14 Reacties

2 jaar geleden

Hi Ik lees even mee

2 jaar geleden

Ik vul een flesje tot 150 ml en gooi en dan in het zakje (de maat op de zakjes kloppen voor geen meter) er mag geen lucht in het zakje zitten en dan plat in de vriezer leggen, zodra het bevroren is kun je het recht op zetten, scheelt ruimte. Om de lucht uit t zakje te krijgen doe ik m voor het grootste gedeelte leeg, dat haal ik het zakje langs de rand van het aanrecht naar beneden zodat de lucht ontsnapt en dan maak ik het zakje volledig dicht

2 jaar geleden

Reactie op Jen N

Ik vul een flesje tot 150 ml en gooi en dan in het zakje (de maat op de zak ...
Grootste gedeelte dicht ipv leeg😅

2 jaar geleden

Ik vul een flesje tot 180 en dan in zo'n madela zakje. Ook omdat de maat op het zakje niet klopt. Als ik een keer al lang iets in de koelkast heb staan wat bv maar 120 is, dan vries ik dat gewoon in.

2 jaar geleden

Maar hoe doen jullie dat met ontdooien? Bv melk uit de vriezer moet na het ontdooien toch binnen 1 uur op? Drinkt jullie kindje dan binnen 1 uur 120/150/180? Zou zonde zijn als het niet opkomt en je straks de helft moet weggooien

2 jaar geleden

Reactie op prinsesjevanmama

Maar hoe doen jullie dat met ontdooien? Bv melk uit de vriezer moet na het ...
Je kan het 24 uur in de koelkast houden en dan moet het weg

2 jaar geleden

Maar hoe doen jullie dat met ontdooien? Bv melk uit de vriezer moet na het ...
Inderdaad 24 uur in de koelkast als het helemaal ontdooit is. Dus zolang het nog niet helemaal ontdooit is gaat die 24 uur nog niet in. Ik haal het er vaak 's avonds uit en dan geef ik het de volgende dag in delen gemengd met verse melk. Dus bv gisterenavond heb ik er 1 uitgehaald. Vanochtend 50 gegeven aangevuld met verse melk. Bij de tweede fles weer 50 en dan geef ik straks nog 80. Ik wil het dan het liefst 's avonds op hebben maar officieel zou ik morgenochtend er ook nog mee mogen doen.

2 jaar geleden

Reactie op MVNB

Inderdaad 24 uur in de koelkast als het helemaal ontdooit is. Dus zolang he ...
Bedoel je dan verse melk (gekolfde) toevoegen aan de melk uit de vriezer? Kan dat qua temperatuur geen kwaad? Of warm je dan beide op als je het samenvoegt in 1 flesje?

2 jaar geleden

Reactie op Jen N

Ik vul een flesje tot 150 ml en gooi en dan in het zakje (de maat op de zak ...
Waarom mag er geen lucht in het zakje zitten?

2 jaar geleden

Reactie op Moe-der

Waarom mag er geen lucht in het zakje zitten?
Ik heb het een keer meegekregen toen ik zwanger was van de oudste. Op internet raden ze het ook aan om te doen omdat luchtbellen in bevroren moedermelk kunnen leiden tot vriesbrand op de moedermelk. (Niet schadelijk ofzo) Als er luchtbellen zijn nadat de melk is ontdooid, kunnen deze leiden tot onrust en winderigheid. Maar ik doe het vooral omdat de zakjes plat bevroren kunnen worden, scheelt ruimte als je ze rechtop in een bakje bewaard.

2 jaar geleden

Weet je hoeveel je kindje drinkt? Ik vries nu 140 ml per zakje in (ook afgemeten in een flesje zoals andere hiervoor ook zeggen) want hij drinkt 125-130 ml per keer. Als je 140 ml in een zakje doet dan haal je er nooit 140 ml uit. Er blijft namelijk altijd wat melk achter in het flesje en daarna in het zakje. Houd daar rekening mee dat je dus altijd iets meer ontdooid dan het oorspronkelijk was, of je hoeveelheid aanpast die je erop schrijft. Verder heb ik blokjes van 10 ml ingevroren in een ijsblokjesvorm zodat je kunt aanvullen als het niet genoeg is. Ik heb deze vormen: https://www.bol.com/nl/p/kitchenlove-siliconen-ijsblokjesvorm-met-deksel-80-ijsblokjes-vierkant-bpa-vrij-100-silicone-groen-blauw/9300000123171226?referrer=socialshare_pdp_androidapp Verder haal ik 's avonds melk uit de vriezer en plaats het in de koelkast voor de volgende dag. Als ik dan een zakje heb met minder dan 140 ml omdat ik minder gekolfd heb, dan ontdooi ik zo'n blokje in een flesje in de koelkast. Dan is de volgende dag alles op koelkast temperatuur en klaar om gebruikt te worden.

2 jaar geleden

Hier 150/160 ml in zakje. (Afgemeten in flesje). Ik merk wel dat nog weinig voedingen uit de vriezer gebruikt heb want op momenten dat hij drinkt kolf je ook ongeveer. Maar zeker fijn om wat achter de hand te hebben 😅. Ene keer drinkt die dat wel op als ik meegeef naar opvang andere keer laat die wat staat en dan gooien ze de restjes wel weg. (Met mijn toestemming, want je kan er toch niet zoveel meer mee ;))

2 jaar geleden

Bedoel je dan verse melk (gekolfde) toevoegen aan de melk uit de vriezer? K ...
Ja met vers bedoel ik dan op kamertemperatuur. Meestal staat het dan al wel een paar uurtjes. En dan doe ik dat inderdaad bij elkaar. Dan zit het tussen koelkast temperatuur en kamer temperatuur in. Dat vindt m'n dochter prima.

2 jaar geleden

Ik vries per 110 ml in in de zakjes van Medela. Ik meet het ook wel af in een bewaarflesje want zoals al vermeld, de aanduidingen op het zakje kloppen voor geen meter. Ik heb ook zo'n ijsblokjes vorm, wel eentje van 30 ml. https://www.mammalatte.be/a-75747399/bewaren-moedermelk/baby-on-the-move-blush-yummy-tray/ De ijsblokjes zijn wel super handig als je baby toch ineens wat meer drinkt. Ze ontdooien heel snel. Ze passen normaal gezien ook in elke fles opening.