6 Reacties

19 dagen geleden

Ik lees graag mee 😊 ook best wel zoekende..

19 dagen geleden

Speelgoed voor buiten? Hier krijgen ze een watertafel, voor grote zus misschien ook leuk! Voor de rest vond ik het ook mega lastig, je huis vol nieuw en oud speelgoed word je ook niet vrolijk van haha 🤪. Wij hebben nog wel getwijfeld om een soort bureautje/speelplek/opbergplek te maken voor hun verjaardag. Een plekje waar ze kunnen spelen, maar waar het ook weer opgeruimd kan worden

19 dagen geleden

Misschien een logeerkoffer met haar naam erop? Foamkussens om op te klimmen? Daar heeft de zus ook wat aan Heb je al een loopfiets van je oudere dochter? Heb je alles bewaard van je eerste dochter? Boekjes enzo ook? Anders zijn hier geluidsboekjes een grote hit. Ik zou denk ik vooral kijken naar dingen waar je oudste dochter ook plezier van kan hebben, ook al kan de jongste daar nog niet direct iets mee maar over een tijdje wel. En verder is een gepersonaliseerd ding altijd wel leuk zodat dat echt voelt als een cadeautje voor haar.

19 dagen geleden

Wij hebben hetzelfde 'probleem'. Nu had ik het lijstje van de oudste nog toen zij 1 werd, dus de dingen die we toen niet hebben gekregen staan er nu weer op voor de jongste. Daarnaast heeft de jongste toch weer net andere interesses dus daarmee aangevuld. En ook de dingen die we al hebben zijn in sommige gevallen erg geclaimd (knuffels, auto's) en deels kapot gespeeld (geluiden boekjes vooral), dus zetten we weer op het lijstje. Want baby 2 vind dat beiden nog leuker dan de oudste het vond. En dan nog wat spul zoals duplo, montessori-speelgoed, muziek instrumenten. De oudste was een paar weken geleden jarig, werd toen 3. Toen hebben we vooral gebruik spul gevraagd. Voor de kleine hebben we dat nog allemaal inderdaad voor deze fase.

19 dagen geleden

Reactie op -Elvira

Misschien een logeerkoffer met haar naam erop? Foamkussens om op te klimme ...
Foamkussens is wel een leuk idee! Loopfietsje hebben we idd ook al, zowel een met 2 wielen als met 4 wielen... Boekjes etc idd allemaal bewaard.. Iets gepersonaliseerd is ook een goed idee. Zat ook al te denken aan een tasje voor kdv/school

19 dagen geleden

Reactie op Cirche

Wij hebben hetzelfde 'probleem'. Nu had ik het lijstje van de oudste nog to ...
Oh dat is handig! Ik heb dat lijstje steeds overschreven jammergenoeg 🙈 Ik vind het ook lastig, omdat ik nog niet zo goed kan inschatten wat de interesses van de jongste gaan zijn. De oudste is heel erg in to poppen, dat lijkt de jongste wat minder te hebben, maar wat ze dan wel leuk vindt, weet ik nog niet... mocht ze duplo leuk gaan vinden, hebben we daar al best veel van waar de oudste weer niet mee speelt, dus dat hoef ik ook niet te vragen dan.. Vind het vooral lastig denk ik dat ik niet weet wat ze leuk gaat vinden..