20 Reacties
3 dagen geleden
Hier zoontje 18 maanden loopt ook nog niet los. Toevallig vandaag bij CB geweest die maakte zich geen zorgen, omdat hij verder wel overal op klimt en goed kruipt. Loopt aan 1 hand of achter loopwagen, langs bank/stoelen etc. Dus de verwachting is dat hij wel binnen 1 maand los loopt.
3 dagen geleden
Mijn zoontje is bijna 18 maanden en kruipt ook nog. Afgelopen maandag begon hij uit het niks met stapjes te zetten, wel heel voorzichtig. Hebben het niet gestimuleerd, kwam echt uit het niks. Gisteren heeft hij geen stapjes gezet en zo vandaag wel weer.
Ik denk als we een maand verder zijn hij pas echt een beetje fatsoenlijk kan stappen
3 dagen geleden
Het enige wat ik kan zeggen is geduld. Hier loopt ze ook nog niet zo heel lang. Ze heeft heel lang gestapt langs de bank. En van de een op de andere dag liep ze los. Ik denk dat ze ook pas los gaat lopen als ze zelf het vertrouwen heeft dat het goed komt. Je kan natuurlijk wel haar proberen te laten over lopen van de een naar de andere persoon. Maar verder niet echt veel tips. Komt helemaal goed😊
2 dagen geleden
Hier ook een koppige meneer van 18 maanden haha. Hij is met alles wat later geweest (rollen, tijgeren, kruipen) dus de verwachting lag er al dat dit ook langer zou duren.
Ondertussen rent hij zowat langs de meubels, als jij maar iets van ondersteuning kan pakken. Ik denk dat hij het allang al kan, maar nog niet durft.
We wachten het gewoon geduldig af, en spelen wel veel spelletjes waar hij moet overlopen.
2 dagen geleden
Zoontje van 18 maanden, alleen maar aan het kruipen en staan. Tot 3 dagen geleden ging hij ineens los lopen.
Was ook bij de fysio geweest om te kijken voor een extra zetje, die kijkt ook naar de grove motoriek van het kind. Dus ben blij dat ik toch even geweest was.. zag geen gekke dingen en ik moest het ook de tijd geven.
2 dagen geleden
Reactie op L=
Yes, hier nog zo eentje ;) loopt al vanaf 13-14 maanden, maar verder dan ‘a ...
Onze meid kan veel woordjes zeggen en geluiden van dingen/dieren maken. Ze kan zich best goed uiten zo. Maarja die verschillen zie je dus vaak, of motorisch sneller of op het taalvlak sneller
2 dagen geleden
Reactie op XBeau
Het enige wat ik kan zeggen is geduld. Hier loopt ze ook nog niet zo heel l ...
Jaa het is echt een vertrouwensdingetje idd! Want je ziet dat ze het prima kan met twee handen.
Ja dat gaan we maar eens wat meer proberen, kijken hoelang ze het leuk vindt haha
Thanks!
2 dagen geleden
Hier twee kinderen die laat zijn met alle fysieke dingen: oudste dochter liep pas 2 dagen na haar tweede verjaardag echt los en de jongste begint nu met ruim 18 maanden pas net af en toe losse stapjes te zetten. Beide hypermobiel en ook gewoon voorzichtig dus het duurt wat langer, en heel eerlijk: ik vind het echt prima. Ze praten wel allebei vroeg en goed, jongste al twee woord zinnen en soms drie woorden, ook échte gesprekjes met heel duidelijk ja en nee enzo, ze kan zich heel goed uiten en luistert dus ook best goed, heel handig als je ze zo kan waarschuwen voor dingen voordat ze echt weg kunnen lopen. Ik heb persoonlijk liever deze volgorde dan andersom, veel gemakkelijker 😉 En ze gaan het echt vanzelf en vaak ook ineens doen, geen zorgen!
2 dagen geleden
Hier een tweeling van 18 maanden. Ik heb ze allebei zien lopen, ze kunnen het ook echt stabiel maar alleen als ze er zin in hebben. Ze kruipen nu voornamelijk nog.. super frustrerend. Qua praten is het ook nog niet helemaal waar het zijn moet, maar het blijft een tweeling dus wel hun eigen taaltje. We stimuleren het praten wel, hopelijk snel allemaal 🤞🏼
15 uur geleden
Onze zoon van net 18 maanden zet sinds een week een paar stapjes en zegt ook nog maar een paar woordjes. Het is onze derde en ze waren allemaal niet heel vlot met praten. Hij vind het allemaal wel best en is ook nooit gefrustreerd het heeft ook met het karakter van je kindje te maken.
3 uur geleden
Hier kan ze sinds een paar weken een paar stapjes zetten vanaf mij naar mn man bijvoorbeeld, dan laat ze zich echt in je armen vallen. En ze doet het alleen als we het vragen, "ga eens staan, kom", dan wil ze eerst kruipen dus zeggen we "neeee, lopen" en dan zet ze een paar stapjes. Maar meer dan dat is het nog niet. En vandaag liep ze voor het eerst uit haarzelf een paar stapjes van de tafel naar de bank.
We laten haar nu in elk geval elke dag die paar stapjes steeds zetten en dan komt het vanzelf wel goed