31 Reacties
10 maanden geleden
Hoe oud is je kindje? Wij hebben meerdere malen gevlogen met onze kleine. Ik neem altijd verschillende speelgoedjes mee en lekkere snacks. Het enige waar ik nog niet helemaal over uit ben is wat nou handig is qua kinderwagen/buggy/maxi cosi. Hoe gaan jullie dat doen?
10 maanden geleden
Wij zijn met zoon toen hij 9mnd was ook naar Bali gevlogen.
Tips zijn vooral,
Iets drinken bij stijgen en landen (gaat vooral om het slikken)
Tijdig aangeven bij cabine/restaurant personeel als je iets opgewarmd wil hebben, mijn ervaring is dat het lang kan duren en loeiheet terug komt🙈
Natuurlijk allerlei speeltjes om af te wisselen
Neem echt ruim genoeg luiers mee voor onderweg, onze kleine kreeg diarree en hebben moeten scharrelen bij anderen want hadden niet genoeg 😱 konden we ook bij tussenlanding niet krijgen.
Oh en genoeg zetpillen mee, konden wij toen niet aan komen daar (is wel bijna 12 jaar terug)
En vooral, lekker genieten!
10 maanden geleden
Wat ik heel prettig vond op het vliegveld, was dat mijn dochter toen dicht bij mij in de draagdoek zat. Hierdoor was zij heel relaxt en ik ook; geen enkele mogelijkheid om haar kwijt te raken 😆 Ook in het vliegtuig had ik haar veel bij me in de draagdoek. Het gaf mij de rust mbt luchtzakken enzo. Eigenlijk hadden we een riem voor haar gekregen, maar dat voelde maar als een schijnveiligheid. Die deden we wel om als ze aan het spelen was enzo, maar voor het slapen kwam ze bij me in de draagdoek.
10 maanden geleden
Dankjewel allemaal voor de tips! Ik zal idd een update geven! Hij is bijna 8 maanden
10 maanden geleden
Ben mega benieuwd en zie er wel wat tegen op om zo lang te vliegen met een kleintje 🥲
10 maanden geleden
Een thermosfles met heet water meenemen en een flesje koud water, zo kun je heel gemakkelijk zelf een flesje op juiste temperatuur maken! Wachten op een flesje als je kleintje honger heeft is geen pretje natuurlijk en dat kan in een vliegtuig nogal lang duren. Je mag dit gewoon meenemen door de douane! Wij vonden het ideaal.
10 maanden geleden
Reactie op Mamsiemoesie
Wat ik heel prettig vond op het vliegveld, was dat mijn dochter toen dicht ...
Wij vlogen met Singapore Airlines en moesten dus ook in de draagzak de riem omdoen.... We hebben hem dus 1x wakker gemaakt tijdens het zo rustig mogelijk proberen de riem om te doen tijdens turbulentie. Daarna dus altijd maar de riem omgedaan in de draagzak zodat het niet nog een keer zou gebeuren 😅
We deden dan eerst de kleine in de draagzak, dan de riem om zijn middel+de draagzak en bij turbulentie deden we dan mijn riem door die van hem. Totaal zinloos natuurlijk, want de draagzak zorgde er wel voor dat hij niet weg kon bij mij, maar de stewardess stond erop 😬😉
Draagzak was hier ook echt de uitvinding. Wij vlogen naar Nieuw-Zeeland en hij heeft van de 2x 24u vliegen denk ik 10 minuten gehuild.
Paar verschillende speeltjes mee, draagzak om te slapen en de borst zodra hij begon te piepen maar niet hoefde/wilde te slapen. Werkte perfect!
Ik legde hem inderdaad aan de borst tijdens stijgen en dalen. Bij het stijgen wel echt pas als het vliegtuig vaart ging maken op de baan. Want soms duurt het taxiën zo lang dat hij anders al uitgedronken is voor je echt opstijgt.
Bij dalen sliep hij 1x, dus niet aan de borst. Maar toen werd hij huilend wakker (wss dus oorpijn). Was sneu. Dus de vlucht erna toch maar wakker gemaakt toen onze eigen oren begonnen te ploppen en aan de borst. Geen kik gegeven.
10 maanden geleden
Reactie op rosalie567
Ben mega benieuwd en zie er wel wat tegen op om zo lang te vliegen met een ...
Als je zelf relaxt bent is je kindje het waarschijnlijk ook! Wij hebben dus 2x 24 uur gevlogen zonder gedoe. Het kan!
10 maanden geleden
Een koptelefoon op zetten tijdens het stijgen en dalen werkt bij onze kleine erg goed. Heeft nog geen een keer een kik gegeven in het vliegtuig 🤗
10 maanden geleden
Wij vliegen dit weekend naar Australië met onze 7 maanden oude baby dus ik ben ook erg benieuwd naar tips. Op kortere vluchten vond ik het fijn om bij een baby bassinet te zitten zodat ik mijn baby even kon neerleggen om te slapen of spelen. Vaak kun je voor een beetje extra een voorkeursstoel vooraan boeken. Een klein flesje melk of water is inderdaad handig voor opstijgen en landen. Neem genoeg spenen mee en extra setjes kleding voor baby én jezelf. Werk ook met laagjes kleding want vliegtuigen kunnen heel koud of juist erg warm zijn of een vervelende tocht hebben. Wij hadden ook een dun lakentje /dekentje mee voor onderin de bassinet of over de baby. Ik had ook een grotere doek mee voor borstvoeden en om de baby af te schermen van fel licht, bv tijdens slaapje. Een draagzak is handig met aan boord gaan. Wij hebben de Jools Aer+ die opvouwbaar is en meekan in de cabine. Fijne reis!
10 maanden geleden
Reactie op LC2023
Wij vliegen dit weekend naar Australië met onze 7 maanden oude baby dus ik ...
Handige tips! Met welke maatschappij heb je gevlogen dat je de joolz aer mee mag nemen naar binnen? En hoe doe je het dan in lnd van bestemming als je met de auto reist?
10 maanden geleden
Reactie op LC2023
Wij vliegen dit weekend naar Australië met onze 7 maanden oude baby dus ik ...
Hi, is jouw ervaring dat als je de baby bassinet erbij aanvraagt je dan ook echt nog specifiek om die stoelen daarbij moet vragen?
Wij hebben vluchten naar Japan geboekt en de baby bassinet aangevraagd en bevestigd gekregen. Ik ga er eigenlijk wel vanuit dat we ook de stoelen daarbij hebben. Benieuwd naar jouw ervaring. (Misschien ligt het wel aan de vluchtmaatschappij waarmee je vliegt?!)
10 maanden geleden
Reactie op prinsesjevanmama
Handige tips! Met welke maatschappij heb je gevlogen dat je de joolz aer me ...
Ja hij is goed opvouwbaar en zou door de meeste airlines geaccepteerd moeten worden, is ons verteld. Ik heb tot nu toe met Lufthansa en Egyptair gevlogen. Met de eerste hadden we de Joolz in de cabine en autostoeltje op een lege stoel naast ons. Met die laatste airline heb ik de buggy + autostoeltje in het ruim laten plaatsen voor instappen, dus niet meegenomen in de cabine.
10 maanden geleden
Reactie op Lisfgn
Hi, is jouw ervaring dat als je de baby bassinet erbij aanvraagt je dan ook ...
Bij ons was het eigenlijk net andersom, na het reserveren van de juiste stoelen hoefden we de bassinet niet meer apart te reserveren. Tot nu toe was dat zo bij Egyptair en Qatar Airways. Als je bevestiging hebt gekregen lijkt me dat ook prima!
10 maanden geleden
Reactie op Lisfgn
Wij gaan ook naar Japan dit jaar!
Ik heb overigens begrepen van ons tussenpersoon dat het reserveren van de bassinet geen garantie geeft dat je er ook een krijgt. First come first serve werd ons verteld.
Onze stoelen zijn wel specifiek geboekt op de plek waar ook bassinets kunnen hangen.
Wij vliegen met Cathay Pacific.
10 maanden geleden
Reactie op LeNon
Ik heb overigens begrepen van ons tussen ...
Zo snel mogelijk inchecken vanaf het moment dat het kan gaf alleen de garantie dat we dan een bassinet hebben. Al lijkt het me sterk dat ze állemaal bezet zouden zijn in 1 vlucht, maar je weet het nooit
10 maanden geleden
Reactie op LeNon
Ik heb overigens begrepen van ons tussen ...
Je kan het direct na het boeken regelen, dat hebben wij gedaan. En we hebben de bassinet 👌
Wist even niet zeker of we dan wel daar konden zitten al zou het natuurlijk raar zijn als dat niet zo was, maar gecheckt en de stoelen zijn dan ook direct erbij geboekt. Zonder extra kosten dus. Dus het feit dat we met baby reizen heeft ons dat geld nog bespaard ook 😄
10 maanden geleden
Reactie op Lisfgn
Wij hebben wel de bassinet toegewezen gekregen bij klm voor vlucht naar zuid Afrika maar in eerste instantie zat alleen mijn man erbij en ik en de vriendin die ook meereist zaten 10 rijen naar achter.. omdat ik platinum ben met flying blue ben ik nu wel kosteloos verplaatst naar de stoel naast mn man maar voor die vriendin moeten we bijbetalen ondanks dat we 1 reisgezelschap zijn..