7 Reacties
6 maanden geleden
Mijn zoontje snapt ook geen enkele beker, drinkt erg weinig behalve zijn 3 flessen. Op de opvang drinkt hij vaak niks want dan wil hij geen fles van hen.
Sinds twee dagen snapt hij deze beker waardoor hij eindelijk wat slokjes binnen krijgt:
https://www.wehkamp.nl/mepal-mio-oefenbeker-300-ml-16718992/
Wie weet heb je daar wat aan!
En mocht ze wel goed eten: veel dingen met vocht geven. Zoals fruit en komkommer en (cherry)tomaatjes.
Tip om meer uit rietjes beker te laten drinken is om wat knijpfruit op het rietje te doen, dan zuigt ze daar op en krijgt ze meer water binnen.
6 maanden geleden
Wat bied je aan qua drinken? Hier blijven we bij het eten standaard water in een open beker of 360 beker aanbieden en dan neemt hij wel een paar slokjes. Tussendoor drinkt hij sinds een paar weken flesjes warme roosvicee, wel flink aangelegd. We wilden eigenlijk niet aan suikerhoudende dingen maar zijn ontlasting waren echt keiharde bowlingballen en soms echt bloed van het persen, dus nu heel erg blij dat hij door die warme roosvicee tenminste genoeg vocht binnen krijgt. Qua melk krijgt hij half volle melk en die wil hij ook graag een beetje warm.
6 maanden geleden
Heel herkenbaar! Onze kleine man snapt ook geen enkele drinkbeker. Steeds wisselen lijkt echter averechts te werken. Dus we houden het nu bij 1 soort beker. We kregen het advies van het CB om de flessen wel wat af te bouwen zodat er meer noodzaak is om wat anders te drinken. Hij krijgt nu zowaar af en toe wat uit de 360 beker.
6 maanden geleden
Mijn dochter snapte er ook niks van. Zodoende water gaan geven in de siliconen Done by Deer tuitbeker. Dit zette we gewoon aan der mond en dan goten we t dus in der mond en dan slikte ze wel. Even later kon ze er ook zelf uit drinken (heeft 2 handvaten en t komt er dus heel makkelijk uit). Van de week was een vriendin er met een kindje ong even oud, mn dochter zag haar uit de 360 beker drinken en ging er later ook mee spelen/drinken. Dus ik die weer op gezocht de volgende dag (want ja ik had ook alle bekers al gekocht). En nu pakt ze dsze opeens zonder problemen!! Ik blij want het is beter voor de mondmotoriek en die tuit beker knoeit erg als die op de grond ligt (geen antilek).
Dus ik zou nu voor de makkelijke weg kiezen zodat je kind vocht binnen krijgt en dan over poosje weer is 1 andere beker waar je voorkeur naar gaat aan bieden.