8 Reacties

4 maanden geleden

Onze twins gaan nu wel al een tijdje veel moeilijker slapen in de avond maar sinds die hitte vandaag was het extra pittig 🥴 We hebben ze pas in hun bedje gekregen rond 22u30. Tot vlak ervoor waren ze allebei nog hyperactief aan't spelen maar toch lastig van vermoeidheid. Ik heb het opgegeven van mij er druk in te maken dat ze niet om 19u in hun bed te krijgen zijn 😅 Dan slapen ze maar wat minder maar zo'n pak later naar boven gaan, zorgt er wel voor dat ze veel sneller in slaap kunnen vallen... 🤷🏼‍♀️ Wij hebben in elke ruimte in huis een waaier staan nu want pfff 🥵

4 maanden geleden

Wij hebben twee airco's in huis, ieder eentje voor bij de twee kids op de kamer. Ons huis word en de kamers worden met dit soort dagen echt makkelijk 30 graden of meer. Dat trekken ze niet! De oudste was vannacht ook al een keertje wakker geworden en mijn dochter van 14 maanden sliep ook onrustig. Als we dat niet hebben slaapt ze hier in een romper en dun slaapzakje ( mouwloos), zonder vind ze anders een beetje moeilijk. Wat we ook vaak doen is vlak voor slapen in bad, echt even snel afkoelen en dan naar bed. Soms helpt dat een beetje. En een beetje volhouden en accepteren dat het even anders is deze dagen 🥵

4 maanden geleden

Slapen in een romper. Overdag alles dicht zodat de warmte zo min mogelijk binnen komt. Thee geven zodat hij iet te koud drinken binnen krijgt. Lauw badje En er vrede mee hebben dat het even zo is.

4 maanden geleden

Mijn kinderen hebben het van mij. Gaan heel goed op deze warmte! Heerlijk! 🥰👏🏻 slapen dus ook echt als roosjes! En oudste gewoon met een dekbed en jongste in een korte mouw romper en slaapzak zonder mouwen. Mag van mij tot eind september dit weer zijn 😍

4 maanden geleden

Wij zijn op vakantie in Italië met 38 graden en geen airco. Het is echt flink aanpoten met het slapen. We laten hem nu in zijn luier en een korte broek slapen ipv een romper. En de ventilator aan lijkt hem wel goed te doen. Maar het in slaap krijgen is drama 🥲

4 maanden geleden

Je zou kunnen proberen hem in alleen een luier te laten slapen of eventueel een luier en een hydrofiele slaapzak. Is toch net wat luchtiger als een romper denk ik

4 maanden geleden

Hier valt het gelukkig mee. Ik houd alles zoveel mogelijk dicht overdag, ook gordijnen en rolluiken. Het is nu een graad of 26 op de kamers, wel warm, maar ze slaapt gelukkig gewoon normaal. Ik las wel net deze tips bij ouders van nu, misschien heb je er wat aan: https://www.oudersvannu.nl/baby/kinder-en-babykamer-verkoelen-handige-tips-om-de-temperatuur-te-laten-dalen~9144828?kl=7955&ku=141699&utm_source=SIM&utm_medium=email&utm_campaign=20240719-OVN_GENERAL&utm_content=&utm_term=a_5625 En gelukkig wordt het na vandaag weer wat koeler 😅

4 maanden geleden

Wij laten haar slapen in luier en slaapzak 0.3 tog. En we hebben een Duux ventilator die echt amper geluid maakt!