12 Reacties

één maand geleden

Misschien altijd wat frambozen/aardbeien/komkommer bij de hand hebben en dat dat altijd mag? Water aanbieden?

één maand geleden

Brood in de ochtend geven? Maakte hier veel verschil in de dag met z’n ‘ honger’ nog een lekkere eter daar niet van.

één maand geleden

Herken je probleem, hier blijft ze me smakkend aankijken. Boos worden als ze niets krijgt en snel jengelig bij honger. Ontbijt: 2 boterhammen + beker melk Tussendoor: fruit Lunch: 2 boterhammen Tussendoor: cracker Tussendoor: rauwkorst/koekje Diner: goed gevuld bordje + beetje kwark/yoghurt Voor bed: fles 150 cc Daarbij nog 3 a 4 bekers water verspreid. CB gaf aan dat een extra boterham met gezond beleg echt geen probleem is. Zelf merk ik dat pap (brinta/havermout)in de ochtend geven erg goed werkt t/m de lunch. Ik heb nu ook altijd een zakje mini soepstengels bij me, die werken ook wel oké

één maand geleden

Herkenbaar! Onverzadigbaar. Boos als wij iets eten en zij dar niet mag. Ik laat haar gewoon schreeuwen hoor. Jammer dan. Ze krijgt genoeg, maar moet ook leren dat het niet de hele dag om eten draait.

één maand geleden

Hier is t op en af, soms avond eten gewoon weigeren en dan weer dagen waar hij na z’n gebruikelijke ontbijt/lunch/diner meer wil. Wij laten met de hoofd maaltijden net zoveel eten als die wil, dan komt hij daarna vaak met 1 tussendoortje goed de tijd tot de volgende maaltijd door. Vaak is het: Ontbijt met groot bord granenpap en een klein handje fruit Tussendoor fruit een groot stuk en een klein stuk (bijv kiwi en banaan Lunch 2 boterhammen en soms nog wat erbij Tussendoor yoghurtje en/of mais stengels Avond eten met de pot mee zoveel die wil Fles van 150cc voor bedtijd

één maand geleden

Herkenbaar! Zodra ze er ook maar lucht van krijgt (tafel dekken of gerommel in de keuken) is ze niet te houden... ze blijft huilen/krijsen en naar haar eetstoel wijzen. Ze stopt pas als ze eet. En als het op is is het ook vaak huilen, ongeacht de hoeveelheid. En ze krijgt hier ook echt genoeg. Vind het lastig en soms frusterend... dus ik hoop dat iemand hier met een tip komt

één maand geleden

Hier ook een echte hongerlijer al vanaf het begin 😅 Ik ben wel heel erg blij dat ze zo goed eet en overal enorm van geniet alleen soms is het inderdaad ook lastig. Ik kook nu altijd s’ochtends al zodat ik het s’avonds alleen nog hoef op te warmen dat scheelt wel in ‘wachttijd’ voor haar. Ik merk ook als ik haar na haar middagslaapje echt een goed tussendoortje geef (dus vaak een bak met fruit en 1 of 2 crackers) ik haar de rest van de tijd niet meer hoor. 😊 Het is vooral belangrijk om het niet de hele tijd aan te blijven bieden maar op vaste momenten. Maarja dat is soms makkelijker gezegd dan gedaan. 😅

één maand geleden

Misschien ook kijken naar wat je geeft? Zitten er voldoende eiwitten en vetten in de maaltijden? Dat zorgt voor een langer verzadigd gevoel, denk aan pindakaas, volle yoghurt, roomboter, Brinta pap met geraspte noten, avocado, eieren.

één maand geleden

Reactie op Soes87

Misschien ook kijken naar wat je geeft? Zitten er voldoende eiwitten en vet ...
Wanneer je bijv fruit geeft altijd iets eiwitrijks en vets aanbieden. Zonder dat geeft fruit een enorme piek in de bloedsuiker en vervolgens een dip. Hierdoor krijg je weer honger naar eten. Door vetten en eiwitten toe te voegen blijft je bloedsuiker stabiel.

één maand geleden

Hier hetzelfde! We hebben net de ochtendfles en avondfles vervangen voor pap en smiddags 3 boterhammen. Lijkt nog niet genoeg 🫨

één maand geleden

Heel herkenbaar ja! Ik hoor in de omgeving juist veel eet weigeraars maar mijn dochter eet zowat alles 😅 en eet ook echt altijd dr bord leeg, weet gewoon niet wanneer het genoeg is, sinds tijdje ook hele tijd etee hap hap en veel huilen. Ik geef ook al redelijk veel denk ik, pap/griekse yoghurt met vanalles erin, fruit met gemalen zaadjes, 2.5 boterham, avocado, zelfgemaakte snackjes. Paar dagen achter elkaar na flink avondeten nog yoghurt en heb ik dr tot 2x toe niet in slaap gekregen, bleef hap hap roepen, uiteindelijk nog een banaan gegeven en toen ging ze slapen 😵‍💫pff. Ze wordt ook boller heb ik het idee, maar goed als ze erom vraagt? Wordt er wel onzeker van maar denk gezonde dingen geven dan komt het vast goed 👍🏻

één maand geleden

Wij geven smiddags als we thuis zijn vaak warm eten. Prutje van gisteren bijvoorbeeld of een potje. We merken dat een boterham niet verzadigd. Of juist savonds alleen een boterham