Ons zoontje is nu bijna 14mnd, sinds een maand ongeveer tegelijk met dat hij kan wijzen, krijgt hij de ene na de andere driftbui.
Buitenshuis is het zo ongeveer het makkelijkste en vriendelijkste jochie dat je kunt tegenkomen, maar thuis (voornamelijk bij mij)....
Hij slaat om zich heen, gooit zijn eten incl. Bord en beker op de grond, maait alles van tafel en het lijkt wel of hij hele dag driftbuien heeft.
Hij wil ook zoveel zelf doen en als het niet lukt word hij boos, als iets niet mag word hij boos enz. Nu merk ik vooral als ik veel heb gewerkt dat dit gedrag veel erger is, logisch ook, maar echt.... doodvermoeiend en zo niet leuk op je vrije dag.
Het frustrerende vind ik vooral, dat mijn man minder waarde hecht aan grenzen aangeven en daar mag dus meer dan bij mij. Nu zitten we net aan tafel en zijn ze samen een hoop lol aan het trappen, zodra mijn zoontje naar mij kijkt veranderd zijn gezichtje van lachen naar serieus. Vervolgens gaat hij weer met papa verder gek doen en negeert mij volkomen.
Ik weet wel dat duidelijk zijn en grenzen aangeven uiteindelijk zijn vruchten af zal werpen, maar nu vind ik het vooral echt heel k*t.
Ik word dan eigenlijk vooral beetje boos en teleurgesteld in mijn man, die zegt namelijk ook nog eens "mama is niet leuk he die is serieus he" .
Ik zal wel gewoon moe zijn van het werk, maar ben echt even weggelopen bij die twee... wilde even mijn ei kwijt, dus bij deze deel ik mijn frustratie hier en ben ik het vast morgen weer vergeten haha