.30 al dikke knobbels 😫 Toen wel kort afgekolfd maar meteen 140ml eruit. Ik ga het vaker proberen maar weet niet of het gaat werken haha. En anders idd 1x kolven. Die ijsjes klinken ook echt leuk! Wat overblijft van kdv doe ik nu steeds in dr badje

2 maanden geleden

Reactie op Charlotte23

Ja precies dit ook. Ze krijgt er nu 4 tegelijk door waaronder kiezen en ik ...
Geef je borsten even de tijd om zich aan te passen! Het wordt echt wel beter :) Je borsten zijn nooit leeg dus je hebt nooit geen melk meer voor je kindje als je geen stuwing hebt. Tijdens het drinken wordt de melk gewoon aangemaakt.