14 Reacties

2 maanden geleden

Wij nemen ze overal mee heen. Als ze echt moe worden gaan ze vanzelf even zitten/slapen

2 maanden geleden

Wij nemen ze wel gewoon mee.. als ze wel moe wordt valt ze vanzelf een x in slaap in de kinderwagen

2 maanden geleden

Zou je niet zo druk maken 😄 als ze moe zijn vallen ze vanzelf in slaap in de wagen. En anders niet 😆

2 maanden geleden

Ik vind het altijd een beetje makkelijk om te zeggen ‘als ze moe zijn slapen ze wel’ want dat is geregeld pas na een uur huilen en slaap weigeren. Niet per se gezellig in een museum… Is het een optie om hem in de draagdoek een dutje te laten doen? Of anders na de lunch een rustig plekje zoeken met hem zodat hij toch even kan slapen. Misschien zelfs in de auto, als hij dat wel gewend is.

2 maanden geleden

Ik probeer ook altijd zoveel mogelijk rekening te houden met haar slaapjes. Als ze die overslaat, wordt ze namelijk stront vervelend en heb ik het echt niet leuk. Niet dat ze gaat huilen ofzo, maar ze wordt dan gewoon hyperactief en wil dan weer dit, dan weer dat. En dan kan ik er steeds achteraan wat dus niet chill is. Bij mij slaapt ze in de wagen ook (meestal) niet, maar wel in de draagzak. Dus met zo'n uitje zou ik haar dan in de draagzak doen en idd er vanuit gaan dat ze in de auto slaapt (daar slaapt ze altijd wel heel goed).

2 maanden geleden

Nu ze 1 slaapje doen, probeer ik dat wel te respecteren (met wat speling). Er wordt wel verwacht om er heel lang bij te zijn met zo’n kleintje. Hoe lang is het rijden? Dat ligt er natuurlijk ook wel aan hoe lang je kindje kans heeft om te slapen.

2 maanden geleden

Mijn zoon slaapt buiten zijn bed maximaal 30 minuten en niet in de kinderwagen. Dus alleen in de auto, draagzak of kinderdrager. Als het echt een leuke dag is en wij er zelf positieve energie van krijgen dan neem ik het voor lief dat het een dagje minder slaap is en probeer hem op tijd in bed te doen en de dag erna de ruimte te geven om iets eerder aan het middag slaapje te beginnen. Als we het zelf niet super leuk vinden dan is het mee met de lunch en vroeg naar bed 's avonds OF thuis slapen en later aansluiten en mee dineren. Als daar geen rekening mee gehouden wordt dan is het jammer. We zitten nou eenmaal in een fase dat je niet alle vrijheid hebt. Ik zou ook het liefst een goede slaper hebben 🤷🏼‍♀️ Echter merk ik dat de mensen waar we graag dagjes mee weg gaan het begrijpen dat we soms minder flexibel zijn. Er wordt dan vooraf overlegd wat bij ons mogelijk is met onze zoon. Dus eigenlijk hebben we dit nooit zo. Verder vind mijn zoon deze mensen ook leuk en houd hij het allemaal beter vol omdat hij omringt wordt door leuke en liefdevolle mensen.

2 maanden geleden

Laatst heb ik het maar eens geprobeerd een dagje weg naar mn ouders die op vakantie waren. Toen kon ze in de caravan slapen. Nou dat wou ze echt niet!! Maar: tot mijn verbazing ging ze wel in de buggy slapen. Een uurtje later dan normaal met haar knuffel speen en een dekentje. Ik had dus drama verwacht maar t viel mee. Als je het echt niet wil dan is het jou keus en dat moeten ze het respecteren. Jij bent degene die er druk mee is als het niet lukt. Heel mooi omschreven hieronder door Bosdieren 🩷👌🏼

2 maanden geleden

Wij hebben afgelopen weekend familiedag gehad. Slaapje in de auto gepland, maar mislukt. Kind was volledig over de rooie in de avond. Vollédig hysterisch. Ik vind het ook echt heel erg puzzelen met dit soort dingen. Ik neem haar vaak dan even een tijd in de draagdoek. Ze slaapt daar niet meer in, maar komt dan wel tot rust. Maar dat was dus niet genoeg op zo'n drukke dag als dit

2 maanden geleden

Thanks all. Het is 1,5u rijden dus gaan wel uit van slapen onderweg, meestal lukt dat wel. Dragen is hier geen succes meer. Vind het ook een erg lange dag zo ( voor mezelf al🫣) en had het fijn gevonden als het was overlegd maar goed it is what it is. Gezien de fase waar die in zit en doorkomende tanden voorzie ik sowieso gedoe de gehele dag (wil niet in kinderwagen, eet niks, wil niks 🙄) dus vind het slapen gewoon belangrijk. Zal je zien dat ie alsnog super vroeg wakker is en gewoon op de vroege tijd gaat slapen in de auto, niks aan t handje 😂 doen we nu moeilijk om niks haha. Nouja we dubben nog even verder , komt vast allemaal wel goed op dag zelf.

2 maanden geleden

Ja wij nemen haar mee en zien wel. Maar ik snap je struggle wel, je wil gewoon dat je kind lekker zijn/haar rust kan pakken. En als hij zij doorhaalt, dat kan, maar dan vind ik én een museum én uiteten daarna met deze leeftijd geen aantrekkelijke gedachte… die leeftijd heeft daar gewoon helemaal niets aan. Willen de wereld ontdekken en niet zitten/liggen wachten totdat iedereen het gezien heeft en daarna z’n bord met eten (eindelijk) leeg heeft. Ik vind niet dat je moeilijk doet. Dat je kind nog even z’n ochtendslaap pakt voordat hij naar het museum gaat en uit eten, vind ik het minste wat je ‘m kan geven ☺️

2 maanden geleden

Wij hebben het met onze zoon een aantal keer geprobeerd. Dat liep uit op een drama. Lees: niet willen slapen. Veel huilen. Daar de nacht en volgende dag nog steeds plezier van hebben..... Toen hebben we gezegd we doen het niet meer. En ja dan deden we maar moeilijk 🤣. Onze dochter slaapt nu wel wat makkelijker in de auto en buggy en zou ik het misschien wel eerder proberen.

2 maanden geleden

Ben wel benieuwd hoe het je is vergaan maar denk dat vandaag de dag is. Succes! Haha

2 maanden geleden

Reactie op babydeN

Ben wel benieuwd hoe het je is vergaan maar denk dat vandaag de dag is. Suc ...
Het was gister 😄 Het is meegevallen. Maar zijn wel na de lunch aangesloten en hij heeft gelukkig op heenweg uurtje slaap gepakt. Fanatiek naar speeltuin laten gaan sochtends al zodat ie moe genoeg was voor te slapen in auto. Blij dat we dat zo gedaan hebben want eerder had hij echt niet gaan slapen. Overdag alles prima, in auto op weg naar restaurant 15min powernap en vervolgens ging t wel redelijk in het restaurant. Daarna was meneer wel dermate oververmoeid dat ie in auto terug niet meer ging slapen, pas sliep toen we 22.30 thuis waren 🫣 en vanacht 3x ging spoken en nu uiteraard fanatiek lang slaapt smiddags. Wat een gedoe met slapen voor een dagje uit zeg 🫠 maar ach, hij heeft t goed gedaan.