10 Reacties
2 jaar geleden
Wat pittig! Zeker met nog 4 dagen erbij werken en dan je zoontje erbij hebben. Heel veel respect voor jou!
Als ZZP'er kan hij niet zijn eigen uren een beetje aanpassen? Dat hij een dag wat later begint waardoor jij kan uitslapen? Of gewoon een dag als hij vrij is, jou laten uitslapen?
Ik ben ook de default ouder (op dit moment een thuisblijfmoeder, dus mag niet klagen maar vind het stiekem zwaarder dan fulltime werken 🙈) en ervaar wel hetzelfde hoor. Veel pittige nachten (gehad) en mijn vriend wordt er simpelweg niet wakker van. Hij werkt wel thuis maar doet ook in het weekend niet suuuperveel. Hij maakt een flesje, maakt een badje, pakt iets voor mij, maar doet weinig zelf. We hebben daar een gesprek over gehad en hij gaat het wel proberen. Ben jij al eens in gesprek geweest?
2 jaar geleden
Hoi.
Hier is dat ook zo.
Partner werkt 6 dagen op 7. Van 7u tot 19u. Soms nog later.
Ik wist ook daarvoor ik koos. We hebben nu 2 kindjes samen. Geen problemen tussen ons hoor. Maar soms is het wel lastig dat 'alles' op mijn nek komt.
Nachten zijn altijd voor mij. De papa doet het laatste flesje rond 23u bijna altijd.
2 jaar geleden
Reactie op -Elvira
Wat pittig! Zeker met nog 4 dagen erbij werken en dan je zoontje erbij hebb ...
Nou dat is het vaak hij begint laat en werkt tot in de nacht. Dan wil hij uitslapen, want anders is de dag zo lang. Snap ik ook wel. En zijn werk/branch zijn gewoon die uren vaak. En tja als hij vrij is maar 4 uur thuis komt wil ie niet ons zoontje al om 6/7 hoeven doen. Snap ik ook. Is ook geen onwil. Maar soms dan baal ik en vind ik het zwaar 😮💨 huishouden mag ie meer in doen, weet ie ook. Maar hij ziet het niet of vind dat het later kan. Tja en dan ben ik ziek en lukt het mij niet en baal ik. Ach. Soms moet je gewoon even kunnen klagen. 🙈 doe ik ook richting hem hoor. 🤭
Maar met oog op toekomst naar een tweede. Tja het geeft wel twijfel of ik dat kan, met hoe het nu gaat zeg maar.
2 jaar geleden
Reactie op Frysfamke
Nou dat is het vaak hij begint laat en werkt tot in de nacht. Dan wil hij u ...
Fijn dat je ook tegen hem kan klagen! Doe ik ook, soms moet dat gewoon eventjes hoor. Huishouden is voor de meeste mannen wel een ding denk ik, vooral dat zien 😂
Schijnbaar is de overgang van 1-2 naar minder groot dan van 0-1. You got this eventually 😊
2 jaar geleden
Klinkt heel herkenbaar als onze situatie na de geboorte van onze eerste zoon. Mijn man zijn leven veranderde weinig omdat ik, zoals jij, bijna alles voor mij nam.
Nu ons tweede zoontje er is moet hij noodgedwongen ook meer opnemen. Hij vindt de overgang van 1 naar 2 veel lastiger dan ik.
2 jaar geleden
Dit klinkt erg pittig inderdaad. Is het een optie om eens rond de tafel te zitten en samen te kijken hoe je de situatie wat dragelijker kunt maken en meer in balans voor jouw gevoel? Kan hij andere klussen aannnemen of zijn werk iets anders inrichten?
Werken en tegelijkertijd voor je zoontje zorgen klinkt ook erg stressvol, ik zou dit niet kunnen. Zou jij evt een oppas kunnen regelen die jou af en toe komt helpen?
Ik zou dit zeker proberen te bespreken en aan te pakken voordat het je relatie negatief gaat beïnvloeden en zeker voordat je aan een tweede begint. Heel veel succes!!
2 jaar geleden
Jeetje wat pittig! Ik werk ook 4 dagen en wij verdelen de taken vrij goed, maar ik vind het ook al heeel pittig. Heel veel respect voor jou, heel erg knap!!
Misschien kun je afspreken dat je op vaste momenten even een dag/avond voor jezelf hebt? Al is het maar 1x in de maand dat je partner even alles overneemt! Desnoods met een oppas.
2 jaar geleden
Wat zwaar! Ik ben ook default ouder, wat zich uit in dat ik meer denkwerk doe en de kinderen eerst naar mij komen met problemen etc. Maar mijn man kookt eigenlijk altijd, neemt 1 voeding ‘s nachts voor zijn rekening (ik doe de andere). Hij wordt er ook niet wakker van maar ik mep hem wel wakker (dan is hij chagrijnig maar ach, niet mijn probleem).
Ik ben nu ziek (keelontsteking) en dan neemt mijn man meer voor zijn rekening in het huishouden. En er blijft ook wat liggen, maar dat is dan maar zo. Ik moet hem wel altijd vragen dingen te doen, of in het weekend maken we een lijstje met dingen die we gedaan willen hebben en dan vinkt hij net zo goed dat lijstje af als ik. Over het algemeen zien mannen het anders gewoon niet..
Zou het helpen om je kind wel naar de opvang te sturen als je thuis werkt? Dat hebben wij wel en dat maakt dat ik op een thuiswerkdag ook wat tijd voor mezelf heb.
En wij hebben een hulp in de huishouding 1x per week, dat scheelt ook echt een hoop (aanrader als je financiën het toelaten).
2 jaar geleden
Dit is zo herkenbaar en het allerbelangrijkste hierin is blijven praten. Het gesprek blijven aankaarten, het zal zeker niet in 1x meteen veranderen, maar zolang je open en eerlijk naar elkaar blijft, gaat dat met kleine stapjes vooruit wel goed komen.
2 jaar geleden
Wij hebben hier ook keuze gemaakt om opvang in te kopen. De oudste gaat naar de peuter. Zo heb je die dagen even om bij te tanken.