43 Reacties

3 jaar geleden

Als je zwangerschap diabetes heb , heb je dan meer kans erop ? ik heb namelijk ook zwangerschap diabetes en sinds paar dagen ook jeuk aan heel me lichaam

3 jaar geleden

Reactie op I2023

Als je zwangerschap diabetes heb , heb je dan meer kans erop ? ik heb namel ...
volgens wat ik allemaal heb gelezen kan het wel voorkomen. Dus ik zouz eker even bellen ga ik ook maandag doen en dan gewoon geen genoegen nemen met een geruststellende info maar prikken voor cholestase en dat herhalen om de twee weken kan namelijk nu nog goed zijn maar over twee weken al hogere galzuren aangeven

3 jaar geleden

Reactie op I2023

Als je zwangerschap diabetes heb , heb je dan meer kans erop ? ik heb namel ...
ik heb ook egt bovenbuik pijn al 2 dagen. dat kan ook een symptoom zijn

3 jaar geleden

Yep.. ook sinds deze week zwangerschaps cholestase en sinds maand zwangerschaps diabetes. Heb je al bloed geprikt?

3 jaar geleden

Reactie op Li88

Yep.. ook sinds deze week zwangerschaps cholestase en sinds maand zwangersc ...
wat waren je waardes? ik neem aan dat je ook rond de 30-32 weken zwanger bent? of verder?

3 jaar geleden

Reactie op Li88

Yep.. ook sinds deze week zwangerschaps cholestase en sinds maand zwangersc ...
heb je ook medicatie gekregen al?

3 jaar geleden

Bij mijn vorige zwangerschap cholestase gehad en toen homeopathische druppels ingezet. Hierdoor de waarden ook naar beneden en klachten verminderd. Nu heb ik preventief homeopathische middelen en let ik op wat ik eet met supplementen. Nu 32 - 33 weken zwanger en nog geen klachten. Het ziekenhuis adviseert 37 wkn inleiden…. Vraag de vroedvrouw Margot heeft een duidelijk artikel geschreven over cholestase. Ik vond het achteraf jammer dat ik me toen zo onder druk heb laten zetten met inleiden. Dat gaat nu niet meer gebeuren want er is zo weinig bekend over cholestase en de onderzoeken zijn heel klein…..

3 jaar geleden

Reactie op sjaqie33

Bij mijn vorige zwangerschap cholestase gehad en toen homeopathische druppe ...
zou je willen delen welke homeopathische middelen je neemt? ik heb vandaag geprikt en ik had een 4 als galzuur waarde maar mijn ALAT en ASAT waren wel hoog. Ik mag nu over een week weer prikken.

3 jaar geleden

Reactie op Andsero22

zou je willen delen welke homeopathische middelen je neemt? ik heb vandaag ...
Ja dat is dus heel persoons gericht. Er staat geen naam op de bijsluiter omdat het persoonlijk voor mij is gemaakt op basis van een consult bij de Homeopaat. Het is een vloeistof en Reukstof maar kan dus per persoon verschillen denk ik.. Ik heb zoiets van baat het niet dan schaadt het niet… maar je Galzure waarden zijn dus nog helemaal prima! Ik zou als ik jou was wel met je verloskundige overleggen over het opnieuw prikken. Heb je echt klachten.. Mijn ervaring is als je eenmaal onder het bewind van het ziekenhuis komt, kom je er niet meer weg… Of je moet dat geen probleem vinden. Probeer op je vocht inname te letten… vitamine D bij te slikken? Ik neem de Vita kruid supplementen van Mama. Maarja geen idee of dat echt effect heeft. Ik voel me wel heel fit!

3 jaar geleden

Reactie op sjaqie33

Ja dat is dus heel persoons gericht. Er staat geen naam op de bijsluiter om ...
Ja ik ben al medisch dus ik heb alleen afspraken in het ziekenhuis. ze hebben me al gevraagd volgende week weer te prikken. vooralsnog hebben zij nog geen opmerkingen gemaakt voor vroegtijdig inleiden of iets. ik wordt in de gaten gehouden en mijn plan is ook om zoiezo wekelijks te kijken naar mijn waardes.

3 jaar geleden

Reactie op sjaqie33

Ja dat is dus heel persoons gericht. Er staat geen naam op de bijsluiter om ...
ik weet niet in hoevere voeding gaat helpen maar ik doe mijn best om zoiezo niks gegrituurd of te vet te eten. rode bieten en spitskool en kurkuma is volgens oma goed dus die gebruik ik nu meer in saldes etc

3 jaar geleden

Ik heb sinds gistermiddag last van jeuk. Eerste instantie op meerdere plekken op het lichaam nu met name nog in de handen, ook vannacht wat heel vervelend was. Sommige momenten ook andere plek even. Is het bij evt cholestase van belang meteen te bellen? Of kan ik dit een paar dagen afwachten of het weer weg trekt. Wel eerder jeuk gehad maar dan was het met een paar uurtjes weer weg.

3 jaar geleden

Reactie op imke27

Ik heb sinds gistermiddag last van jeuk. Eerste instantie op meerdere plekk ...
Ik zou gelijk even met de VK bellen! Ik had 2 dagen jeuk toen ik haar sprak en moest gelijk de zelfde dag nog laten onderzoeken. Ze nemen daar geen risico's mee.

3 jaar geleden

Reactie op Li88

Ik zou gelijk even met de VK bellen! Ik had 2 dagen jeuk toen ik haar sprak ...
heb gisteren toch nog gebeld idd. ze vermoeden geen cholestase aangezien ik met name jeuk op handen heb en niet op mijn voeten. En hier kun je alleen nog op afspraak prikken dat kon op z'n vroegs maandag dus nog even afwachten.

3 jaar geleden

Ik ben even benieuwd, kregen jullie de jeuk klachten zo uit het niets? Ik ben 35 weken en heb sinds een paar uur overal jeuk maar voornamelijk bij mijn voeten en handen. Ik weet niet zo goed of dit iets is waar ik morgen voor moet bellen of gewoon even het weekend moet afwachten.

3 jaar geleden

Reactie op LAMela89

Ik ben even benieuwd, kregen jullie de jeuk klachten zo uit het niets? Ik b ...
Ik zou niet afwachten maar morgen bellen. Dan kun je meteen nog getest worden. Een weekend wachten is wel lang.

3 jaar geleden

Reactie op LAMela89

Yep! Gelijk bellen! Kwam bij mij ook uit het niets, werd er gek van! Nu 1.5 maand verder en waardes zijn gelukkig inmiddels iets gedaald. Waren eerst 36, daarna 9 en vandaag 19. Jeuk is nu ook aanzienlijk minder, maar ben wel medisch geworden en word wel ingeleid met 39 weken.

3 jaar geleden

Reactie op LAMela89

Zeker bellen. Ik had hetzelfde en moet ingeleid worden. Bij mij kwam het in 1 nacht vanuit het niets op, begon idd bij voeten en handen. Mijn waardes waren al best hoog. Niet om je bang te maken, maar zeker bellen

3 jaar geleden

Vandaag 36+2 weken en ineens jeuk op beide voetzolen. Merkte het net pas op bij het douchen. Daarnaast heb ik een branderig gevoel in beide kuiten, alsof ze verbrand zijn door de zon. Het oogt ook een beetje rood. Zou dit kunnen passen bij cholestase?

3 jaar geleden

Ik zie ook dat ik ineens meer vocht vasthoud, dus vraag me af of het ook daardoor zou kunnen komen.