8 Reacties

één maand geleden

Hier twee grote eters, jongens, beide niks te dik. Meestal als de kinderen in de groei zijn dan eten ze meer. Weet niet of je dochter al loopt maar dan worden ze meestal weer dunner. Zolang je voedzaam en gezond eten geeft zou ik me niet te druk. maken. En anders een keer consultatiebureau bellen

één maand geleden

Hi! Ik weet niet precies op welke lijn mijn dochter zit/zat. Maar altijd ook al in de hogere lijnen. Ze is nu bijna 16 maanden en de laatste keer bij het cb met 14 maanden 12,5 kg en 81 cm. Ze woog met 5 maanden al meer als ik zelf met 12 maanden. 😅 Ik zelf was een hele slechte eter en ben groot geworden met elke dag aardappels en appelmoes tot ik ongeveer 12 jaar was. Mijn dochter daar in tegen groeide ‘enorm’ van mijn borstvoeding het cb vond het prachtig. Toen we met voeding mochten beginnen ging alles er in. Wij deden de rapley methode. Ze heeft ook echt tot 15 maanden enorme honger gehad alles draaide om eten leek het wel. Nu is het opeens gestopt een aantal weken geleden en is ze heel rustig en eet als nog lekker maar niet meer zo veel als normaal. Ze is ook echt wel een kop groter dan leeftijdsgenoten. Ik heb altijd gezegd ze heeft lekker een reserve voor als ze ziek is. Ze schiet nu ook zo de lengte in en dat babyvet (of eerder eten 🙈😂) is ook nu al minder. Mijn dochter eet ook alleen maar gezond en gezonder dan ik ooit heb gegeten in mijn hele leven haha. Zolang je normale voeding geeft lijkt mij er niks aan de hand. En eigenlijk iedereen om mij heen met kinderen van deze leeftijd hebben ook eet problemen dus ik ben erg dankbaar dat het hier nooit een strijd is en ze altijd al haar groente en fruit binnenkrijgt. 😊 Snap dat je er wel eens onzeker van wordt had ik ook als ze zeiden o wow wat is ze groot of ze lijkt al wel 2. Zolang ze gezond en gelukkig zijn doe je het goed. 😘❤️

één maand geleden

Reactie op Np22

Hi! Ik weet niet precies op welke lijn mijn dochter zit/zat. Maar altijd o ...
Ohja en het cb heeft bij mij er niks over gezegd trouwens alleen dat zo het zo fijn vinden dat ze zo goed eet. 😊

één maand geleden

Reactie op Np22

Hi! Ik weet niet precies op welke lijn mijn dochter zit/zat. Maar altijd o ...
Dankjewel voor je bericht 😘 ja maakt je wel onzeker. Op zich zou ik het prima vinden als ze op dr eigen lijn zou blijven maar omdat ze nu duidelijk naar boven schuift ben ik beetje bezorgd. Ik zal een cb bellen idd en proberen minder te stressen 😉

één maand geleden

Hoi! Hier een zoon van 3 die erg klein is maar qua gewicht echt flink is. Hij eet supergezond en ik wacht zijn groeispurt af. Ook een mooie reserve voor alle herfstziektes heeft hij dan denk ik dan maar. Ik maak me geen zorgen en ben blij dat hij eet en zolang het gezond eten is vind ik het helemaal prima.

één maand geleden

Ik zou echt het boek “poep dokter Junior” van Nienke Gottenbos kunnen aanraden! Daar staat ontzettend veel informatie in over voeding, wat is juiste voeding, maar ook wat kan je doen als je t idee hebt dat je kindje te zwaar is etc!! Ik denk echt dat het je kan helpen. Verder zou ik zeggen, misschien kan je kijken om ander soort eten aan te bieden ipv boterhammen zegmaar! Bijvoorbeeld gebakken of gekookt ei, avocado, blokjes kaas etc! Dus zegmaar goede vetten en eiwitten in plaats van koolhydraten die voornamelijk in een boterham zitten.. eiwitten en vetten geven sneller en langer een verzadigd gevoel ipv (snelle) koolhydraten En verder wellicht lekker snack groentes tussen door? Maar verder zou ik je er niet te druk om maken zolang ze gezond eet hoor!! Het komt meestal vanzelf weer in balans 🩷 je doet t goed als mama

één maand geleden

Reactie op HelloRose

Ik zou echt het boek “poep dokter Junior” van Nienke Gottenbos kunnen aanra ...
Ken ik niet, maar ga ik zeker eens naar kijken, dankjewel! Ook wel een goeie ja van dat brood, ik vind sowieso dat in NL altijd zoveel brood wordt geadviseerd maar vond alternatieven lastig. Dank voor je tips!

één maand geleden

Ben bij het cb geweest (ze zit nu op de +2 lijn en zat tot 9 maanden op de +0.5-1) en kan toch dat ze niet altijd eten bedoelt als ze eten zegt, die geven advies proberen kleinere porties en daarna proberen af te leiden.. ben benieuwd